Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Mobilny marketing "wirusowy" ma przyszłość

Mobilny marketing "wirusowy" ma przyszłość

sirmark 9 Kwietnia 2009 00:06

0 0

Badanie przeprowadzone przez zespół austriackich naukowców z Uniwersytetu w St. Pölten wśród młodzieży przyniosło obiecujące rezultaty: więcej niż połowa z 550 przepytanych osób w wieku 14-29 lat nie ma nic przeciwko otrzymywaniu reklamowych SMS-ów. Ponad 65% z ankietowanych wyraziło nawet gotowość przesłania reklamy do 3-5 przyjaciół.

Oznacza to, że przy wysłaniu komunikatu reklamowego do grupy 500 odbiorców, jego treść po pięciokrotnym przesłaniu dalej może dotrzeć nawet do 350 tys. osób.

Tak imponujące rezultaty można jednak osiągnąć tylko wtedy, kiedy reklamowe wiadomości są atrakcyjne dla odbiorców. Powinny one być zabawne i nieść ze sobą dodatkowe korzyści. Największą popularnością cieszą się pliki muzyczne, dzwonki i gry na komórkę - informuje koordynatorka badania Kati Förster.




Ciekawe perspektywy oferują przede wszystkim gry, w których można przemycać dodatkowe treści reklamowe. Młodzież dobrze reaguje również na wszelkie formy "rekompensaty" za poświęcony czas - do tego celu najlepiej nadają się darmowe SMS-y lub dodatkowe minuty.

Firmy powinny na poważnie zastanowić się nad włączeniem marketingu mobilnego do swoich strategii. Rynek jest wciąż jeszcze nienasycony, co pozwala w krótkim czasie osiągnąć przewagę nad konkurencją - radzą autorzy badania.

Źródło tekstu: Marketing & more     

Dodaj do:
w sumie: 12
  • 0

    1.  2009-04-09 01:05:13

    Nie wyobrażam sobie sytuacji, kiedy od znajomych dostaję smsy z reklamami... reklama zaczyna przekraczać ostro granice i nie moge zrozumieć jak można się na to godzić odpowiadając w ten sposób w ankietach..

  • 0

    2. ~  2009-04-09 06:38:13  host: f96-044.opera-mini.net

    Mnie wystarczająco denerwują sms-y typu "wyslij to do pięciu osób..." Już kilku znajomym zwracałem uwagę żeby mi tego g...wna nie wysyłali.

  • 0

    3.  2009-04-09 07:11:11

    Tu jest Polska, a nie Austria, więc badania te mają się nijak dla polskiego rynku.

  • 0

    4.  2009-04-09 07:21:03

    Dzisiaj to już nawet przez CB radio lecą reklamy. Są miejsca, których nie przejedziesz bez bełkotu reklamowego

  • 0

    5. ~klimass  2009-04-09 08:05:06  host: 7-mi2-4.acn.waw.pl

    @2 lancuszki to wymysl idiotow a nie reklamy, @1 dokladnie, no chyba ze, jak napisane jest w artykule, reklama pogalaby na udostepnieniu fajnej gry za darmo wzamian za malutkie logo w rogu ekranu. nie wierze bowiem ze w ankiecie chodzilo o zwykle wiadomosci reklamowe, jesli tak bylo to niewiem co za idiotow badali...

  • 0

    6. ~Alek  2009-04-09 09:03:44  host: 77-252-103-186.ip.netia.com.pl

    @5 Biorąc pod uwagę odsetek idiotów w społeczeństwie, mogli badać tylko ich...

  • 0

    7. ~mirekb  2009-04-09 10:20:23  host: hii126.internetdsl.tpnet.pl

    nie wiem dlaczego kojarzy mi sie to z smsami z wap sterka i innych badziewi..ladna teoria jednak wiemy jak bywa z praktyką

  • 0

    8.  2009-04-09 10:22:25

    nienawidze nachalnej reklamy

  • 0

    9.  2009-04-09 10:59:47

    juz widze jak ktos z orange przeczyta tego newsa i zaczna wysylac jeszcze wiecej reklam..;) juz nie moge sie doczekac kiedy wejdzie w zycie uchwala zakazujaca wysylania durnych reklam na komórkę! :D

  • 0

    10. ~  2009-04-09 11:04:37  host: public-gprs58783.centertel.pl

    Zawsze mozna ustawic filtr na przychodzace chociaz jak ma sie "inteligentnych" znajomych to jest problem. Ciekawe co bedzie jak wprowadza oplaty za przychodzace, chociaz patrzac na rynek to predzej wejdzie ryczalt tel-int-tv

  • 0

    11. ~  2009-04-09 12:45:11  host: iib68.internetdsl.tpnet.pl

    #3 i wszystko jasne, bo na naszym rynku ludzie są uczuleni na reklamy :D

  • 0

    12. ~gr  2009-04-09 21:28:34  host: 94.254.183.86

    @4*Tak tylko że jeszcze nie skończy,a już ma kilka wiązanek pod swoim adresem.Marny to przekaz.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-23-22-136-56.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.