Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Mobilny portfel od Alcatel-Lucenta

Mobilny portfel od Alcatel-Lucenta

WitekT 25 Marca 2010 12:34

0 0

Alcatel-Lucent zrobił kolejny krok do zastąpienia zwykłego portfela z pieniędzmi rozwiązaniem elektronicznym. Firma zaprezentowała kompleksową usługę mobilny portfel (Mobile Wallet Service — MWS), która umieszcza operatora sieci komórkowej w centrum nowego, mobilnego łańcucha płatności.

Rozwiązanie MWS udostępnia użytkownikom różne usługi, takie jak transfer pieniędzy między osobami, dokonywanie płatności, uczestnictwo w programach lojalnościowych i akcjach marketingowych przy wykorzystaniu technologii zbliżeniowej — a wszystko to w zaufanej sieci operatora. Wszystkie wymienione usługi działają na jednej platformie MWS, która może być elastycznie skalowana w zależności od zapotrzebowania użytkowników. MWS umożliwia także innym producentom opracowywanie i integrację nowych aplikacji za pośrednictwem interfejsu API.

Ta usługa "z półki" umożliwia użytkownikom realizowanie codziennych transakcji związanych z płatnościami, kuponami, punktami lojalnościowymi i kartami upominkowymi za pomocą telefonów komórkowych. Łącząc w jeden ekosystem banki, operatorów systemów płatności, aplikacje do obsługi płatności oraz duży wybór urządzeń dostępowych Alcatel-Lucent dał użytkownikom nowe możliwości, dzięki którym operatorzy mogą zwiększyć przychody, ograniczyć rotację abonentów i wprowadzić na rynek nowe usługi. Usługa MWS powstała w wyniku partnerstwa z firmą Clear2Pay, zawiązanego w celu opracowania mobilnej platformy płatności. Rozwiązanie to, rozszerzone o elementy do kompleksowej obsługi transakcji, obejmuje aplikacje do telefonów komórkowych, konto przechowujące środki finansowe i punkty lojalnościowe (SVA), bramy do systemów bankowych i operatorów kart płatniczych, łącza do systemów billingowych operatorów oraz różne urządzenia dostępowe do dokonywania płatności przez zbliżenie.




Usługa MWS oferowana jest w modelu hostingowym (SaaS - ang. Software-as-a-Service) jako rozwiązanie "pod klucz", które pozwala operatorom komórkowym na zajęcie centralnego miejsca w łańcuchu płatności przy bardzo małych kosztach początkowych. Platforma, wprowadzona na rynek w ramach przedsięwzięcia Alcatel-Lucent Ventures, może być dostosowywana poprzez tworzenie niestandardowych funkcji uwzględniających specyfikę poszczególnych rynków. Na przykład dla użytkowników w krajach rozwiniętych rozwiązanie może być ukierunkowane na komfortowe dokonywanie płatności za towary i usługi z wykorzystaniem telefonów komórkowych natomiast dla użytkowników z krajów szybko rozwijających się rozwiązanie MWS można dostosować tak, aby oferowało usługi zarządzania pieniędzmi za pośrednictwem urządzeń mobilnych, co wymaga wzmocnionych mechanizmów autoryzacyjnych.

Rozwiązania mobilnego portfela, np. Alcatela-Lucenta, stawiają operatorów sieci komórkowych na pozycji głównych podmiotów obsługujących płatności klientów. Udostępniając główne konto użytkownika i związane z nim narzędzia, operatorzy utrzymują klientów i umacniają relacje z nimi oraz zmniejszają skalę swojego największego problemu — odchodzenia klientów — powiedział Samee Zafar, dyrektor w firmie Edgar Dunn & Company.

Źródło tekstu: Alcatel-Lucent     

Dodaj do:
w sumie: 3
  • 0

    1. ~TeTeTka  2010-03-25 14:46:35  host: aaul22.neoplus.adsl.tpnet.pl

    płatności mobilne ? pomysł dobry, ale przy drobnych zakupach, bo osobiście nie ryzykowałbym np. zakup samochodu przez telefon

  • 1

    2.  2010-03-25 15:33:07

    z daleka od takich wynalazków, chodzi generalnie o to, żeby wydawać coraz więcej na coraz mniej potrzebne rzeczy

  • 0

    3.  2010-03-25 17:21:40

    Mógłby to ktoś bardziej-prościej wytłumaczyć??? Spodobało mi się to, lecz chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej. Wytłumaczy ktoś na jakiej technologii miało by to się dokonywać???

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-198-106-21.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.