DAJ CYNK

Nadchodzą zmiany w regulaminie Facebooka

msnet

Prawo, finanse, statystyki

Już niedługo staniemy przed wyborem - godzić się na targetowanie reklam czy zaprzestać korzystania z Facebooka.



Już niedługo staniemy przed wyborem - godzić się na targetowanie reklam czy zaprzestać korzystania z Facebooka.

25 maja na terenie Unii Europejskiej zaczną obowiązywać nowe przepisy dotyczące przetwarzania danych osobowych. Więcej na ten temat pisaliśmy w tej wiadomości. Stosowne zmiany mają zostać wdrożone przez każde przedsiębiorstwo działające w państwach UE, w tym także Facebooka.

Facebook skieruje do swoich użytkowników nowe prośby o akceptację regulaminu, co wynika z wejścia w życie przepisów RODO. Wyświetlanie stosownych komunikatów na kontach użytkowników portalu już się rozpoczęło, ale na jednym oświadczeniu się nie skończy. Użytkownicy mogą zostać poproszeni o możliwość wykorzystania ich danych, które udostępnili na Facebooku (poglądy polityczne, wyznanie życie prywatne itp.), w celach reklamowych. Nie będzie obowiązku wyrażania tu zgody, a odmowa nie będzie się wiązała z żadnymi konsekwncjami.

Nie musimy się także godzić na zbieranie i korzystanie z danych pochodzących z serwisów i aplikacji zewnętrznych, powiązanych z Facebookiem (na przykład poprzez wtyczki pochodzące z serwisu Zuckerberga), a także na wykorzystanie danych związanych z technologią rozpoznawania twarzy. Inaczej będzie w przypadku wykorzystywania informacji o zachowaniach użytkowników wewnątrz Facebooka do targetowania reklam. W tym wypadku użytkownik musi zaakceptować warunki Facebooka, by móc dalej z niego korzystać.

Rob Sherman, deputy chief privacy officer Facebooka powiedział dziennikarzom, że zgoda na zbieranie podstawowych danych w celach targetowania reklam jest niezbędna i nie będzie opcji jej odrzucenia. Wynika to z modelu biznesowego Facebooka, który jest nierozerwalnie związany z reklamami i ich właściwe adresowanie na podstawie niektórych danych o użytkownikach jest kluczową kwestią dla dalszego funkcjonowania serwisu. Każdy użytkownik ma dostać do dyspozycji szeroki zestaw opcji pozwalających bardzo szczegółowo sprecyzować, jakie informacje o nim będą zbierane i przetwarzane.

Nowy regulamin zostanie najpierw przekazany do akceptacji użytkownikom w Europie, później to samo będzie dotyczyć mieszkańców pozostałych części świata. Internauci spoza Europy mogą jednak otrzymać nieco inne warunki korzystania z serwisu. Facebook informował wcześniej, że nie zamierza wprowadzać w serwisie zasad RODO poza krajami Unii Europejskiej.

Jak wynika z prognoz eksperckich, uzyskanych przez portal Wirtualnemedia.pl, nie jest wykluczone, że Facebook uruchomi opcję płatną, bez gromadzenia danych użytkowników. Według szacunków mogłaby ona kosztować od 11 do 14 dolarów (37-47 zł).

Zobacz: Facebook broni się, że bez handlu danymi byłby płatny
Zobacz: Około 20 milionów Amerykanów usunęło Facebooka

Ankieta
2%
3%
7%
62%
4%
22%

Wszystkich głosujących: 486

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: wirtualnemedia.pl