Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Model współpracy dla połączeń na numery 116

Model współpracy dla połączeń na numery 116

LuiN 3 Września 2008 19:43

0 0

116 to bezpłatny ogólnoeuropejski numer dla dzieci i rodziców, którzy znaleźli się w niebezpieczeństwie i chcą szybko wezwać pomoc. Podczas spotkania zorganizowanego przez UKE polscy operatorzy zgodzili się pokrywać we własnym zakresie koszty związane z zaangażowaniem ich sieci w realizację połączeń do grupy numerów 116.

Na grupę numerów 116 składają się obecnie: 116 000 - numer interwencyjny w sprawie zaginionych dzieci, 116 111 - telefon zaufania dla dzieci, 116 123 - telefon wsparcia emocjonalnego. To grupa ogólnoeuropejskich, całodobowych i darmowych linii telefonicznych o charakterze społecznym.

Ich uruchomienie to inicjatywa Komisji Europejskiej, wspierana na terenie Polski przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej.




W trakcie zorganizowanego wczoraj przez UKE spotkania zarówno przedstawiciele operatorów jak i zaproszeni eksperci zgodnie podkreślali, że nie można traktować usług świadczonych z wykorzystaniem numerów 116xxx jako źródła przychodu. Dlatego operatorzy zgodzili się, że nie będą rozliczali ruchu pojawiającego się na punkcie styku sieci, związanego z realizacją połączeń na numery 116xxx.

Dzięki zgodnej współpracy środowiska telekomunikacyjnego dostęp do numeru 116 dla osób potrzebujących staje się faktem, a Polska będzie jednym z pierwszych krajów, w których ta inicjatywa zacznie funkcjonować.

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:
w sumie: 7
  • 0

    1. ~tawarisze!  2008-09-03 19:55:42  host: chello089078050239.chello.pl

    Jezus Maria, komunikat niczym z plenum KC wyjęty.

  • 0

    2. ~ukenamuniu  2008-09-03 19:57:48  host: 86-59-n1.aster.pl

    Tak szczytny cel wart jest wiele więcej niż poświęcona przez operatorów kasa za rozpoczęcie lub zakończenie połączeń. Zasługa Jurka S. i Pani Prezes UKE, że wzięli się za wdrożenie "116". Cieszę się też z tego, że potrafię antycypować (wpis 5 pod id=12352).

  • 0

    3. ~ukenamuniu  2008-09-03 20:39:52  host: 86-59-n1.aster.pl

    Jedni robią a drudzy piszą, ale nie wiedzą co inni robią(cyt: "numer dla dzieci i rodziców, którzy znaleźli się w niebezpieczeństwie i chcą szybko wezwać pomoc"). Numery z zakresu 116 NIE SĄ numerami alarmowymi typu (112, 997).Fundacja nie ma uprawnienia do pozyskiwania danych lokalizacyjnych / adresowych. Operatorzy sieci komórkowych nie będą mieli obowiązku przekazywania do CBD UKE w czasie rzeczywistym danych lokalizacyjnych osób, które wywołały 116XXX.

  • 0

    4. ~Kukunamuniu  2008-09-04 09:07:24  host: 193.227.131.100

    Moze i rzeczywiscie niefortunne sformułowanie - ale nie widze tam napisane ze jest to numer alarmowy.... Moze autor mogl podkreslic ze numery maja charakter społeczny wtedy nie byłoby wątpliwości. Wiec kazdy widzi to do chce zobaczyc.

  • 0

    5. ~Pu94  2008-09-04 09:11:23  host: elg136.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Tak czy siak wogole dobrze ze cos pisza na ten temat. Ja tam nawet nie wiedzialem ze jest jakis taki numer i wydaje mi sie ze tylko garstka ludzi wie o czyms takim.

  • 0

    6.  2008-09-04 10:10:08

    a myślałem,że 112 jest jedynym bezpłatnym numerem:-) no ok , niech działają :)

  • 0

    7. ~ukenamuniu  2008-09-04 11:03:27  host: 212.160.172.70

    Kukunamuniu: Do wzywania pomocy służą alarmowe AUS. Telefon zaufania nie służy do wzywania pomocy a widzę w tekście, że służy. Skoro wg autora służy, to wg autora jest numerem alarmowym, c.b.d.o. Nie trzeba się wysilać, czy też specjalnie chcieć widzieć w tekscie: "wezwać pomoc". Nie kłócić się tylko poprawić i tyle.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-200-104.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.