DAJ CYNK

Multimedia chce być MVNO i mieć WLR

WitekT

Wydarzenia

Multimedia Polska, jeden z czterech największych operatorów kablowych w Polsce, podtrzymuje chęć debiutu na warszawskiej giełdzie w 2006 roku. Spółka chce brać udział w konsolidacji rynku, w 2007 roku rozpocząć działalność jako MVNO i wprowadzić nowe usługi m.in. związane z telewizją cyfrową.

Multimedia Polska, jeden z czterech największych operatorów kablowych w Polsce, podtrzymuje chęć debiutu na warszawskiej giełdzie w 2006 roku. Spółka chce brać udział w konsolidacji rynku, w 2007 roku rozpocząć działalność jako MVNO i wprowadzić nowe usługi m.in. związane z telewizją cyfrową.

Spółka, która będzie się nadal koncentrowała na usłudze triple play, chce do pakietu dołączyć też ofertę usług komórkowych jako MVNO. Jeśli chodzi o MVNO to prowadzone są rozmowy z partnerami na rynku - więcej niż jednym - i wstępnie planujemy wdrożenie tej usługi w II połowie 2007 roku - powiedział prezes Multimediów Andrzej Rogowski.

Multimedia chce korzystać z liberalizacji rynku telekomunikacyjnego i wprowadzić w 2007 roku usługę abonamentu WLR, o którą już spółka złożyła wniosek czy usług na bazie LLU (pętli lokalnej).

Multimedia planują nadal uczestniczyć w konsolidacji rynku operatorów kablowych, na którym działa ponad 630 operatorów, z czego czterech największych (UPC, Vectra, Multimedia i Aster) kontroluje około 47% rynku. Multimedia ma ok. 9% udziału w rynku.

Według danych na koniec I półrocza, Multimedia miała 457 tys. abonentów telewizji kablowej i IPTV, 117 tys. abonentów szerokopasmowego dostępu do internetu oraz 146 tys. abonentów linii telefonicznych, z czego około 25 tys. klientów korzystało z pakietu triple play.

Multimedia chce też dalej zwiększać liczbę klientów między innymi dzięki uruchomieniu w 2007 roku nowych usług, takich jak wideo na żądanie, telewizja cyfrowa w sieci kablowej, czy telewizji wysokiej rozdzielczości (HDTV).

W 2005 roku przychody grupy Multimedia, która zatrudnia 850 osób, wyniosły 356 mln zł, a EBITDA 157 mln zł. W 2005 roku 46% przychodów grupy pochodziło z telewizji kablowej, 33% z telefonii stacjonarnej, a z Internetu 19%.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: PAP