Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości "neostrada tp" zostanie jeszcze co najmniej rok

"neostrada tp" zostanie jeszcze co najmniej rok

WitekT 23 Lutego 2010 15:37

0 0

Grupa TP nie planuje w ciągu najbliższych 12 miesięcy przeprowadzenia rebrandingu, ze względu na warunki rynkowe - poinformował podczas telekonferencji z analitykami prezes spółki, Maciej Witucki.

W 2008 roku TP, France Telecom oraz Orange Brand Services Limited podpisały umowę licencyjną, na mocy której TP nabyła prawa do używania marki Orange do oznaczenia produktów i usług TV, ISP i B2B. Wcześniej pojawiały się informacje o tym, że rebrandingowi ulegnie neostrada tp, o czym szerzej pisaliśmy w tej wiadomości.




Opłata licencyjna ze korzystanie przez TP ze znaku towarowego Orange wynosi 1,6% przychodów operacyjnych spółki ze sprzedaży usług i produktów oznaczonych marką Orange. Umowa została podpisana na 10 lat, z możliwością przedłużenia.

Źródło tekstu: PAP     

Dodaj do:
w sumie: 23
  • 0

    4. ~vinci  2010-02-23 15:52:38  host: dpd186.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Pisząc wprost, raczej nie mają teraz wolnej kasy aby płacić haracz za nazwę. Neostrada się tak źle Polakom kojarzy, że gdyby mogli to już by sie Orange nazwali

  • 0

    5.  2010-02-23 16:05:35

    A wiadomo już czy będą jakieś nowe promocje na Neostrade od 1 marca :)?

  • 0

    6. ~@2  2010-02-23 17:17:51  host: 109.243.56.11

    Dokładnie, nic tylko transfer kasy do .fr

  • 0

    7. ~  2010-02-23 17:24:16  host: 188.33.71.198

    @WitekT Papier wszystko zniesie, ale fakt że formalnie masz rację. Ja natomiast muszę zadać pytanie. Gorzej to czy lepiej? Tzn. Który wałek jest bardziej wałkowaty?;) Pozdrawiam

  • 0

    8.  2010-02-23 17:34:24

    o, czyli już półmetek umowy ws. używania orange dla ptk centertel ;o) ciekawe czy przedłużą ;o)

  • 1

    9. ~mc  2010-02-23 17:37:31  host: 212.160.172.70

    Witek, co ma do tego procent udziałów FT w TP. Pieniądze z tytułu rebrandingu płyną do spółki Orange Brand Services.

  • 0

    10. ~blablabla  2010-02-23 17:41:14  host: 188.33.71.198

    @7 Zapomniałem się podpisać, blablabla

  • 0

    11. ~  2010-02-23 18:06:04  host: 212.2.101.61

    Pytanie po co płacić owe 1,6% za to logo Orange? W czym ono lepsze od Idei, Neostrady, TPSA, zwłaszcza kiedy to i tak to samo tylko w innym opakowaniu? Tylko jakiś debil z naszej strony mógł zgodzić się na takie rozwiązanie. No chyba, że sprawę załatwiono przy zielonym stoliku. Wtedy nie mam więcej pytań.

  • 1

    12. ~  2010-02-23 18:07:51  host: 212.2.101.60

    Wg mnie sprawa ewidentnie nadaje się dla prokuratury. Uprzedzając pytania - nikogo za rękę nie złapałem.

  • 1

    13.  2010-02-23 18:13:07

    Wydaje mi się, że są korzyści - jeżeli chodzi o komórki, to łatwiej o globalne zamówienia (jedna linia produkcyjna dla całej grupy, logo na obudowie, soft, itp.). Zauważ, że w Erze telefony wchodzą do oferty miesiąc-dwa po tym, jak wchodzą w T-Mobile (szczególnie różne MDA). Jeżeli chodzi o inne usługi (ale i komórkowe) - jeden pomysł na reklamę, prościej o zaprzęgnięcie jakiejś gwiazdy do promocji jednej, globalnej marki... Prościej o jedną politykę marketingową. Jak jedziesz zagranicę, to widząc reklamę Orange, przy okazji też odbierasz to jako reklamę skierowaną do siebie. Inna sprawa to koszt - Orange najbardziej się ceni, T-Mobile bierze z tego co pamiętam - poniżej 1%.

  • 1

    14. ~Maruda  2010-02-23 19:41:44  host: host-79.173.8.193.tesatnet.pl

    skoro FT ma poniżej 50% (49% chyba) to dlaczego dodatkowo wyprowadzana jest kasa za uzywanie loga? Dlaczego reszta akcjonariuszy sie temu nie sprzeciwi? Bo 49% to bardzo duzo. i to GK &tp. Za uzywanie & tepsa tez placi. tez jest to okolo 1,5%, ale chyba od obrotu...(nie mam archiwum zeby podeprzec sie linkiem, ale w koncu tutaj cos powinno byc. WitekT? ;-) ). Kolejny wagonik z pieniedzmi wyjezdza do Francji. Gdyby nie było tych pijawek na karku byłoby wiecej kasy na inwestycje, na lepsza jakosc uslug, na satysfakcje klientow. Ale pozostale 51% akcjonariuszy jest tak rozbite, ze nie sa w stanie zebrac sie i zaglosowac na walnym i sprzeciwic sie wyprowadzaniu "w swietle prawa" kasy z tej firmy.

  • 0

    15. ~max  2010-02-23 19:42:45  host: 77-253-81-244.adsl.inetia.pl

    No zarówno TP jak i Orange zbyt dobrą marką się nie reklamują. TP i ich Neostrada jest zbyt awaryjna i robią łaskę z podłączeniem do sieci (czyt.artykuł na wikipedii, Orange dalej oferuje telefony z simloacki i zasłania się prestiżem. Ale także ich jakość pozostawia trochę do życzenia. No i kasa TP wie że trochę to kosztować ją będzie...

  • 0

    16. ~Lutel  2010-02-23 19:57:41  host: 87-205-133-107.adsl.inetia.pl

    49.8% akcji TP ma FT, pozostały akcjonariat to kwity depozytowe (47.4%)złożone w Bank Of New York...należą do...France Telecomu czyli tak naprawdę TP jest w 97% własnością FT.

  • 1

    17. ~sorbo  2010-02-23 20:37:33  host: aaxv95.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Tez dziwi minie płacenie za markę Orange gdzie Polacy to naród ceniący rodzinne znane marki. Tak to mogą robic w Czechach gdzie im wszystko jedno co kupują aby reklama byla fajna.

  • 0

    18. ~  2010-02-23 20:49:58  host: 212.2.99.204

    @13: Ale widzisz - jakoś taki Polkomtel radzi sobie całkiem nieźle bez globalnej marki, bez wspólnych reklam i zamówień. Powiedziałbym, że radzi sobie nawet lepiej niż Orange Pl. No i wreszcie koszt, o którym sam wspominasz - moim zdaniem nieporównywalnie wysoki względem korzyści.

  • 0

    19. ~jankor  2010-02-23 21:11:47  host: elx151.neoplus.adsl.tpnet.pl

    skarb państwa ma ponad 2% akcji , których FT nie chce odkupić i jeszcze moje 1500 akcji też gdzieś tu jest.Trzymam je , bo tpsa wypłaca b. wysoką dywidendę ok.7-8 %.To też jest kolejny drenaż zysku firmy , którego póżniej brakuje na inwestycje .Opłata za logo dla FT , które w Polsce żle się kojarzy,bo pamiętamy jeszcze niechlubny udział w tej prywatyzacji p. Kulczyka to poroniony pomysłnie tylko dla tpsy , ale i w dłuższym horyzońcie czasowym dla FT.

  • 0

    20. ~bobbi  2010-02-24 21:00:04  host: blr152.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Co wy się uczepoliście tak tych % dotyczących udziałów czy marki. Przecież nie ma to znaczenia z której i do której kieszeni bedą przekładane pieniążki. Nie zapominajcie o porozumieniu z UKE, któr e m.in. mówi o równoważnymm traktowaniu zarówno detlu TP, detalu Centertela jak i operatorów alternatywnych. Przez co (moim skromnym zdaniem) jest to dość "dziwne" aby odkładać rebranding w czasie. W takiej sytuacjia aż się prosi aby wszystkie usługi sprzedawać pod jedną marką co zapewne ułatwiłoby konwergencję usług (tj. tel. stacjonarny, internet, komórka czy TV od jednego opa). Myślę, że podobnie jak w kablówkach jedna z usług przy pełnym pakiecie mogłaby być darmowa, A to jest jak najbardziej z korzyścią dla klienta.

  • 0

    21.  2010-02-25 15:52:17

    Darkangel teraz jest jakas promocja 6mb/s za 69 zl, pewnie jeszcze troche potrwa

  • 0

    22. ~gv  2010-02-26 12:25:31  host: enj187.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zarówno nazwa jak i sama usługa Neostrada są świetne, jestem jej klientem od 6 lat i nigdy nie było z nią problemów a korzystam często i gęsto. Same zmiany są tylko dla zmian czyli wyciągania przy tej okazji kasy na zmiany zupełnie niepotrzebne jak rebranding, zmiana nazwy usługi etc. Żeby polska idea korzystała z globalnych korzyści grupy orange wystarczyło by się jedynie "podpiąć" a nie zaraz rebrandować no ale wtedy nie byłoby dojnego źródełka...

  • 0

    23. ~Chrome_TP  2010-02-27 20:58:43  host: 212.160.172.70

    ad 22 cieszy to wielce jak klient mówi że jemu działa bardzo dobrze - niemniej nie ma co nadmiernie globalnie słodzić - patrząc po ruchu na infoliniach jednak nie wszyscy mają takie szcżęście :P - (w sumie z mojego punktu widzenia to dobrze, bo mam dzięki temu robotę :P), niemniej oczywiście wszystkim życzę bez awaryjnego korzystania :P.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-56-110.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.