Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Netia odbiera klientów TP

Netia odbiera klientów TP

sirmark 13 Sierpnia 2008 09:27

0 0

Netia zwiększy do 60 mln zł fundusz na przejęcia konkurentów. Walka o rynek jest już widoczna w wynikach Netii. Przychody spółki w 2008 r. będą wyższe niż przed rokiem - pisze Rzeczpospolita.



W ciągu roku liczba klientów usług dostępu do Internetu Netii wzrosła ze 134 tys. do 292 tys. Dzięki internetowym klientom spółka miała w pierwszej połowie roku prawie 167 mln zł przychodów z usług transmisji danych. To o 52% więcej niż rok temu. Więcej o wynikach pisaliśmy w tej wiadomości.




Operator aktywnie odbiera klientów Telekomunikacji Polskiej, z której łączy abonenckich ma prawo korzystać. W sieci TP obsługuje dzisiaj ok. 150 tys. klientów Internetu. Więcej niż w swojej własnej sieci. Netia kupuje ponadto lokalnych dostawców Internetu, którzy mają kilkadziesiąt tysięcy klientów. Operator podwyższył z 40 mln do 60 mln zł kwotę na przejęcia tego typu spółek. Netia zakłada, że do końca roku może sfinalizować większa liczbę transakcji, dzięki czemu może przejąć o 20 tys. więcej klientów niż zakładała.

Netia deklaruje, że do końca roku będzie miała łącznie 400 tys. abonentów. Na koniec lipca miała ich 300 tys.

Źródło tekstu: Rzeczpospolita, wł     

Dodaj do:
w sumie: 43
  • 0

    24. ~XXX  2008-08-13 16:48:00  host: clk102.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wystarczyłoby obniżyć ceny w TP i byłoby OK, ale skoro wolą kusić ludzi kamerkami i McAfee'im to już ich problem. Niektórym łatwo się pisze ale jak ktoś ma wybór TP albo TP to nie jest tak wesoło. Osobiście po latach bycia w TP wybrałem Netię, czy dobrze okaże się za jakiś czas jak mnie przełączą jeśli w ogóle będzie to możliwe bo TP jeszcze miesiąc temu nie udostępniała świadczenia usługi internetu na mojej linii. Reasumując jeśli TP zadba o ceny nikt nie będzie uciekał do konkurencji.

  • 0

    25. ~XXX  2008-08-13 16:51:46  host: clk102.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ..."nie udostępniała" - miałem na myśli dostępność linii dla konkurencji, bo neo mam już od lat ale nie mogłem przejść do Netii z internetem tylko ew. z telefonem.

  • 0

    26. ~ukenamuniu  2008-08-13 19:31:32  host: 86-59-n1.aster.pl

    ~XXX: poczytaj na stronie uke.gov.pl decyzje ws WLR i BSA (było też o tym wielokrotnie na Telepolis). UKE stosuje, dla określenia opłaty jaką ponosi pasożyt na rzecz TP, metodę retail-minus. Polega to na tym, że jeżeli abonent płaci TP abonament 40zł, to Tele2, Netia, e-Telko, itp. płaci TP ~20 zł (za druty TP), za połączenia mają opust 20-40%, a wszystko zestawia TP. Jaki jest więc sens obniżać ceny (zakładam, że marża jest w tej chwili rozsądna), jeżeli wg tych niższych cen byłaby ustalana wysokość opłat dla opów - przy abonamencie 30 zł opłata 15 zł. Inny operator dla usług BSA i WLR zawsze zaproponuje abonentowi niższe ceny. TP nawet ma obowiązek "operatorom" WLR dawać rekordy bilingowe abonentów, by tamci mogli wystawiać faktury. I tu jest jeszcze wiele do zrobienia przez UKE. Przecież to TP może drukować faktury i wysyłać abonentom pasozytów. Fotelik, szklaneczka, cygarko - ot i cała robota prezesunia takiej nicniemającej a wszystkochcącej firmy.

  • 0

    27. ~XXX  2008-08-13 19:49:41  host: clk102.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wg mnie jest sens obniżyć ceny, bo różnice w cenach między TP a Netią są niewielkie ale chodzi o podejście do klienta, na cholerę mi gratis za który płace. Mając internet w TPSA co umowa to płacę coraz więcej za de facto tą samą prędkość od kilku lat, bo najmniejsze prędkości zostały już wycofane z rynku. A że jestem konsumentem nie interesuje mnie za ile i dlaczego TP sprzedaje hurtowo swoje usługi. Przykład: dlaczego netia może przeznaczyć cały abo na rozmowy (teoretycznie 3x droższe od TP) a TP nie?? -bo w TP każda promocja to podwyżka ceny. Jestem abonentem TP od wielu lat ale to co robi TP teraz po prostu już mnie wkurza, ceny spadają dookoła a ja jak debil mam płacić coraz więcej???

  • 0

    28. ~ukenamuniu  2008-08-13 20:04:09  host: 86-59-n1.aster.pl

    ~XXX: cenniki TP (i tylko TP) zatwierdza UKE. Zatwierdza pod warunkiem, że inni operatorzy będą mogli zaproponować konkurencyjną ofertę. Nieraz to TP musi wykazać, że tak jest. Nieraz zatwierdzenie (np. 2000 minut) się opóźnia, bo konieczne są n-te wyjasnienia i w tym czasie, dziwne, inni wychodzą z podobną ofertą (tak to uke traktuje tajemnicę TP). O Tobie: Jeżeli jesteś klientem biznesowym - to chyba masz swojego opiekuna?

  • 0

    29. ~XXX  2008-08-13 20:22:33  host: clk102.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ...żaden ze mnie klient biznesowy, może dlatego takich ludzi jak ja operatorzy mają gdzieś (odkąd nie przedłużyłem umowy miałem już kilka telefonów z TP), więc ja ich również. Co do UKE, dzięki nim coś drgnęło w naszym kraju ale nie do końca. Może i żal mi TP ale czy komuś żal mojej osoby, jak rok w rok dostaję podwyżki prądu, gazu itd. I teraz gdy po latach płacenia TP proponują mi najwyższą cenę na rynku - DZIĘKUJĘ TP

  • 0

    30.  2008-08-14 11:13:16

    Ja szczerze wole placic TP te pare zl wiecej, ale przynajmniej jakosciowo wiem, ze internet nie mam tylko do www jak to jest w Netii... Nie jest to opinia li tylko moja, bo wystarczy zajzec na polip, by uslyszec te same glosy od ludzi siedzacych w temacie dluzej, niz niejeden tutaj ma lat. O kiepskiej jakosci neta w Netoo juz wspomnialem, ale nie wspomnialem o olewaniu klienta po podpisaniu umowy itd... Netia tylko w cenach jest w miare ok, nic poza tym szczegolnego nie reprezentuje, a wrecz na tle konkurencji wypada baldziutko.

  • 0

    31.  2008-08-14 11:14:26

    ... w Netii... zamiast Netoo ;P

  • 0

    32. ~XXX  2008-08-14 17:42:01  host: ckv93.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Co do opinii to podobne mają ludzie o TP. Co do obsługi klienta to TP ma podobnie ale kto by się tym przejmował przecież to Polska. U mnie w mieście operator alternatywny a dokładnie PETROTEL świadczy usługę 3x taniej. Przykład: 2Mb + abo w TP = ok 150zł, Petrotel abo tel + internet 2Mb = ok 60zł - oczywiście jedna i druga oferta to oferty promocyjne. A różnicy w jakości nie widzę między TP a Petrotelem. Więc po co przepłacać. Olewanie klienta w TP ma taką samą skalę. O mnie przypomnieli sobie pomimo, że sam chciałem przedłużyć umowę przez internet dopiero po tym jak podczas kolejnym z wielu pobytów na infolinii powiedziałem, że teraz mam już ich gdzieś. Wtedy nagle zacząłem być ich klientem. Wcześniej kiedy miałem ponad tygodniową awarię neo dopiero po wielu telefonach zwrócono mi % kwoty za brak dostępu do neta. Lubiłem TP przez wiele lat, teraz czas na NETIĘ, a kto wie na kogo później.

  • 0

    33. ~ukenamuniu  2008-08-14 23:42:13  host: 86-59-n1.aster.pl

    Netia nie tylko skarżypyta ale i cwaniaczka. W związku z tym, że WLR Tele2 i Premium Internet został uwalony w sądach złożyła do UKE prośbę o wydanie decyzji, że bez złożenia oświadczenia woli przez abonenta, na wniosek Netii w ciągu 14 dni nastąpić ma migracja z Tele2 i Premium do Netii. Coś Anetka pomyliła "Biorcę" (z decyzji UKE ws przenośności numerów z WLR do sieci innego operatora) z Netią pragnącą zabrać (Biorca?) abo WLR na swój WLR. Przy migracji WLR na WLR nie ma przenośności numeru (numer rutingowy jest z innej bajki)a więc i nie ma Biorcy.

  • 0

    34. ~get  2008-08-16 11:50:41  host: host-81-190-124-62.szczecin.mm.pl

    XXX - masz pełną rację, tylko rozłożyłeś mnie tym stwierdzeniem "Może i żal mi TP" halo !!! to nie jest człowiek, dla mnie to ten moloch, okradający Polaków od lat, teraz dzięki UKE i konkurencji, już nie może okradać... ale i tak pokazuje jak można skubać ludzi na kasę, jak TP zbankrutuje, to nie tylko że się nie zmartwię - to by po prostu był piękny dzień dla polskiej telekomunikacji :] i jeszcze co do jakości - emperius - fakt w TP nie było problemów z jakością (no dziwne żeby były za takie KOSMICZNE ceny) ale mam teraz multimedie i za 30zł dzwonię sobie po Polsce do woli w jakości takiej jak w TP, powtarzam za 30zł (!!!) internet od kiedy mam umowę nigdy się nie zerwał, ani nie spadł poniżej zapisanych w umowie parametrów, więc za KILKUKROTNIE mniejsze pieniądze mam TO SAMO co w TP...

  • 0

    35. ~get  2008-08-16 11:51:56  host: host-81-190-124-62.szczecin.mm.pl

    ukenamuniu - "Netia nie tylko skarżypyta ale i cwaniaczka" to bardzo dobrze - uspokoiłeś mnie, to znaczy że z oszustką i naciągaczką TP da radę konkurować :D

  • 0

    36. ~Wiktor  2008-08-16 19:37:52  host: aayf37.neoplus.adsl.tpnet.pl

    XXX - zgadzam się prawie w pełni :) na pewno masz rację z tym, że teraz czas na netię. tepsa już swoją szansę miała i niestety teraz powoli odchodzi w niebyt. coraz gorsze oferty, coraz gorszy bok. no cóż... to jest sprawa niereformowalności. co do małych operatorów, to niestety nie każdy ma do nich dostęp, więc też nie ma co na nich liczyć specjalnie. tak więc faktycznie, teraz jest czas netii, bo jest globalna i można dotrzeć właściwie do każdego, kto ma doprowadzoną sieć do domu/mieszkania.

  • 0

    37. ~ukenamuniu  2008-08-16 20:57:47  host: 86-59-n1.aster.pl

    get: "jak TP zbankrutuje" to będziemy musieli rozpalać ogniska sygnalizacyjne, by przekazać treści w rodzaju: ..-./ .-/ -.-./ -.-/ -.--/ ---/ ..-/ co się przekłada na: http://pl.youtube.com/watch?v=2ZSZ-7FV35U

  • 0

    38. ~BBurns  2008-08-18 12:50:00  host: ip-89.171.83.180.crowley.pl

    Netia i Allegro: Twoja oferta w aukcji: Szybki Internet Netii 512 kbp/s na 12 miesięcy (nr 417553196), została automatycznie wycofana, ponieważ pracownik Allegro usunął ten przedmiot. Usunięcie jest na ogół konsekwencją naruszenia przez Sprzedającego zasad obowiązujących w Allegro. Więcej informacji o możliwych powodach usunięcia aukcji znajdziesz w Pomocy Allegro. Fajnie :)

  • 0

    39. ~miglans  2008-08-25 14:01:48  host: chr236.neoplus.adsl.tpnet.pl

    łojezu, przeciez netia nie odbiera klientow tepsie, tepsa sama sobie tych klientow odbiera wysokoscia abonamentu, ktory jest obowiazkowy jesli sie chce korzystac z neostrady. nie kazdy czlowiek to baran, ktorego mozna ostrzyc do lysa. i dlatego takie firmy jak netia maja latwosc w przejmowaniu, bo dzialaja na innych zasadach i polityce cenowej

  • 0

    40. ~no i nic  2008-08-25 15:57:40  host: 86-98-n1.aster.pl

    miglas dobrze napisane...juz dawno sie dzieje tak ze to Netia jest na 1-szym miejscu jesli chodzi o ilosc promocji i ofer jakie mamy na rynku telekomunikacyjnym.taka jest prawda.

  • 0

    41. ~  2008-08-25 21:03:02  host: cis204.neoplus.adsl.tpnet.pl

    zdecydowanie widać walke o klienta. I to nie od dzis, czy wczoraj. Netia konsekwentnie konkuruje rozsadnymi cenami, do tego przejmujac mniejsze firmy, co stopniowo zbliza ją do TP.

  • 0

    42. ~Anya  2008-08-28 21:04:14  host: aayn186.neoplus.adsl.tpnet.pl

    jakby tepsie zależało na klientach to już dawno by o nich walczyli. tymczasem tak naprawdę tepsa nie robi nic. a netia to wykorzystuje atakując kolejnymi promocjami. nie trzeba było wiele czasu, żeby pojawiały się takie wpisy.

  • 0

    43. ~Marysia  2008-10-28 15:24:50  host: 77.252.180.16

    Niewiem czy rezygnowac z TP i przejść do Netii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-148-181.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.