Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości moBILET dostępny w stołecznej komunikacji miejskiej

moBILET dostępny w stołecznej komunikacji miejskiej

LuiN 6 Września 2011 11:13

0 0

Zarząd Transportu Miejskiego rozszerza mobilną ofertę. Od 6. września bilety stołecznej komunikacji miejskiej będzie można kupować także za pośrednictwem systemu moBILET, który z powodzeniem działa już w ponad 200 polskich miastach i gminach, m.in. w Trójmieście, Poznaniu, Krakowie i Szczecinie.

Będzie to już trzeci system sprzedaży biletów przez telefon komórkowy dostępny w Warszawie. Pasażerowie stołecznej komunikacji będą mogli kupować przez moBILET bilety: czasowe, krótkookresowe i - to nowość jeśli chodzi o zakup biletów przez komórki - jednorazowe.

Aby kupić bilet przez moBILET należy wysłać SMS o treści: MOBILET REJ pod numer 7037, a następnie pobrać i zainstalować specjalną darmową aplikację. Kolejnym krokiem jest zasilenie konta - za pośrednictwem serwisu płatności lub tradycyjnym przelewem.

Każdy nowy użytkownik otrzymuje 3 zł na zakup biletu, dzięki czemu może wypróbować nową aplikację i rozpocząć korzystanie z systemem moBILET natychmiast po rejestracji (wykorzystana kwota, zostanie potrącona przy pierwszym zasileniu konta moBILET).




Użytkownicy nie muszą znać, ani podawać żadnych specjalnych kodów, czy numerów telefonów; nie muszą też znać typów biletów występujących w danym mieście. System sam "troszczy się" o wszystko - wystarczy wybranie z listy żądanego rodzaju biletu i potwierdzenie chęci jego skasowania. Podczas kontroli pasażer musi okazać w telefonie trzy ekrany ważnego biletu. Kupiony bilet jest zapisywany w pamięci telefonu i aplikacja nie musi ponownie łączyć z siecią, co oznacza oszczędności dla użytkowników.

Należy jednak pamiętać o tym, że rejestracja oraz doładowanie konta powinno nastąpić przed wejściem do pojazdu lub strefy biletowej metra. Bilet należy zakupić niezwłocznie po wejściu do pojazdu lub strefy biletowej metra.

Warszawa znajduje się w ścisłej europejskiej czołówce, jeśli chodzi o wykorzystanie mobilnych technologii w komunikacji miejskiej i sprzedaż biletów przez komórkę, wyprzedzając takie metropolie, jak Barcelona, Madryt, Amsterdam, Paryż czy Berlin. Od grudnia 2008 roku, działa w stolicy Płać komórką za bilet z mPay. Drugim operatorem, od lutego 2011 roku jest SkyCash. Największym powodzeniem cieszą się bilety czasowe. Miesięcznie za pomocą tego mobilnego kanału sprzedaje się prawie 30 tys. biletów.

Źródło tekstu: moBILET     

Dodaj do:
w sumie: 22
  • -2

    3. ~PO  2011-09-06 11:25:18  host: d78-119.icpnet.pl

    Korzystam w Poznaniu (MPK i strefa parkowania) i bardzo sobie chwalę. Upierdliwym jest jednak traktowanie każdego klienta komunikacji jak złodzieja, bo w przypadku zwłoki w zakupie biletu aplikacja zamyka się i uruchamia się w opcji "opóźniony start".

  • 0

    4. ~adammmmmmmm  2011-09-06 11:34:12  host: 217067201162.itsa.net.pl

    może dobre jak się ma telefon, w którym bateria długo trzyma. W telefonie, który trzeba ładować codziennie, trochę strach że akurat padnie i będziemy bez biletu.

  • -1

    5.  2011-09-06 11:47:52

    Idea dobra, ale wykonanie aplikacji na Androida niestety słabe. Tło ('abc') przysłania numer wprowadzanej linii, przez co obsługiwać można tylko "na pamięć". Co do "troszczenia się" o wszystko przez system - najpierw użytkownik musi sam zatroszczyć się o rozszyfrowanie skrótów LP/LZ przy kupnie biletu.

  • 1

    6. ~Barton  2011-09-06 11:49:40  host: 199-dom-2.acn.waw.pl

    "Bilet należy zakupić niezwłocznie po wejściu do pojazdu lub strefy biletowej metra." - A jak mam się dostać do tej strefy biletowej metra (tzn otworzyć bramkę), mając jedynie elektroniczny bilet i nie mając w telefonie NFC (którego aplikacja pewnie i tak nie obsługuje)?

  • 1

    7. ~  2011-09-06 11:53:04  host: 83-238-29-34.ip.netia.com.pl

    O tym samym pomyslałem Barton jak przejść przez bramki ???

  • 0

    8. ~  2011-09-06 11:55:59  host: z41-08.opera-mini.net

    Na niektorych stacjach metra mozna dostac tzw.wejsciowki wielokrotnego uzytku, ktore otwieraja bramki w metrze.

  • -1

    9. ~  2011-09-06 11:57:36  host: afhz48.neoplus.adsl.tpnet.pl

    testowane w innym miescie i dziala ok; oczywiscie zabezpieczone przed czekaniem na kontrolera

  • 1

    10.  2011-09-06 12:13:03

    Aplikacja na androida jest koszmarna, ale z tego co wiem już kończą pracę nad nową, natywną wersją, więc wszelkie problemy powinny zniknąć.

  • 1

    11. ~Olek  2011-09-06 12:49:28  host: 89-78-112-124.dynamic.chello.pl

    Istnieje też natywna wersja na iOS dla iPhona - moBILET.

  • 1

    12.  2011-09-06 13:08:37

    @3: Ja właśnie dlatego zrezygnowałem z tego szajsu. Wystarczyło, że Play zmienił apn i nie poinformował o tym a po męczarniach z dojściem co, jak i dlaczego, okazało się, że w moBilet zablokowano mi konto.

  • 1

    13.  2011-09-06 13:47:49

    12, wystarczyła reklamacja. Aplikacja nie powinna się wyłączać/blokować przy nieudanej próbie połączenia. Tylko, jeżeli zwlekasz ze skasowaniem biletu (to znaczy bawisz się w menu skasuj bilet)

  • 1

    14.  2011-09-06 13:48:56

    Swoją drogą, polecam skorzystanie z programu na "nowoczesnym" telefonie "*** ideos 8500" proponowanym przez sieć "czwartej generacji" Play...

  • 1

    15.  2011-09-06 13:49:55

    ehh ta cenzura miało być h*ja-wei a nie *** :P w miejsce * pomiędzy h, a j należy wpisać u.

  • 0

    16.  2011-09-06 13:51:08

    BTW, skąd ta cenzura, skoro takiego słowa jak h-u-j nie ma w polskim słowniku?

  • -1

    17.  2011-09-06 14:57:51

    jest tylko *** chemiczny uniwersytet jagiellonski

  • 3

    19. ~  2011-09-06 15:08:26  host: 46.77.167.146

    Kolejny zbędny bubel .

  • 3

    20.  2011-09-06 15:32:58

    Do dupy z Mobiletem. Poczytajcie sobie jakich idiotów z klientów robią na forum.android.com.pl. Aplikacja miała być w czerwcu - stanowisko "rzecznika", potem oficjalne odpowiedni mówiły, że na 101% będzie w sierpniu. Dotychczas nic nowego w temacie. A, jedynie testy. Czyli jak załagodzić sytuację i poprawić PR: dać 10 użytkownikom po 10zł na testowanie. Szkoda, że chyba dali się na to skusić..

  • 0

    21. ~Ja  2011-09-06 16:00:44  host: 82-160-247-98.tktelekom.pl

    Jak wejść do metra z takim cyfrowym biletem dobowym? Bramka mnie przeciez nie przepuści.

  • 0

    22. ~  2011-09-06 16:20:31  host: 89-75-73-15.dynamic.chello.pl

    @21: możesz zjechać na stację windą i to chyba jedyny sposób, z mniej legalnych rozwiązań pozostaje przeskoczyć nad bramką lub otworzyć przejście awaryjne

  • 0

    23. ~antonio  2011-10-20 10:03:35  host: 212.244.31.198

    Fajna aplikacja – dobrze działała na IPhone do czasu gdy nie zmienił się software na nowy. Niestety Mobilet nie działa z software 5.0... co gorsze firma zapytana o update odpowiada, że nie wie kiedy to nastąpi. Z ich wypowiedzi można wywnioskować, że nie są zbyt zainteresowani szybkim naprawieniem tego problemu i odsyłają klientów z przysłowiowym kwitkiem. Szanowni twórcy Mobilet – nie tędy droga. Jeśli się tak traktuje klientów to się bardzo szybko na tym duuużo traci. Czekam na pilną reakcję od Was bo póki co wygląda to żenująco nieprofesjonalnie.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-225-20-73.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.