DAJ CYNK

Na świąteczne prezenty w Internecie wydamy średnio 190 zł

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Respondenci, którzy wzięli udział w badaniu firmy doradczej Deloitte "Zakupy świąteczne 2017" zadeklarowali, że 42% budżetu przeznaczonego na prezenty pozostawią w sklepach internetowych.



Respondenci, którzy wzięli udział w badaniu firmy doradczej Deloitte "Zakupy świąteczne 2017" zadeklarowali, że 42% budżetu przeznaczonego na prezenty pozostawią w sklepach internetowych.

Uczestnicy badania, w którym wzięło udział dziesięć europejskich krajów, byli pytani o wagę internetowych zakupów w ich tegorocznym świątecznym koszyku. W tym roku na prezenty planujemy wydać średnio 451 zł, czyli około 51% całego świątecznego budżetu.

Aż 42% środków, czyli niespełna 190 zł, przeznaczonych na prezenty zostawimy w tym roku w sklepach internetowych. - To o 5 p.p. więcej niż rok wcześniej. Co ciekawe aż 38%. Polaków w ogóle nie kupi prezentów w sklepach stacjonarnych. W stosunku do ubiegłego roku to wzrost o 4 p.p. Polska znajduje się w czołówce krajów, w których konsumenci będą kupować prezenty w Internecie. Wyższy odsetek uzyskały Holandia, Niemcy i Wielka Brytania. W tym ostatnim kraju klienci wydadzą ponad 50% budżetu na prezenty w kanałach on-line.

Internet jest dla nas kopalnią pomysłów prezentowych. Inspiracji szuka tam 53,5% Polaków. Po Grecji i Włoszech jest to trzeci najwyższy wynik w ankietowanych krajach. Pomysłów w sklepach tradycyjnych poszukuje z kolei 38% respondentów z Polski. Niższy wynik osiągnęli jedynie Brytyjczycy. W internecie szukamy przede wszystkim pomysłów na prezenty technologiczne (65,5%) i filmowe (62,9%). W sklepach tradycyjnych szukamy pomysłów na prezenty w kategorii żywność i napoje (52,7%) oraz upominki do domu (41,9%).

W Internecie korzystamy przede wszystkim z wyszukiwarek, w których prezentów szuka ponad 60%. badanych Polaków. Na drugim miejscu znalazły się strony konkretnych produktów lub marek (51,4%), a na trzecim strony z kuponami i zniżkami, na które wskazało 46,9% respondentów. Niewiele mniej ankietowanych (46,4%.) wymieniło sklepy internetowe, które mają również oddziały stacjonarne.

Polacy, podobnie jak mieszkańcy pozostałych badanych krajów, używają mediów społecznościowych nie tylko jako platformy do kontaktu ze znajomymi, ale również jako wyszukiwarki produktów, które rozważamy jako prezenty dla najbliższych. Na tę funkcję zwraca uwagę aż 65,9% respondentów. W mediach społecznościowych szukamy również inspiracji (62,6%) oraz obserwujemy komentarze i rekomendacje innych użytkowników (60,5%).

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Deloitte