Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Netia kupi w końcu Dialog?

Netia kupi w końcu Dialog?

WitekT 16 Czerwca 2005 13:19

0 0

KGHM robi przymiarki do ogłoszenia nowego przetargu na sprzedaż Dialogu.

Wstępnie doradca KGHM, Hexagon Capital, zarekomendował sprzedaż spółki w całości — najlepiej inwestorowi finansowemu. Dokładna analiza i propozycje dotyczące sposobu sprzedaży i ceny będą znane za tydzień.

Doradca raczej nie zaleci połączenie Dialogu z kontrolowanym przez Polskie Sieci Elektroenergetyczne Exatelem, podobnie jak wprowadzenia Dialogu na giełdę.




Zanim dojdzie do sprzedaży Dialogu, operator zostanie w pełni oddłużony. Proces rozpoczął się już pod koniec ubiegłego roku. Dialog był winien KGHM wówczas 1,3 mld zł. KGHM umorzył operatorowi 630 mln zł długu, a kolejne 70 mln zł przeznaczył na podniesienie jego kapitału. To oznacza, że do umorzenia pozostało jeszcze 600 mln zł. Możemy wykorzystać tę operację jako tarczę podatkową przy sprzedaży akcji Polkomtela — mówi Andrzej Szczepek, wiceprezes KGHM odpowiedzialny za finansowe aktywa firmy.

Według analityków, nadal najbardziej prawdopodobnym nabywcą Dialogu jest Netia. To jej opłaca się zapłacić najwięcej. Giełdowy operator próbował już kupić spółkę telekomunikacyjną KGHM w ubiegłym roku, ale mu się nie powiodło.

Źródło tekstu: Puls Biznesu     

Dodaj do:
w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-196-107-247.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.