DAJ CYNK

#MobilnyPortretPolaka - kobiety kontra mężczyźni

msnet

Prawo, finanse, statystyki

Z badania #MobilnyPortretPolaka Banku Millennium wynika, że to mężczyźni zdecydowanie częściej niż kobiety korzystają z bankowości mobilnej w telefonie.



Z badania #MobilnyPortretPolaka Banku Millennium wynika, że to mężczyźni zdecydowanie częściej niż kobiety korzystają z bankowości mobilnej w telefonie.

Badanie #MobilnyPortretPolaka zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Banku Millennium w grudniu 2017 na reprezentatywnej, 1000-osobowej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 18 i więcej lat. Wykorzystano technikę badawczą CATI. Wyniki wskazują, że 50% mężczyzn i 36% kobiet korzysta z bankowości mobilnej w telefonie. Mężczyźni używają jej zdecydowanie częściej niż kobiety - codzienne lub prawie codzienne robi to 19% mężczyzn i 10% kobiet.





Mężczyźni i kobiety różnią się też powodem, dla którego korzystają z bankowości mobilnej. Panowie doceniają zarządzanie pieniędzmi w dowolnym momencie, natomiast panie lubią móc w dowolnym momencie zajrzeć na swoje konto.



Czynności, które wykonujemy w bankowej aplikacji mobilnej, są różne w zależności od płci. Kobiety częściej niż mężczyźni opłacają w ten sposób rachunki i czynsz (61% kobiet, 56% mężczyzn), częściej też płacą za zakupy w sklepach internetowych (77% kobiet, 73% mężczyzn). Mężczyźni częściej płacą BLIKIEM (44% mężczyzn, 27% kobiet), zbliżeniowo telefonem (35% mężczyzn, 22% kobiet), częściej doładowują też przez aplikację bankową telefon (45% mężczyzn, 22% kobiet).



Od płci zależy też to, co kupujemy w sklepach internetowych. 46% mężczyzn kupuje tam mobilnie sprzęt elektroniczny (5% kobiet też to robi), a 29% produkty spożywcze (8% kobiet). Panie najczęściej w sklepach internetowych kupują odzież/obuwie (50%kobiet, 45% mężczyzn), książki (50% kobiet, 24% mężczyzn) i kosmetyki (41%kobiet, 25% mężczyzn).



Płeć różnicuje też korzystanie z mediów społecznościowych. Z Facebooka korzysta o 11 p.p. więcej kobiet niż mężczyzn (78% kobiet, 67% mężczyzn), kobiety częściej też publikują w mediach społecznościowych zdjęcia (61% kobiet, 53% mężczyzn) oraz częściej rozmawiają za pomocą komunikatorów (65% kobiet, 58% mężczyzn).

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Bank Millenium