Pewnego dnia zmierzch popularności przychodzi dla wszystkich mediów społecznościowych. Facebook bronił się przed tym bardzo długo, ale nawet on przestał być modny dla najmłodszych internautów.
W ciągu ostatniego roku portal stracił w Polsce 300 tysięcy użytkowników w grupie wiekowej 13-17, to spadek o 18%. Na ich miejsce przyszli najstarsi internauci - w grupach wiekowych 45-54 i ponad 55 lat Facebook zanotował wzrosty sięgające 32%. Najbardziej oczywista przyczyna jaka się nasuwa jest taka: dzieci nie chcą być na tym samym portalu co ich rodzice. I szczerze mówiąc... ciężko im się dziwić.
Facebook chwali się rejestracjami nowych użytkowników, jednak raporty na jakie powołują się wirtualnemedia z maja mówią o spadkach w kategorii użytkowników realnych i o dużym spadku jeśli chodzi o średni pobyt na stronie. Wychodzi na to, że młodsi użytkownicy byli jednak bardziej aktywną grupą, a co za tym idzie - cenniejszą.
Zobacz: Facebook wycofuje się z zakazu reklam kryptowalut
Zobacz: Ponad połowa Polaków ma obawy o swoją prywatność
Źródło tekstu: wirtualne media