Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Mniejsze przychody, ale większy zysk

Mniejsze przychody, ale większy zysk

WitekT 27 Listopada 2006 11:47

0 0

Abonenci Telekomunikacji Polskiej bez wątpienia zyskali na ostatnich obniżkach cen. Ale operator postarał się także, aby na zmianie cennika nie stracić zbyt dużo.



Od 1. listopada klienci TP płacą mniej za połączenia z telefonów stacjonarnych na komórkowe, o czym szerzej pisaliśmy w tej wiadomości. Obniżki były różne w różnych planach taryfowych, ale na ogół wyniosły 23%. TP ma z tych połączeń około 1 mld zł przychodów rocznie, więc zmiana cennika będzie kosztowała operatora 200-300 mln zł. Jego przychody spadną, ale wynik operacyjny uda się może uratować. TP postarała się o to, aby nie spadały jej marże na połączeniach, a w niektórych wypadkach - nawet wzrosły.




Hurtowe stawki spadły o 33%, z 65 groszy do 44 groszy za minutę w szczycie. Natomiast obniżki stawek detalicznych TP były mniejsze, dzięki czemu marże operatora nie spadły. Na przykład na jednej minucie połączenia w ramach planu tp 60 minut za darmo TP ciągle zarabia 25 groszy. Do wyjątków należy plan tp standardowy, w którym marże operatora, spadły, choć ciągle są na wysokim poziomie 0,43 zł za minutę. Per saldo TP może zarobić więcej dzięki wzrostowi ruchu.

Klienci powinni TP być jednak zadowoleni. Stawki dawnego monopolisty - co się ostatnio nie zdarzało - są obecnie niższe od stawek Tele2 i Netii. Dodatkowo, zbliżyły się cenowo do poziomu oferowanego przez operatorów komórkowych, czym po części sprawiły, że powinni oni zastanowić się nad obniżką swoich cen.

Źródło tekstu: Rzeczpospolita     

Dodaj do:
w sumie: 8
  • 0

    1.  2006-11-27 11:53:49

    i pewnie się zastanawiają... ja, szczerze mówiąc, obserwuję, że bez żenady dzwonią już do mnie ze stacjonarnego na komórkę.

  • 0

    2.  2006-11-27 12:14:12

    A do mnie mało kto dzwoni ze stacjonarnego. Prawie każdy ma komórkę i potrafi policzyć co mu się bardziej opłaci.

  • 0

    3.  2006-11-27 12:16:00

    A tak poza tym to Nokia chce zablokować VOIP: http://tinyurl.com/yeg2gn

  • 0

    4.  2006-11-27 12:57:05

    rcicho - nie mówię o wszystkich ;-) Twierdzenie, że ktoś nie potrafi liczyć, jest nie na miejscu. Po prostu róznica jest tak niewielka, że nie warto zawracać sobie głowy tym, z którego telefonu dzwoić. Są firmy mające umowy z konkretnym operatorem i jeśli dzwonią na telefon u innego - co za różnica czy ze stacjonarnego czy przez bramkę GSM skoro znikoma róznica jest?

  • 0

    5. ~_kb  2006-11-27 12:59:04  host: acuf73.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie orientujecie się ile kosztuje interconnect z "komórki" na stacjonarne. Zastanawia mnie, że za 15 zł. mozna mieć już 1200 "darmowych" minut na stacjonarne.

  • 0

    6.  2006-11-27 13:14:23

    _kb: małe kilka groszy, poniżej 5.

  • 0

    7. ~getITright  2006-11-27 14:09:22  host: chello087206218003.chello.pl

    z czego niby klienci mają się cieszyć ?!? pogieło chyba kogoś, mam się cieszyć z tego że TP po raz kolejny po chamsku przycina, że mogli by obniżyć np. o 40% zmniejszając marżę, czy może z tego że występuje całkowity brak konkurencji w postaci tele2 które jak najniższym kosztem chce zarobić krocie, czy może jeszcze gorszej netii która jest pośmiewiskiem, firmą-krzak która jeszcze nigdy z nikim nie konkurowała w żaden sposób, a istnieje ponad 10 lat, TO DOPIERO JEST DNO i ktoś mi jeszcze mówił żebym się z tego cieszył ??? ja dzwonię na komórki przez voipdiscount za 23gr za minutę DO WSZYSTKICH SIECI !!!!!!! i co można ? NO MOŻNA, tylko trzeba mieć do czynienia z kim innym niż ZŁODZIEJE, tacy jak TP, netia, Tele2, plus, era, orange....

  • 0

    8. ~ptok  2006-11-27 15:15:56  host: chello062179028189.chello.pl

    A np. plan niedrogi. Było i jest 1,65zł za minutę. Cena nie spadła ani o jeden grosik. Jest w tym abonamencie chyba kilka procent abonentów. Co ciekawe, nie wiem jak jest ze statystykami bo np: Moja mama ma abo "niedrogi". W maju jakiś "uczciwy" pracownik TP dopisał na zleceniu blokady numerów zmianę na plan "TP 60 minut za darmo". Oczywiście wysłałem reklamację. Uznano, rachunki przychodzą na "niedrogi", ale na stronie www. TP figuruje od czerwca jako "TP 60 minut za darmo". Jak dzwonię na błękitną i pytam jaki jest abonament, to najpierw się dziwią, że nie wiem, a potem mi mówią, że ten "60 minut". Jak ja twierdzę, że mam dalej "niedrogi", to ich zadziwiam. ALe faktury przychodzą na niedrogi i mam pisma uznające reklamację i potwierdzajace rodzaj abonamentu. Na moje pytanie dlaczego figuruje jako Tp 60minut, dostałem odpowiedź,że tak musi być. "Menagery" mają sukces, bo wypadłem im na papierze z antycznego abonamentu. Pewnie dostali premię.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-147-244-157.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy zarejestrowałeś już numer na kartę?

Rejestracja kart - ostatni tydzień

 

Zobacz wynik | Opinie (0)

Archiwum Ankiet