Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Nadmiar gwiazd w reklamach zmniejsza ich skuteczność

Nadmiar gwiazd w reklamach zmniejsza ich skuteczność

orson_dzi 25 Kwietnia 2016 12:47

10 3

Znana osoba w reklamie nie jest gwarancją sukcesu kampanii promocyjnej. Równie ważne jak pozyskanie gwiazdy jest jej dopasowanie do kategorii produktowej lub marki. Znana osoba powinna wypaść w kampanii wiarygodnie, czyli reprezentować te same wartości co firma, której produkty reklamuje. Dobrym rozwiązaniem na wzmocnienie przekazu jest także angażowanie gwiazd, które rzadko pojawiają się w kampaniach promocyjnych.

Według magazynu Forbes w czołówce najcenniejszych gwiazd polskiego show-biznesu znajdują się: Robert Lewandowski, Jurek Owsiak, Kamil Stoch i Marcin Gortat. Czołowy polski piłkarz w ciągu ostatnich kilku lat wystąpił m.in. w kampaniach reklamowych gry komputerowej, telefonów komórkowych, produktów do golenia oraz aparatów fotograficznych. Zdaniem ekspertów wykorzystywanie znanych osób w reklamie jest skutecznym zabiegiem i nie straci na popularności w najbliższych latach. Narzędzie to musi być jednak stosowane w umiarkowany sposób.

Wykorzystanie narzędzia, jakim jest celebrity endorsement, podlega pewnej inflacji. Im częściej jest wykorzystywane, tym mniej działa. Można powiedzieć, że firmy i organizacje, które decydują się na wykorzystanie znanych postaci w swoich kampaniach reklamowych, są tym bardziej skuteczne, im mniej chętnie robią to ich konkurenci - mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle dr Jolanta Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Wszystko zależy od grupy docelowej. Ponieważ piosenkarze, sportowcy, aktorzy to osoby, które trafiają do bardzo szerokiej publiczności, ale - jak się okazuje - coraz starszej. Natomiast do młodzieży trafiają ich idole, czyli blogerzy, vlogerzy czy youtuberzy. To znak naszych czasów. Jeżeli wykorzystujemy do wspierania naszej marki idoli naszej grupy docelowej, to należy stwierdzić, że to jest jak najbardziej sensowne posunięcie - mówi dr Jolanta Tkaczyk.






A Waszym zdaniem? Lepiej wypadają reklamy operatorów z udziałem celebrytów i gwiazd sportu, czy wolicie kiedy są realizowane w inny sposób?

Źródło tekstu: newseria     

Dodaj do:

Tagi: reklama

w sumie: 43
  • -1

    25. ~~  2016-04-25 15:00:52  host: acre58.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ża te miliony z wynagrodzeń dla celebrytów, byłoby dużo nadajników nowych.

  • 2

    26.  2016-04-25 15:09:16

    Każda sieć komórkowa na różnych etapach korzystała z celebrytów. Bardzo dobrze sprzedawała się Idea z Małyszem i Jędrzejczak czy Era z Wojewódzkim i Figurskim. Plus z Mumio. Sami Swoi z Wiśniewskim. Nawet Heyah miała epizod z Mannem (Johny 11 palców). Normalne, że celebryci będą napędzać sprzedaż. Szkoda tylko, że Play nie zmienia co kilka lat formuły tych spotów. Są już strasznie mdłe i nudne. Pewnie do Virgin też prędzej czy później trafi jakiś celebryta mniejszego formatu.

  • 0

    28. ~sonix84  2016-04-25 15:24:21  host: public21891.cdma.centertel.pl

    Nie potrzeba zadnych celebytów - wystarcz Giga Babcia i oferta się sprzedaje

  • 0

    29.  2016-04-25 15:28:07

    @15 Prepaid jest niebezpieczny jak się mie potrafi nim zarządzać. Wystarczy dobry program lojalnościowy, bonusowe doładowania, gigabajty czy minuty i też masz smycz na 2 lata.

  • -2

    30.  2016-04-25 15:28:19

    Na ekranie gość któremu zapłacili wciska mi kit, powie COKOLWIEK za co mu zapłacą.

    Musiał bym być skończonym ultra mega imbecylem by to łyknąć.

  • -4

    31. ~  2016-04-25 17:01:21  host: abhj217.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Najgorszy pod tym względem jest Play,mają same pseudo gwiazdy a w rzeczywistości jeden wielki szajs.

  • 1

    32.  2016-04-25 17:09:16

    Nie wiem kto zwraca uwagę na reklamy z gwiazdami, kto ma trochę mózgu raczej takimi pierdołami się nie sugeruje tylko swoim portfelem czy komfortem użytkowania danej usługi czy produktu.

  • -2

    33. ~  2016-04-25 18:41:13  host: 212.180.203.6

    @31 Klakierzy z Playa oczywiście już zminusowali :)

  • -2

    34. ~33  2016-04-25 19:00:47  host: n24-04-02.opera-mini.net

    33. nie zapominaj, żo to "znawcy o wysokich kwalifikacjach sie wypowiadaja" hi, hi.

  • -2

    35.  2016-04-25 19:05:18

    Im więcej celebrytów w Playu tym gorsze moje zdanie o nich. Nie dlatego, że są, tylko dlatego, że wiem jak kuleje przełączanie nadajników a oni zamiast w ten mechanizm pompują kasę w reklamę, która już w mało kogo trafia. Powiecie, że można się przełączyć na stałe na Plusa lub T-Mobile? A g*** mnie to obchodzi. Po to mam telefon z LTE, żeby mieć możliwość z tego skorzystać. A nie mam zamiaru skakać między automatem, żeby mieć LTE a Plusem czy T-Mobile, żeby móc normalnie w każdym miejscu porozmawiać. Przeszedłem do Plusa gdzie celebrytami są tylko siatkarze, mam telefon na auto, przez większość czasu LTE, świetny zasięg i jakość rozmów. I mam wywalone na to, kto teraz w reklamie Playa siedzi. 4 lata płaciłem za kolejnych celebrytów.
    P.S. jakby ktoś chciał z jakimś nędznym kontrargumentem wyskoczyć albo pyskówką playowego lizusa to uwaga nie będę tutaj zaglądał. Chciałem tylko swoją opinię przedstawić. Aha co do playowego forum, to jest tam taki dekiel (zapewne opłacany przez Play), który tak słodzi, że aż się rzygać chce. Same słodkie opinie i nie ma szans na objechanie Playa czy rzecznika. Kółko ped**** a nie forum.

  • -2

    36. ~yorgine  2016-04-25 19:07:30  host: user-94-254-129-178.play-internet.pl

    zadna dobra oferta nie potrzebuje tzw. celebrytów czy innych zblazowńców. jezeli ktos oglada reklamy i kieruje sie tym co mówia opłacani klakierzy z reklam to jest idiota. lepiej korzystac z tego co mówia znajomi a posiadajacy juz ten produkt.ktos ze znajomych ma to i poleca to sie bierze.oczywiscie po sprawdzeniu innych ofert. nie w ciemno. natomiast wszystkich tzw.wyszczekanych - durnio-celebrytów wysłałbym na budowe do mieszania cementu. do tego sie jedynie nadaja.ogolnie to tzw. celebryci ( typu: wojewodzki, adamiak, czy inni to banda nierobów którzy chlapiac jezorami nachalnie wciskaja g.... ludziom ) za chlapanie głupie i madrogłupie biora duze pieniadze. do taczki -bo tam ich miejsce

  • -2

    37. ~tulipanek  2016-04-25 19:54:25  host: n09-07-01.opera-mini.net

    Dla mnie z kolei najlepsze reklamy to. T-mobile. Otrzymuje zawsze z wyprzedzeniem info co mnie fascynuje. Wszystkie nowosci publikowane na telepolis, mam duzo wczesniej sms-owane z BOA TM. To jest to co lubie

  • -1

    38.  2016-04-25 20:31:23

    @37. Jeszcze niech poprawią miboa i będzie git Nie zapomnij, że masz jeszcze reklamy z kotem celebrytem, który wydziera się jak zarzynany kogut

  • -2

    39. ~tulipanek  2016-04-25 20:50:03  host: n09-07-01.opera-mini.net

    @38. dla mnie to juz nie problem, bo mam 3×500+ hi.hi. Zona namawia mnie na nastepne. Ale mnie na iphona za 2 m-ce starczy. Kupie za gotowke.

  • 0

    40. ~Półcelebryta  2016-04-26 09:28:01  host: staticline-31-183-228-127.toya.net.pl

    Chyba GIMBY wpatrujo sie w tzw.celebrytów. Nikt rozsądny nie kieruje się opinią kogoś, kto goowno zna się na tym o czym bełkocze! Zamiast płacić miliony za nic obniżcie ceny itp., a sprzedaż wzrośnie. To proste jak wykształcenie tych z GÓRY!!!!

  • 0

    41. ~Hanka  2016-04-26 09:35:39  host: 188.146.145.45.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    To pewnie artykuł o play i ich szelbrytach

  • 0

    42. ~kleks  2016-04-26 10:52:25  host: 25.100.211.91.static.bait.pl

    Niech sobie Play zatrudnia kogo chce do reklam. Ich sprawa. Nie rozumiem czego się czepiacie. Ważne żeby jakość sieci była dobra a z tym u nich na razie bardzo krucho. Ciągłe podpieranie roamingiem od innych operatorów. Internet najsłabszy ze wszystkich zgodnie z badaniami UKE. Kupa jednym słowem.

  • 1

    44. ~Nick  2016-04-26 11:26:03  host: dsh215.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a reklamy t-mobile z Kotem i tą podstarzałą blondyną (.q.r.w.a. kto to wogóle jest???) to już TOTALNE DNO, MUŁ i WODOROSTY

  • 0

    45. ~Punk  2016-04-26 12:07:07  host: apn-31-2-98-28.dynamic.gprs.plus.pl

    Mnie reklamy zniechęcają do zakupu usługi więc niech więcej operatorzy reklamują de..... dla ....... to sami skończą z ręką w nocniku.

  • 1

    46. ~Wania  2016-04-26 13:06:18  host: 85.219.203.3

    Owsiak - WTF?!!!

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-204-198-71.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy korzystasz z mobilnego systemu płatności BLIK?

Blik: już ponad 2,5 mln zarejestrowanych aplikacji i 6 mln transakcji

 

Zobacz wynik | Opinie (5)

Archiwum Ankiet