DAJ CYNK

MNI o wynikach i planach

sirmark

Wydarzenia

MNI jest gotów rozważyć sprzedaż swojej części telekomunikacyjnej przy cenie odpowiadającej przynajmniej siedmiokrotności EBITDA - poinformował prezes MNI Piotr Majchrzak.

MNI jest gotów rozważyć sprzedaż swojej części telekomunikacyjnej przy cenie odpowiadającej przynajmniej siedmiokrotności EBITDA - poinformował prezes MNI Piotr Majchrzak.

To jest dość skomplikowana kwestia (sprzedaż części telekomunikacyjnej), bo pytanie jest o cenę, za którą ktoś chciałby to od nas kupić. Ze względu na istotną różnicę w rentowności działalności nas nie interesują oferty niskie. Nas wycena rzędu 4 czy 5 x EBITDA nie interesuje, bo nie widzimy zagrożenia dla spadku przychodów czy zysków z tej działalności - powiedział Majchrzak.

My dalej możemy tę działalność w spokoju rozwijać i mieć z niej przyzwoite przychody, natomiast, jeżeli ktoś przyjdzie do nas z dobrym pomysłem, jak tę część wykorzystać, jak podnosić wartość takiej inwestycji, to to wchodzi w grę - dodał.

Prezes MNI mówi też, że firma myśli, co by zrobiła ze środkami pochodzącymi z tej transakcji, tak aby zapewnić dalszy rozwój firmy.

Obecnie ok. 50% przychodów ze sprzedaży grupy MNI pochodzi z działalności telekomunikacyjnej i 50% z działalności medialnej. Grupa MNI ma ok. 61 tys. klientów telefonii stacjonarnej.

MNI po wynikach pierwszego kwartału podtrzymał zapowiedzi osiągnięcia w całym 2008 roku 225 mln zł przychodów grupy i 65 mln zł zysku operacyjnego przed amortyzacją. W I kw. przychody grupy osiągnęły poziom 43,03 mln zł, co stanowi wzrost o 2,11% wobec takiego samego okresu roku 2007. W tym samym czasie zysk operacyjny (EBIT) osiągnął 4,74 mln zł (wzrost o 58,3%), zysk operacyjny przed amortyzacją (EBITDA) 11,3 mln zł (wzrost o 10,2%), a zysk netto 3,24 mln zł (wzrost o 7%).

Pierwszy kwartał bieżącego roku charakteryzował się nieznacznym spadkiem przychodów z działalności medialnej, co jest konsekwencją rozwiązania umowy z dużym klientem. Rozwiązanie umowy było spowodowane niską rentownością kontraktu, jak również koniecznością podnoszenia kosztów stałych związanych z realizacją umowy - powiedział Majchrzak podczas konferencji prasowej. Dodał, że ten duży klient powrócił jednak do rozmów z MNI o współpracy.

Majchrzak powiedział też, że w I kw. 2008 roku poniesione zostały koszty w wysokości ok. 2 mln zł związane z wdrożeniem projektu MVNO, który w całym roku może obciążyć wynik Grupy MNI kwotą nie większą niż 7 mln zł. Zaznaczył jednak, że po stronie przychodów istotne efekty projektu MNI zostaną uwidocznione w wynikach III kw., w którym projekt Snickers Mobile będzie w fazie intensywnej ekspansji.

MNI prowadzi kolejne rozmowy z kilkoma dużymi firmami o uruchomieniu MVNO i zaznaczył, że to są podobne programy lojalnościowe jak w przypadku Snickers Mobile. Podtrzymał też plan pozyskania łącznie 200 tys. klientów telefonii mobilnej do końca 2008 roku.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: PAP