DAJ CYNK

Netia o swoich internetowych prognozach

WitekT

Wydarzenia

Netia planuje w przyszłym roku podwoić liczbę abonentów szerokopasmowego Internetu. Podtrzymuje prognozy od 200 tys. do końca tego roku i 1 mln w połowie 2010 roku.

Netia planuje w przyszłym roku podwoić liczbę abonentów szerokopasmowego Internetu. Podtrzymuje prognozy od 200 tys. do końca tego roku i 1 mln w połowie 2010 roku.

Na realizację tych planów, okreslanej jako najważniejszy element strategii i przychodów spółki, telekom przeznaczy w sumie 700 mln zł, z czego 200 mln zł to wydatki typu operacyjnego (m.in. marketing, sprzedaż, prowizje), a 500 mln zł - inwestycje w infrastrukturę.

Netia zdobyła ponad 42 tys. klientów dzięki agresywnej akcji promocyjnej przeprowadzonej w lecie tego roku. Klienci, którzy podpisali trzyletnie umowy w okresie promocyjnym, przez pierwszy rok nie będą płacili rachunków.

To była kosztowna operacja, ale gdybyśmy jej nie przeprowadzili, musielibyśmy zdobyć klientów w inny sposób. Być może trzeba by było więcej zainwestować w media, a być może bardziej rozbudować kanały sprzedaży. Najtańsze jest dla nas zdobycie klienta w naszej własnej sieci. Trzeba pamiętać, że mamy 500 tys. linii abonenckich, na których pod koniec ubiegłego roku świadczyliśmy tylko 400 tys. tradycyjnych usług telefonicznych i tylko 57 tys. było wykorzystanych do świadczenia usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu. W tym przypadku nie potrzeba żadnej inwestycji w infrastrukturę. Ta grupa klientów może stanowić do nawet 20% z 1 mln planowanych klientów Netii - powiedział prezes Netii Mirosław Godlewski.

Godlewski poinformował, że w II połowie przyszłego roku Netia zacznie oferować usługi konwergentne z operatorem sieci mobilnej Play. Dodał, że spółka nie przeprowadza obecnie analiz dotyczących połączenia Netii i Play, ale pod koniec przyszłego roku ten temat może powrócić.

Prezes Netii poinformował, że spółka będzie się starała zwiększyć liczbę oferowanych usług.

Pytanie brzmi "kiedy", a nie "czy" operator taki jak Netia będzie musiał posiadać usługi typu "triple play", włączając w to telewizję. To sposób konkurowania z telewizją kablową, możliwość zwiększenia ARPU, a także metoda zwiększenia lojalności konsumenta - powiedział Godlewski.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: ISB