Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Muzyczny sklep Microsoftu

Muzyczny sklep Microsoftu

Q! 24 Stycznia 2009 11:42

0 0

Trzy miesiące temu Nokia wprowadziła na rynek swoją usługę "Comes with Music". Mimo iż usługa ta nie zadomowiła się jeszcze dobrze na rynku, to coraz to nowe firmy oferują muzykę w podobnym modelu biznesowym. Tym razem do gry dołączył Microsoft ze swoim MSN Mobile Music.

Jedyną cechą wspólną sklepu Microsoftu z konkurencyjnymi ofertami jest to, że umożliwia pobieranie muzyki wprost na telefon komórkowy. Z pozytywnych różnic warto wymienić, że usługa ta będzie działać niezależnie od posiadanego przez użytkownika telefonu. Kompatybilnych ma być ponad 130 modeli. Oprócz utworów muzycznych dostępne będą dzwonki oraz pliki wideo.

To tyle, jeśli chodzi o pozytywy. Niestety, jest też sporo negatywów. Wszystkie oferowane pliki muzyczne zawierać będą zabezpieczenia DRM. Oznacza to, że nie będzie można ich odtwarzać na innych urządzeniach niż te, na które zostały pobrane. Kolejną wadą będzie brak możliwości wykonania kopii zapasowej pobranych już utworów. I najważniejsza przeszkoda, która w znacznym stopniu ograniczy dostępność oferowanych treści: cena. Za pojedynczy utwór użytkownik będzie musiał zapłacić niewiele ponad 2 dolary. Dzwonek oznaczać będzie wydatek ponad 4 dolarów, natomiast plik wideo został wyceniony na 2,75 dolarów. Na chwilę obecną nie wiadomo również nic na temat możliwości wykupienia abonamentu pozwalającego na nieograniczony pobór muzyki.




Szef działu mobilnego angielskiego Microsoftu, Hugh Griffiths, zapytany o politykę, nie tylko cenową, sklepu stwierdził, że "to dopiero początek". Zabezpieczenie DRM zostało usprawiedliwione przez niego koniecznością prowadzenia sklepu z firmą trzecią. Jednak według niego opinie użytkowników mają mieć duży wpływ na kształt całej oferty. Griffiths powiedział również, że Microsoft cały czas będzie obserwował sytuację na rynku i w zależności od aktualnej sytuacji polityka cenowa może ulec zmianie.

W porównaniu do oferty konkurentów, warunki i ceny zaproponowane przez Microsoft wydają się, co najmniej, nie przystające do obecnych warunków rynkowych. W jaki zatem sposób MSN Mobile Music ma zdobyć klientów? Griffiths twierdzi, że platforma MSN posiada wielu bardzo lojalnych klientów, którzy w naturalny sposób mają korzystać z muzycznej oferty firmy.

Źródło tekstu: arstechnica, wł     

Dodaj do:
w sumie: 6
  • 0

    1. ~darcio  2009-01-24 12:13:04  host: nat-mi3.aster.pl

    ale kicha ten sklep.

  • 0

    2.  2009-01-24 12:15:09

    'Griffiths twierdzi, że platforma MSN posiada wielu bardzo lojalnych klientów, którzy w naturalny sposób mają korzystać z muzycznej oferty firmy' niech sie skumaja z polskim Orange. Tam wychodza z podobnego zalozenia ;)

  • 0

    3. ~mirekb  2009-01-24 13:02:08  host: apn-77-113-233-5.gprs.plus.pl

    to tak samo jak w plusie muzosprzedajnia.niby tel kompatybilny ale nie sciaga bo pokazuje bledy.mimoze mam konto i przez www na kompa sciagam bez niczego..inna kwestia to rodzaj tej muzyki- nie ma tam wielu jeszcze rzeczy tylko plastykowe wytwory mediów w duzej mierze.w Polsce to moze za 5 lat zacznie zarabiac na siebie

  • 0

    4. ~iPhoniaż  2009-01-25 20:05:25  host: public-gprs19570.centertel.pl

    Wszyscy parodiują Apple z iTunes, Microsoft już miał swą przygodę z MSN Music, wszyscy wiedzą czym to się skończyło :-)) Serwery DRM wylączone, a na dyskach lojalnych klientów pozostały bezużyteczne opłacone pliki :-)) Moral --- omijaj DRM szerokim łukiem!

  • 0

    5. ~  2009-01-25 22:01:02  host: host-87-99-19-15.lanet.net.pl

    widzieli to?? zenua.. www.tuniemaery.pl

  • 0

    6.  2009-01-25 22:28:59

    @5 taaaa... okrzyk rozpaczy... zaraz z radosci chyba zaloze strone miasto_bez_cwanych_komisow.pl :D

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-167-156-247.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy zmieniasz okresowo hasła?

Najpopularniejsze hasła w 2016 roku wg Keeper Security

 

Zobacz wynik | Opinie (2)

Archiwum Ankiet