Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Netia chce rozbudować sieć publicznych hotspotów

Netia chce rozbudować sieć publicznych hotspotów

LuiN 31 Marca 2014 08:28

3 1

Modernizacja infrastruktury i rozwój usług telewizyjnych to priorytety inwestycyjne Netii. Spółka przygląda się również możliwościom wyjścia poza rynek telekomunikacyjny, choć konkretnych planów związanych z usługami łączonymi jeszcze nie ma. Chce za to rozwijać technologię Wi-Fi. Łącznie na wszystkie inwestycje firma planuje przeznaczyć w 2014 roku około 200 mln złotych.




Stawiamy mocno na modernizację sieci telekomunikacyjnych. Zdajemy sobie sprawę z tego, że szybkość funkcjonowania internetu jest dla naszych klientów bardzo ważna, więc musimy tę sieć modernizować - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Mirosław Suszek, członek zarządu Netii.


Podkreśla jednak, że spółka nie będzie koncentrować się jedynie na internecie stacjonarnym.


Widzimy duży potencjał w technologii Wi-Fi. Każde urządzenie mobilne: telefon, smartfon czy tablet, ma tę technologię. I to jest koncepcja wyjścia nawet poza zakres naszej sieci telekomunikacyjnej - twierdzi Mirosław Suszek.


Z badań Komisji Europejskiej wynika, że 71 proc. danych przesyłanych za pośrednictwem sieci bezprzewodowych w UE w 2012 r. trafiło do smartfonów i tabletów za pośrednictwem sieci Wi-Fi. Pomimo coraz większej popularności mobilnego internetu LTE, wskaźnik ten ma wzrosnąć do 78 proc. w 2016 r.


Możliwość udostępniania swojej sieci Wi-Fi innym użytkownikom jako pierwsza wprowadziła Netia. Usługa Fon tworzy globalną sieć stworzoną przez ludzi z całego świata. Każdy z jej użytkowników dzieli niewielką część swojego łącza, w zamian otrzymując darmowy dostęp do Wi-Fi w ponad 250 tysiącach miejsc w Polsce i w 12,6 miliona miejsc na całym świecie.


Netia chce pójść jeszcze krok dalej, budując sieć publicznych hotspotów.


Myślimy o budowie tak zwanych publicznych hotspotów i umożliwieniu naszym klientom korzystania z usług Netii nie tylko w obrębie mieszkania, lecz także w miejscach, w których będzie to dla nich bardzo wygodne, nawet w drodze z domu do pracy czy w takich miejscach jak galerie handlowe - tłumaczy członek zarządu Netii.


Spółka ma dwa pomysły na budowę darmowych hotspotów.


Możemy budować własne publiczne hotspoty i uzyskiwać przychody z reklam. Możemy też współdzielić koszty z operatorem, np. kawiarni, który chciałby mieć profesjonalną sieć Wi-Fi. Dla przykładu wygraliśmy przetarg na profesjonalną dostawę rozwiązania Wi-Fi do sieci Coffee Heaven - mówi Mirosław Suszek.


Oprócz budowania powszechnego dostępu do internetu, w czym Netia chce stać się numerem jeden, jak deklaruje członek zarządu firmy, operator chce w dynamiczny sposób rozwijać swoje inne usługi.


Patrząc na rozwój liczby klientów telewizji osobistej Netii, jesteśmy najszybciej rosnącym operatorem płatnej telewizji w Polsce. I tu nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa, zamierzamy dalej inwestować w tę usługę i oferować coraz ciekawsze rozwiązania dla naszych klientów - zapowiada Mirosław Suszek.


Jak podkreśla, spółka nie zamyka się tylko na rynek telekomunikacyjny i szuka możliwości wejścia w inne branże, jednak konkretnych planów nie ma. W październiku 2012 roku Netia rozpoczęła współpracę z RWE w zakresie wspólnej sprzedaży prądu i usług telekomunikacyjnych klientom biznesowym. Projekt jednak nie do końca się udał.


Mamy specjalny zespół powołany do tego, by rozwijać biznes. Na tę chwilę widzimy potencjał wzrostu w oparciu o aktywa, które Netia ma dzisiaj, czyli bardzo dobrze rozbudowaną sieć szkieletową, platformy usługowe. I na tę chwilę to jest punkt, na którym koncentrujemy głównie uwagę, ale nie tracimy z pola widzenia także innych rzeczy. Jeżeli coś odpowiednio ciekawego się pojawi, nie tylko w Polsce, lecz także na świecie, na pewno będziemy to analizować. Jeżeli uznamy, że to ma sens biznesowy, będziemy wdrażać takie rozwiązania - zapewnia Mirosław Suszek.



Źródło tekstu: newseria     

Dodaj do:

Tagi: mirosław suszek | netia

w sumie: 7
  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    1. ~Red  2014-03-31 08:44:44  host: staticline-31-182-69-34.toya.net.pl

    Netii gratulujemy kolejnego świetnego ;) pomysłu.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    2.  2014-03-31 09:11:07

    My tzn. kto?

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    3.  2014-03-31 09:16:11

    konkurencja?

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    4. ~  2014-03-31 09:24:52  host: 77-253-156-246.adsl.inetia.pl

    Po co? Z ciągle taniejącą transmisją danych? Niech się lepiej zajmą poprawą obsługi klienta, tak, aby w BOk przestali kłamać, a nie pierdołami.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    5. ~dP  2014-03-31 10:14:37  host: ip-151-248-35-52.free.aero2.net.pl

    Wg mnie to ciekawe rozwiązanie. WiFi, kabel i LTE będą się uzupełniać.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    6.  2014-03-31 21:14:32

    Oczywiście, że ciekawe. Net mobilny nie jest z gumy i nawet LTE prędzej czy później się zapcha. Takie szybkie wi-fi w miejscach publicznych to bardzo dobry pomysł. Technologie muszą się uzupełniać, a nie wykluczać. Internet mobilny też nie będzie w nieskończoność tanieć. Inwestycje muszą się zwrócić.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    7. ~tkubon  2014-03-31 23:00:33  host: 46.205.137.223.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    netii gratulujemy strategii biznesowej. Brawo po prostu BOKi zrywać

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-160-198-60.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.