Czy Motorola DROID pomoże Motoroli poprawić jej rynkową pozycję? Możliwe. W ciągu pierwszego tygodnia sprzedaży linuksowy smartfon znalazł 250 tys. nabywców.
Motorola DROID, która w Europie pojawiła się już pod nazwą MILESTONE, to pierwsze urządzenie, które poważnie może zagrozić dominacji iPhone'a na rynku smartfonów. Co prawda wciąż daleko jej do ilości sprzedanych chociażby w pierwszym tygodniu iPhone'ów (około 1,6 mln sztuk), jednak należy pamiętać, że produkt Apple miał premierę równocześnie w ośmiu krajach.
Wynik Motoroli należy traktować zatem jako niewątpliwy sukces, jednak warto mieć na uwadze fakt, że nie wziął się on z niczego. Jej premierę poprzedziła zakrojona na szeroką skalę akcja marketingowa, której koszt szacuje się na około 100 mln dolarów.
Tym samym Motorola DROID stała się jak dotąd najchętniej kupowanym w Stanach telefonem z systemem Google Android na pokładzie. Jednak wpływ na ten wynik może mieć fakt, że sieć Verizon, w której oferowana jest Motorola, ma około 90 mln klientów, czyli prawie trzy razy więcej, niż sieć T-Mobile, która miała wyłączność na pierwsze telefony z Androidem dostępne w USA.
Motorola zapowiedziała, że do końca roku planuje sprzedać około 1 mln sztuk modelu DROID. Ma w tym pomóc zarówno agresywna kampania marketingowa, jak również dobry zasięg sieci 3G Verizona (największy na terenie USA).
Zobacz: dane techniczne i zdjęcia telefonu w katalogu.
Źródło tekstu: softpedia, wł