Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Mobilna bankowość głosowa

Mobilna bankowość głosowa

LuiN 17 Lipca 2014 08:11

4 0

Bankowość głosowa może być alternatywą dla loginów i haseł dostępów. Oparte na biometrycznej identyfikacji głosu rozwiązania pozwalają w łatwiejszy sposób korzystać z bankowości mobilnej, a dodatkowo eliminują zagrożenia związane z wykradnięciem haseł.

Posługiwanie się wszechobecnymi hasłami i loginami staje się coraz bardziej uciążliwe. Z racji tego, że nie jest możliwe zapamiętanie ich wszystkich, muszą być gdzieś przechowywane. A to z kolei wiąże się z ryzykiem ich kradzieży, którego nie ma w przypadku bankowości głosowej.

Jako jeden z pierwszych banków w Europie daliśmy możliwość obsługi aplikacji głosem. Co więcej, aplikacja również potrafi odpowiedzieć głosem. Jest to szczególnie użyteczne w tych sytuacjach, kiedy "normalne" dotarcie do informacji wymaga wielu czynności. Na przykład, jeżeli chcę się dowiedzieć, ile wydałem w zeszłym tygodniu. Wtedy standardowo musiałbym wejść w historię transakcji, odfiltrować ją według dat i zsumować poszczególne transakcje. W aplikacji wystarczy zadać jedno pytanie, np. "Ile wydałem w zeszłym tygodniu?" lub powiedzieć "Wydatki w ostatnim tygodniu..." i system sam sumuje i podaje konkretne dane. Mogę także zapytać o podstawowe informacje, np. ile mam na koncie. Dla bezpieczeństwa dostępne środki są pokazywane tylko na ekranie, one nie są odczytywane na głos - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Marcin Kusznier, menadżer projektów bankowości mobilnej w Meritum Bank.






Rosnąca dostępność usług sterowanych głosowo sprawia, że coraz częściej mówi się o bankowości głosowej. Wykorzystuje ona technologie biometrycznej identyfikacji głosu, który - podobnie do linii papilarnych - jest unikalny dla każdego użytkownika. System rozpoznaje nagrane wcześniej wypowiedzi klienta i porównuje z nimi polecenia wydawane przez telefon.

Technologie głosowego dostępu są już na tyle rozwinięte, że gwarantują wysoką skuteczność w postaci zaakceptowanych zleceń także w sytuacji, gdy głos klienta jest nieco zniekształcony, np. ze względu na warunki atmosferyczne lub chorobę. Systemy potrafią także wykrywać próby oszustw w postaci nagrań z playbacku.

Źródło tekstu: Newseria     
Źródło zdjęć: Newseria

Dodaj do:

Tagi: bankowość | marcin kusznier

w sumie: 5
  • -1

    1. ~  2014-07-17 08:31:31  host: apn-95-41-5-36.dynamic.gprs.plus.pl

    Kolejny bezsensowny wymysł i artefakt potencjalnie komplikujący życie. Wszyscy przyzwyczaili się już do wszechobecnych loginów i haseł, a oni wprowadzają takie... "ułatwienie". To tak jakby w domu z jednymi drzwiami wstawić drugie drzwi. Do tej pory złodziej miał do sforsowania jedne. Teraz może sobie wybrać, które będzie mu łatwiej...

  • 0

    2. ~  2014-07-17 09:53:33  host: host-81-190-120-127.gdynia.mm.pl

    ale informacja dotyczy prób, stanu obecnego czy czego? mam aplikacje meritum i nie zauważyłem takich mozliwosci

  • 0

    3. ~rr  2014-07-17 09:57:37  host: 46.77.124.137

    Wszystko fajnie ale czy google czasem już dawno nie ma na swoich serwerach sampli naszego głosu? Chociażby poprzez usługę zamiany głosu w tekst.

  • 0

    4. ~pabloki  2014-07-17 13:39:35  host: 37.31.107.187.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    przecież i tak większość ma tylko osad na kontach a ludzie którzy dysponują jakimś sensownymi środkami nie potrzebują takich udogodnień bo mają "osobistych" doradców.

  • 0

    5. ~popieram  2015-12-27 08:13:25  host: user-46-113-85-100.play-internet.pl

    Pierwszą wypowiedź. Po co mnożyć komplikacje .

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-147-196-37.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.