Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Motorola traci rynek w USA

Motorola traci rynek w USA

sirmark 16 Maja 2008 09:54

0 0

Motorola może stracić pozycję lidera w sprzedaży telefonów komórkowych w USA - informują analitycy z IDC i Strategy Analytics.

Udział Motoroli na rynku amerykańskim spadł w pierwszym kwartale do 25%. Za to zarówno LG jak i Samsung powiększyli swój udział do 21%. Jeszcze w I kw. 2007 r., Motorola miała 37,7% udziału w rynku, podczas gdy Samsung 16,6%, a LG 16,3%. Według Strategy Analytics Motorola straci pozycje lidera już w drugim kwartale.




Konsumenci porzucają telefony tego producenta na rzecz bardziej zaawansowanych modeli innych firm. Motorola, która serią RAZR stworzyła nowy trend na rynku, przestała wprowadzać nowe innowacyjne produkty, bazując praktycznie tylko na kolejnych odsłonach "brzytw". Doprowadziło to do ponad 33% spadku udziału w światowym rynku.

W marcu producent poinformował, że zamierza od 2009 roku wydzielić część produkującą telefony komórkowe i wraz z innymi zmianami doprowadzić do rentowności przedsięwzięcia. Zapowiedziano także na drugi kwartał wprowadzenie nowych produktów z ulepszoną funkcjonalnością. Wspominaliśmy o tym w tej wiadomości.

Źródło tekstu: Bloomberg, wł     

Dodaj do:
w sumie: 14
  • 0

    1. ~Templariusz  2008-05-16 10:11:55  host: 212.160.172.70

    To tylko kwestia czasu gdy sprzeda się za marne pieniądze lub całkowicie upadnie.

  • 0

    2. ~michaelo  2008-05-16 11:07:47  host: gw.ms.lnet.pl

    Możliwe. Koreańczycy coraz silniej wgryzają się w tynek :/

  • 0

    3. ~michaelo  2008-05-16 11:08:27  host: gw.ms.lnet.pl

    *w rynek :)

  • 0

    4. ~Krzysiek  2008-05-16 11:25:01  host: apn-77-114-50-86.gprs.plus.pl

    motorola to tylko klapki i jeden nowy model na pół roku.Do widzenia.

  • 0

    5.  2008-05-16 11:29:27

    tak jest - i nie dziwię się specjalnie

  • 0

    6. ~golfiarz  2008-05-16 12:24:59  host: systemy22.toya.net.pl

    Motorola jeszcze długo pozostanie dla mnie synonimem zrypanego softu oraz nie do końca przemyślanych rozwiązań.

  • 0

    7.  2008-05-16 12:50:48

    Motorola to ladne opakowanie, niezle parametry i dziwny soft do obslugi tego niezlego przeciez sprzetu. Nokia Samsung i LG upraszczaja menu, oferuja produkty bardziej dopasowane do oczekiwan rynku. Np popularne byly i nadal sa slidery. Nawet nokia zaczela znowu je produkowac, samsung oferuje je nawet jako low endy, a Motorola ma tylko kilka modeli, Klapki sa ladne ale np takie klocki jak V8 i V9 nie kazdemu pasuja

  • 0

    8.  2008-05-16 13:46:43

    Ja pamiętam swoją Motorolę Timeport, która nie wyświetlała nazw osób które dzwoniły, przysyłały SMS pomimo wpisu do książki telefonicznej.

  • 0

    9.  2008-05-16 14:11:04

    A jesli nie w USA... to gdzie ? Oj, oj, downfall nadchodzi. Widze tu potencjal dla nie tylko Samsunga i LG, ale takze Nokii :)

  • 0

    10.  2008-05-16 14:11:19

    A takze HTC ;)

  • 0

    11. ~jojo  2008-05-16 15:45:14  host: efr48.neoplus.adsl.tpnet.pl

    21 wiek - wiekiem Samsunga... Twierdza Motoroli upada. Na USA...! ;-D

  • 0

    12.  2008-05-16 20:36:17

    Kto stoi w miejscu, ten się cofa. A za menu projektanta powinno się powiesić ;-/

  • 0

    13. ~lanster  2008-05-22 21:05:11  host: nat-tar.aster.pl

    No cóz jak widac to Nokia jest nadal na pozycji lidera-poaz tym zawsze w odpowiedni sposób promuje swoje telefony jak np.ten który teraz jest do kupienia w Vobis-Nokia N81 Football Edition

  • 0

    14. ~  2010-03-11 11:11:54  host: t10-03.opera-mini.net

    Jorku

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-27-162.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.