Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości NaviExpert 6 - nawigacja piesza i w komunikacji miejskiej

NaviExpert 6 - nawigacja piesza i w komunikacji miejskiej

WitekT 9 Września 2010 11:54

0 0

9. września NaviExpert zaprezentował 6. wersję swojej aplikacji nawigacyjnej na telefony komórkowe. Co ciekawe, to pierwsza na polskim rynku nawigacja samochodowa pozwalająca zaplanować podróż środkami komunikacji miejskiej.

NaviExpert udostępnia teraz szczegółowy, tekstowy plan podróży obejmujący numery linii autobusowych, tramwajowych, kolejek podmiejskich, liczbę przystanków, przesiadek i cenę biletów wraz z wyznaczoną trasą przejazdu na mapie. Prezentowane użytkownikowi dane pochodzą z partnerskiego serwisu jakdojade.pl. Funkcja nawigacji środkami komunikacji miejskiej jest już dostępna w Bydgoszczy, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Szczecinie, Toruniu, Wrocławiu i Warszawie. Wraz z rozwojem serwisu jakdojade.pl, usługa będzie się rozszerzać na kolejne miasta w Polsce.

Posiadacze nawigacji NaviExpert zostaną dodatkowo wyposażeni w profesjonalną nawigację pieszą. Zaproponuje ona najkrótszą trasę do wybranego przez użytkownika punktu docelowego i precyzyjnie do niego doprowadzi. W trakcie pokonywania wyznaczonej trasy cały czas będzie można śledzić położenie na mapie i odległość, jaka pozostała do celu pieszej wyprawy.

NaviExpert, dzięki stale rosnącej i aktualizowanej bazie ponad 260 tys. punktów POI, umożliwia szybkie wyszukanie i dotarcie do najbardziej interesujących użytkownika miejsc. Aplikacja dostarczy informacji nie tylko o hotelach, sklepach, restauracjach, bankomatach, ale również o klubach, koncertach czy imprezach sportowych. Osoby, które będą chciały spędzić czas wolny w sali kinowej, mogą za pomocą NaviExpert nie tylko zlokalizować najbliższe kino, ale i sprawdzić jego repertuar. Baza punktów POI jest dostarczana przez firmę Imagis i uzupełniana o informacje z takich serwisów internetowych, jak Gastronauci.pl, Eholiday.pl, Sybil.pl czy Coigdzie.pl.




Dzięki kolejnej nowości w NaviExpert 6.0, czyli dodatkowej lokalizacji położenia na bazie sieci komórkowej, można wyszukiwać najbliższe adresy i punkty POI, otrzymać prezentację aktualnej przybliżonej pozycji na mapie czy nawet układać trasy z aktualnej pozycji bez sygnału GPS. Dzięki dodatkowej lokalizacji położenia na bazie sieci komórkowej kierowcy zyskają możliwość wygodnego przygotowania i wprowadzenia trasy w aplikacji NaviExpert również w budynkach i parkingach podziemnych, gdzie nie jest możliwe nawiązanie połączenia z satelitami nawigacyjnymi (do samej funkcji nawigowania potrzebny jest GPS). Sieć komórkowa pozwala na ustalenie pozycji przybliżonej z dokładnością do kilkuset metrów w mieście i kilku kilometrów poza miastem.

Dzięki funkcji szacowania spalania NaviExpert może oszacować ilość spalanego paliwa na wyznaczonej trasie na podstawie informacji o rzeczywistych prędkościach jazdy pochodzących z danych Community Traffic Online. Ta funkcja to wstęp do wprowadzenia w kolejnej wersji aplikacji nowego typu trasy ECO umożliwiającej wytyczenie najbardziej ekonomicznego przejazdu.

Nowy ekran menu Nawiguj i Szukaj pozwala na wyszukiwanie zarówno adresów, jak i punktów POI. Podczas wpisywania automatycznie pojawiają się podpowiedzi dla poszczególnych słów, np. nazwy miast i ulic, co ułatwia i znacznie przyspiesza wyszukiwanie adresów i miejsc. Dzięki temu wprowadzenie trasy przed rozpoczęciem jazdy samochodem zajmuje teraz znacznie mniej czasu. Dodatkowo, nowa wersja NaviExperta została wzbogacona o wybór lektorów męskich i żeńskich, opcję lektora w języku angielskim oraz warianty tras wraz z oszacowanymi dla nich różnymi czasami dojazdu w zależności od wybranego rodzaju trasy.

Źródło tekstu: NaviExpert     

Dodaj do:
w sumie: 13
  • 0

    1. ~Kasia  2010-09-09 12:07:11  host: staticline13418.toya.net.pl

    Na jakich telefonach działa? (z javą ?)

  • 0

    2. ~albercik  2010-09-09 12:21:28  host: mci-fw.k.omnitec.pl

    zobacz tu: http://www.naviexpert.pl/pobierz.html

  • 0

    3.  2010-09-09 14:48:25

    Brzmi bombowo, tylko właśnie jakby jeszcze w newsie dopisać na jakich telefonach i za ile licencja to byłoby super.

  • 0

    4. ~Symbianowiec Damian Nokia E61  2010-09-09 15:06:18  host: user-188-33-107-145.play-internet.pl

    Tylko dlaczego na stronie getne.pl nadal jest wersja 5.2.1?

  • 0

    5.  2010-09-09 16:06:17

    Ja ciągle zastanawiam się czy warto kupować telefon z nawigacją czy lepiej samą nawigację. Nie wiem jak dokładnie jestem namierzany i czy znalazłbym się w jakimś obcym mieście.

  • 0

    6. ~Symbianowiec Damian Nokia E61  2010-09-09 17:36:17  host: user-109-243-155-207.play-internet.pl

    Michal1983: To zalezy. Jesli chesz miec nawigacje w telefonie z jakims mniejszym ekranikiem, to jest to po prostu nieoplacalne. Jesli masz jakis telefon z ekranem np. 240 x 320 np. Nokie E61 wtedy moze byc. Ale w nawigacjii najlepiej sie sprawdzaja ekrany takie jak w Nokii N97/N97 MINI, chociaz ekrany 240x320 (sam testowalem nawigacje na Nokii E61 z takim ekranem), tez sa calkiem niezle.

  • 0

    7.  2010-09-09 18:52:36

    @1,@3: dziala na prawie wszystkich telefonach. Licencja 99zł/rok

  • 0

    8. ~a_lex  2010-09-09 22:33:57  host: v02-15.opera-mini.net

    Bardzo fajne są rozkłady w formie programów javy, dostępne do pobrania na www.mMPK.info. Dostępne dla większości miast. Szczególnie fajna jest opcja "wyszukaj połączenia". Wadą jest konieczność znajomości nazw przystanków - będąc w obcym mieście może z tym być kłopot; dlatego do programu powinni dorzucić jeszcze powiązanie przystanków z ulicami, przy których stoją.

  • 0

    9. ~a_lex  2010-09-09 22:39:26  host: v02-15.opera-mini.net

    Miejska komunikacja powinna stać się trendy, wtedy rozładowałyby się korki w miastach. Nowoczesne rozkłady, takie chociażby jak wspomniana nawigacja, powinny w tym pomóc, ale najbardziej pomogłyby niskie ceny biletów. Skoro teraz podobno stawiamy na ekologię, czemu jakoś nikt nie pomyśli o dopłatach do MZK, żeby autobusy mogły wygrywać z samochodami?

  • 0

    10. ~  2010-09-09 22:50:43  host: t22-13.opera-mini.net

    Można chyba jeszcze sciągnac darmową wersję testową i zobaczyc jak działa beta.getne.pl

  • 0

    11. ~Symbianowiec Damian Nokia E61  2010-09-10 06:58:07  host: user-109-243-122-161.play-internet.pl

    Ci goscie z NaviExpertu sa niezli. Wypuszczaja nawigacje ktora jest na Javie, ale program do podtrzymywania podswietlenia NaviStarter juz na Symbianie.

  • 0

    12. ~A co z NaviPunktem?  2010-09-12 10:34:14  host: user-109-243-28-215.play-internet.pl

    Wszyscy mowia tylko o NaviExpercie i o jego aktualizacjach, jakie to one sa swietne. A nikt juz nic nie mowi o NaviPunkcie i o jego BRAKU aktualizacji! Dlaczego NaviExpert sp.z.o.o. nie aktualizuje starego, poczciwego NaviPunkta? Przeciez to taka sama nawigacja jak NaviExpert, tylko bez zbednych rzeczy jakie NaviExpert posiada. No i NaviPunkt potrzebuje mniej wolnych zasobow niz NaviExpert, dlatego wlasnie wole NaviPunkt, a nikt niestety go nie aktualizuje, a szkoda, bo sa na swiecie jeszcze lojalni wobec niego uzytkownicy... Takim uzytkownikiem jestem np... JA...

  • 0

    13. ~leny  2010-09-13 14:42:23  host: cou83.neoplus.adsl.tpnet.pl

    mam pytanie:jak sprawdza się funkcja Community Traffic w Warszawie? Rzeczywiście pozwala ominąć korki? Pytam, bo zastanawiam się nad wykupieniem abonamentu na nawigację w Orange. Ale przedtem wolę się upewnić, jak to w praktyce działa.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-23-23-37-116.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.