DAJ CYNK

Mobilne serwisy wciąż mało rentowne

LuiN

Wydarzenia

Choć liczba zarejestrowanych w Polsce komórek przekroczyła liczbę ludności, serwisy sprzedające usługi dla użytkowników telefonów zarabiają bardzo niewiele. Na rynku rządzą kolorowe magazyny - pisze Rzeczpospolita.

Choć liczba zarejestrowanych w Polsce komórek przekroczyła liczbę ludności, serwisy sprzedające usługi dla użytkowników telefonów zarabiają bardzo niewiele. Na rynku rządzą kolorowe magazyny - pisze Rzeczpospolita.

OnetLajt pojawił się na rynku jeszcze pod koniec 2006 roku. Gdyby nie umowa z Playem, w półtora roku później musiałby dokładać do tego przedsięwzięcia. Liczba użytkowników wyniosła w ubiegłym roku około 200 - 300 tys. i wzrosła czterokrotnie. Według nieoficjalnych informacji Onet szukając reklamy porozumiał się z Nokią. Za prawo do umieszczenia skrótu do OnetLajtu w menu około 50 tys. telefonów marki Nokia, Onet zapłaci reklamą tych telefonów w swoim portalu.

W podobnej sytuacji jest serwis Mini Wirtualnej Polski, której jednak skuteczniej udaje się zachęcać reklamodawców. Gros przychodów serwisu pochodzi ze sprzedaży multimedialnych gadżetów na telefony komórkowe.

Obecny kierunek rozwoju mobilnych portali to zminiaturyzowane sklepy internetowe, zaawansowane wyszukiwarki informacji i serwisy wideo. Trendy na rynkach zachodnich i w Azji wskazują, że na mobilnych serwisach będzie można wkrótce bardzo dobrze zarobić.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Rzeczpospolita