Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Motorola zrezygnuje z produkcji telefonów?

Motorola zrezygnuje z produkcji telefonów?

LuiN 30 Stycznia 2008 18:20

0 0

Po drastycznych spadkach sprzedaży, producenta może spotkać ten sam los, co Siemensa, spekulują analitycy Nomura International. Szansą na przetrwanie mogą okazać się chińscy inwestorzy.

O problemach Motoroli szerzej pisaliśmy w tej wiadomości. Równie nieciekawie wygląda zestawienie wyników Motoroli z innymi producentami, dostępne w tym miejscu. Czy powtórzy się czarny scenariusz z jakim mieliśmy do czynienia w przypadku Siemensa?




Analitycy widzą szansę dla Motoroli w przeniesieniu całej produkcji telefonów do Chin i sprzedaży praw do marki firmom zewnętrznym. Na takich zasadach produkowane są między innymi komputery linii IBM ThinkPad, przez chińskie Lenovo.

Obniżenie cen aparatów i odświeżenie oferty produktów z udziałem azjatyckich projektantów, mogłoby pozwolić na powrót do światowej czołówki producentów telefonów. W USA Motorola miałby wtedy zajmować się jedynie projektowaniem rozwiązań programistycznych dla urządzeń mobilnych i komputerów.

Źródło tekstu: marketwatch     

Dodaj do:
w sumie: 26
  • 0

    7.  2008-01-30 19:08:19

    są motorole z linuxem i Z8 z symbianem. Aha i albo menu jest z symbiana albo z nokii, zdecyduj sie srawca... A tak w ogóle Motorola produkuje najbardziej stylowe telefony i najlepiej wykonane, szkoda by było gdyby miała zaprzestać ich produkcji.

  • 0

    8.  2008-01-30 19:12:56

    Zgadzam się. Wykonanie Motoroli jest o wiele lepsze niż np Nokii czy SE. Szczerze powiedziawszy to nie mam pojęcia czemu ludzie nie kupują ich produktów. Menu w ostatnich latach bardzo się zmieniło i jak dla mnie teraz poziom jego skomplikowania wcale nie odbiega od konkurencji. Jak dla mnie to już stereotyp. Być może fakt że produkty Motoroli nie są naszpikowane funkcjami ale bardzo to nadrabiają jakością. Sam się przekonałem o tym mając teraz jednocześnie Nokie 6288 i Motorole V6.

  • 0

    9.  2008-01-30 19:15:42

    Wszystko można wybaczyć telefonom spod znaku M, opócz jednego - słabej baterii. Bez tego telefon komórkowy jest bezużyteczny.

  • 0

    10. ~as  2008-01-30 19:25:25  host: aoa42.internetdsl.tpnet.pl

    Nokia=FIAT, Motorola=AUDI, SonyEricsson=Volkswagen/SKODA

  • 0

    11. ~  2008-01-30 19:29:49  host: aasc221.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Motorole są beznadziejne. Koleżanka miała V3, ale szybko zmieniła na k550, z którego jest o wiele bardziej zadowolona. V3 w ogóle jest za duża (jeśli chodzi o szerokość), trudno ją trzymać dłużej w ręku. Podobno w ostatnim kwartale Sagem wyprodukował więcej telefonów niż Motorola, bo dobrze mu schodzą K550i, które produkuje dla Ericssona.

  • 0

    12. ~FanMotoroli  2008-01-30 19:35:39  host: 213.25.189.50

    a ja tam lubie motorole, od zawsze ich uzywam i mam nadzieje ze sie podniosa... yhh..

  • 0

    13. ~pvsp  2008-01-30 19:43:57  host: 1.n4u.airbites.pl

    Generalnie mialem i se, i nokie od pewnego ostatnio byla v6 i teraz v8 i tez sie zastanawiam czego ludzie ida i kupuja ta plastikowa tandete z pod znaku se, nie wiem ile z osob krytykujacych moto mialo w rece np v8 ale wystarczy sobie zobaczyc jak ten telefon jest elegancki, wykonany jest bardzo solidnie, jest ladny i nic tam nie strzela ani lata. NIe zgodze sie rowniez z tym ze motka jest uboga funkcjonalnie, swoja v8 kupowalem w sklepie osobno wiec bardzo dokladnie analizowalem sobie zeby nie zalowac wydatku i uzywam jej juz 4 miesiac i nie brakuje mi niczego a robie na niej naprawde duzo rzeczy. Teoria o slabej baterii, oka jest slaba ale nokia n95 to ma moze mocna ?

  • 0

    14.  2008-01-30 20:11:51

    Według mnie, Motorola i Samsung mają najwyższej jakości obudowy. Niestety menu ani jednej, ani drugiej marki mnie nie przekonało do tej pory. Owszem, wiele się zmieniło na plus, ale dalej daleko im do Nokii, SE, czy nawet LG (patrząc na modele z dotykowymi ekranami). Do Motek z Windowsem, czy UIQ, podobnie z resztą jak i do Samsungów, nikt nie musi mnie przekonywać. Do tych standardowych mam pewną niechęć, czegoś mi ciągle brakuje.

  • 0

    15.  2008-01-30 20:20:33

    jak oni mogą nie zbankrutować skoro "rozdają" telefony... http://www.euro.com.pl/telefony-komorkowe/motorola-c139.bhtml ten jest za 49 Zł!!!

  • 0

    16. ~  2008-01-30 20:21:52  host: 85.233.62.177.static.cablesurf.de

    Prosta sprawa caly soft Motki jest robiony w Rosji. Moze maja oni glowe ale tylko do kopiowania innych. Oprogramowanie jest wolne i pelne bledow. A wieszanie sie telefonu to standard.

  • 0

    17.  2008-01-30 20:35:39

    masz te motki sprzed 5 lat? Nie wiem czy wiesz ale rok w telefonii komórkowej to lata świetlne...

  • 0

    18. ~pvsp  2008-01-30 20:37:45  host: 1.n4u.airbites.pl

    ja sie zgodze ze z v3 byly problemy (siostra miala) i byla dosc toporna, ale nie wiem jak w innych seriach ale v6maxx i obecnie v8 oceniam bardzo pozytywnie, co do innych modeli to nie wypowiem sie bo nie uzywalem a nie bede glosil zaslyszanych opinii

  • 0

    19. ~golfiarz  2008-01-30 20:48:19  host: systemy22.toya.net.pl

    Po v3x długo się nie przekonam do motoroli.

  • 0

    20.  2008-01-30 22:15:58

    kurde teraz mam motke, i chcialem kupic cos innego... nie to ze nie lubie ich telefonow, ale z ciekawosci

  • 0

    21. ~Pu94  2008-01-31 04:54:42  host: elm185.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ludzie tego nie biora bo pamietaja rozne inne modele motoroli takie jak v2288 i innez tego okresu. Jednak motorola robi dobre telefony nie wiem co ludzie maja do menu przeciez jest jak dla debili . Jezeli idzie o serir v3 to fakt problem z tamsami byl bardzo uciazliwy i masa byla tego do wymiany. Jednak motorola to nie tylko v3 jak mowia koledzy sa tez inne fajne k1 ? zy v8 . Seria `szklana` jest bardzo elegancja i tak naprawde przeciez sprzedawala sie najlepiej na swiecie. Za przeniesieniem do chin nie ejstem wiadomo jaka tam jest masowa i niechcem dostac v3x98 czy jakiegos fantastyka zrobionego z plastyku. Jezeli idzie o nokie nie podniecal bym sie tu grube lochy na dodatek podstawowy telefon z mms to ok3stowy u uperatora a cala reszta stoi drogo i wszystkie wygladaja tak samo. Na dodatek restrykcje na przesylanie muyltimediow jest zalosne w ich oprogramowaniu. i ta 2mb pamiec w fonach sredniej klasy. Porownajmy ceny motoroli za np 400zl a noki .

  • 0

    22.  2008-01-31 08:43:42

    Jedno mnie zastanawia. W USA jak wiadomo jest masa kretynow i analfabetow, a przeciez amerykanie jakos nie maja problemow z obsluga menu w Motkach, ktora to Motorola dluuugo byla liderem na tamtejszym rynku. Czyzby Polacy byli jeszcze wiekszymi imbecylami, zeby nie obsluzyc i tak juz prostego menu telefonu? A co do samej Motki, to jakos szkoda byloby miec fona made by Motorola zrobionej w ChRL. Juz byly wynalazki typu Motorola by Acer. Fakt-soft byl od Motki, ale gniot byl gniotem. Niech lepiej zleca produkcje technonixtrowi (czy jak sie to tam nazywa), tak jak zrobil to SE. Co by nie mowic, to dziwi mnie troche ten news, bo Motorola jest duzym graczem. A najlepiej niech przeniosa produkcje do Polski ;)

  • 0

    23.  2008-01-31 20:22:18

    Mi się tam motki podobają, to najbardziej stylowe telefoniki, i jak dla mnie menu też może być, fakt że wkurzające jest produkowanie V3.. z jakąś tam literką.Motki nie schodzą bo mają złą opinie człowiek który ma do wyboru M czy SE pewnie że wybierze SE bo ten tel. jest już wypromowany i ma świetną opinie, no i ponadto mają kiepskiego i awaryjnego softa;P

  • 0

    24. ~Piotr  2008-02-01 11:43:29  host: aegb226.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zgadzam się z opiniami tu wyrażonymi: samsung i motorola maja najwyższą jakość spasowania elementów. Jak dla mnie to marzeniem jest motorola z radiem + s60v3, samsung już poszedł w tę stronę np: i450, ale dał 2mpx, i to nawet ok, tylko czemu taka cena? Jak można kupić G600 z 5mpx za ta sama kasę to jak mają się sprzedawać i450? z ceną o 100zł niższą niż E65 to i450 by się sprzedawało, a nie tak..

  • 0

    25. ~sandra0101  2008-05-27 11:28:54  host: 078088161045.elb.vectranet.pl

    czy zna ktos jakis model motoroli rozkladanej ( z klapką) z radiem???????!!! pomocy !! lubie motorole ale nie moge w zadnej znalezc radia

  • 0

    26. ~Tiger  2008-12-14 14:33:41  host: inet20909na-3.eranet.pl

    Najlepszy telefon to Motorola V3xx jak ktoś mówi że SE jest lepszy to chyba nie ma pojęcia o telefonach :) równie dobrze można powiedzieć że SE to szrot bo w 90% K700i popsuły się dżojstiki ....albo jakieś cuda typu J220 każdy producent ma gorsze i lepsze modele. Samo wykonanie jednak motoroli jest przy SE i Nokii jak Mercedes S przy golfie II. NO może takie modele z serii Arte i 8800 można porównywać do motki ale popatrzcie na cenę ....

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-162-138.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.