Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Milion zł kary dla Tele2

Milion zł kary dla Tele2

WitekT 6 Listopada 2006 14:14

0 0

12. września Prezes UKE rozpoczął przeciwko Tele2 Polska postępowanie administracyjne w sprawie nałożenia kary za naruszenie obowiązków informacyjnych w stosunku do użytkowników końcowych przy zawieraniu umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych. W wyniku tego postępowania, 3. listopada Prezes UKE wydał decyzję o nałożeniu na Tele2 kary pieniężnej w wysokości 1 mln zł, płatnej do budżetu państwa.

Z materiału dowodowego zebranego przez UKE wynika, iż w trakcie pozyskiwania telefonicznego klientów, partnerzy Tele2 nie podawali pełnej i rzetelnej informacji wynikającej z faktu zawierania umowy na odległość. Schematy rozmowy ustalone przez Tele2 nie były w pełni respektowane przez partnerów Tele2 w czasie procedury telefonicznego pozyskiwania klienta. Przede wszystkim:
nie informowano rozmówcy w imieniu czyim i na czyją rzecz prowadzona jest rozmowa (pracownicy partnerów Tele2 przedstawiali się jako dzwoniący z "telekomunikacji" - co mogło wprowadzać rozmówcę w błąd, iż dzwoniący jest pracownikiem TP, czyli spółki z która łączy go już umowa),
nie informowano abonenta o zamiarze przeprowadzenia rozmowy telefonicznej w celu zawarcia umowy (z materiałów załączonych do akt wynika, że pracownicy partnerów Tele2 sugerowali wręcz wycinanie z nagrania rozmowy elementów, które mogłyby służyć jako dowód poświadczający brak woli zawarcia umowy przez rozmówcę),
rozmowy wykonywane przez telemarketerów były tak prowadzone, by doprowadzić rozmówcę do przekonania, iż Tele2 w rozmowie telefonicznej przedstawia ofertę, a rozmówca wyraża jedynie zgodę na wysłanie materiałów promocyjnych dotyczących świadczonych usług.

Po tak przeprowadzonej rozmowie klient Tele2 odbierając materiał, na wysłanie którego w czasie rozmowy telefonicznej wyraził zgodę w przekonaniu, że kwituje wyłącznie odbiór przesyłki, podpisywał dokument będący zleceniem preselekcji na rzecz Tele2. Tym samym pisemnie niejako potwierdzał istnienie stosunku zobowiązaniowego łączącego tegoż klienta z Tele2, zlecając jednocześnie przekierowanie wszystkich rozmów przez sieć Tele2. Wprowadzony w błąd klient realizował do czasu otrzymania pierwszej faktury od Tele2 usługi telekomunikacyjne będąc nieświadomym tego, że bez jego świadomej zgody dokonano zmiany dostawcy usług - podało UKE w komunikacie.

Tele2 wskazała, że ze względu na skalę prowadzonej działalności, nie sposób było całkowicie uniknąć przypadków nieuczciwości wśród przedstawicieli handlowych zatrudnionych przez podwykonawców Tele2 (np. fałszowanie podpisów klientów na umowach na preselekcję w celu wyłudzenia od Tele2 wynagrodzenia za zawarcie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych) - można przeczytać w dalszej części komunikatu.




Wskazane powyżej naruszenia przepisów Prawa Telekomunikacyjnego miały miejsce bezpośrednio w relacjach pomiędzy partnerami Tele2, a użytkownikami końcowymi. Należy jednakże wskazać, że to Tele2 ponosi odpowiedzialność za swoich partnerów handlowych i powinna ich w taki sposób dobierać i egzekwować ich zobowiązania, by dochować wszelkich standardów działania i wypełniać nakazy wynikające z przepisów powszechnie obowiązującego prawa - argumentuje UKE.

Ustalając wysokość kary Prezes UKE wziął pod uwagę dotychczasową działalność Tele2, zakres naruszenia - znaczenie sprawy dla ochrony interesów użytkowników końcowych, skalę przewinień oraz fakt, że Tele2 nie była dotychczas karana w oparciu o przepisy ustawy Prawo Telekomunikacyjne. Nie bez znaczenia dla tej sprawy jest także to, że Tele2 wykazała dobrą wolę i pełną współpracę w czasie prowadzonego przez UKE postępowania, oraz fakt, iż Tele2 mając na uwadze dobro swoich klientów zmierza do poprawy istniejącego stanu rzeczy. Te okoliczności dają przekonanie, że praktyki stwierdzone w decyzji Prezesa UKE zostaną przez Tele2 usunięte. Spółka podjęła też aktywne działania zmierzające do eliminowania nieprawidłowości pojawiających się w toku procesu pozyskiwania klientów, w szczególności przy zawieraniu umów na odległość. W rezultacie ujawnienia u jednego z podwykonawców odstępstw od ustalonych przez Tele2 procedur, spółka wypowiedziała umowę z tym partnerem. Tele2 wskazała również, iż przystąpiła do realizacji programu naprawczego zmierzającego do poprawy jakości obsługi klienta: nagrywanie i archiwizację wszystkich rozmów sprzedażowych, wprowadzenie stałego monitoringu rozmów, przystąpienie do prac nad zmianą formatu i zawartości dokumentów wykorzystywanych przy telesprzedaży, poprawienie skuteczności telefonu weryfikacyjnego, wprowadzenie testów dla telemarketerów, wprowadzenie procedury weryfikacji agentów oraz przeprowadzenie kampanii informacyjnej skierowanej do klientów. Spółka uruchomiła również specjalną infolinię do zgłaszania wszelkich nieprawidłowości w pracy przedstawicieli handlowych oferujących usługi w imieniu Tele2 - napisano w komunikacie UKE.

Decyzja o karze dla Tele2 dopiero dotarła do tej firmy, a jej rzecznik prasowy - Karol Wieczorek - obiecał wkrótce odnieść się do sprawy w oficjalnym komunikacie.

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:
w sumie: 13
  • 0

    1. ~mirekb  2006-11-06 14:22:08  host: apn-100-181.gprsbal.plusgsm.pl

    dostali wrl ale niech sie ucza ze uke po równo traktuje..

  • 0

    2. ~  2006-11-06 14:24:58  host: ekj118.internetdsl.tpnet.pl

    I dobrze! Ja osobiście dałbym im jeszcze z 1 milion - tak na zapas. Niestety też musiałem korzystać z usług tych OSZUSTÓW!

  • 0

    3.  2006-11-06 14:58:06

    moze sie czegos naucza choc watpie....

  • 0

    4. ~Ja  2006-11-06 15:01:02  host: bno85.neoplus.adsl.tpnet.pl

    I dobrze - niech płacą kary za wystawianie faktur na zmarłego dziadka, za podstępne zawieranie umów przez telefon i finalizowanie ich przy odbiorze przesyłki gdy klient nie jest tego świadomy, czy za wystawianie faktur na numer, który w tepsie jest nieaktywny od 3 lat. Jednym słowem niech płacą za telekomunikacyjny Matrix, który tworzą.

  • 0

    5. ~ksad  2006-11-06 16:02:48  host: xdsl-7108.zgora.dialog.net.pl

    Wucofuję mój wcześniejszy zarzut pod adresem Anny S., że UKE działa stronniczo: politycznie, a nie merytorycznie.

  • 0

    6. ~walpi  2006-11-06 16:37:10  host: eip207.neoplus.adsl.tpnet.pl

    I bardzo dobrze oszustom. Podstępnie wciągnęli starszego człowieka, mało tego - bez jego wiedzy zmienili abonament z socjalnego na standardowy!

  • 0

    7. ~uke.rulez  2006-11-06 16:40:00  host: h82-143-162-5-static.e-wro.net.pl

    Aleluja !

  • 0

    8. ~rudmar  2006-11-06 16:52:08  host: xdsl-522.zgora.dialog.net.pl

    Srednio raz na tydzien odberalem od baranow z Tele2 telefon z nierealnymi propozycjami tanszych rozmow Telefony ustaly jak za trzecim razem z rzedu uswiadomialem debilom ze ja nie mam telefonu w &TP Ja bym dodal kolejny milion za napastliwosc wobec klientow.

  • 0

    9. ~poznaniak  2006-11-06 17:24:09  host: 213-238-106-208.adsl.inetia.pl

    Powiem to co zawsze mówiłem o decyzjach UKE: brawo Pani Aniu!

  • 0

    10. ~jarekt  2006-11-06 17:40:52  host: edm23.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Z cala sympatia dla kazdej alternatywy dla monopolu i w pelnej swiadomosc i ze korzystanie z uslug Tele2 naprawde pozwala placic mniej za rozmowy musze przyznac ze nalezalo im sie. Traktowanie Polski jak Bangladeszu i prowadzenie biznesu w ten sposob musi sie wiazac z kara.

  • 0

    11. ~blom  2006-11-06 19:09:01  host: gate.krotoszyn.kaskada.net

    i milion wiecej za te debilne telefony chyba 5 razy dzwonili ze oni maja oferte a G mnie ona obchodzi!

  • 0

    12. ~  2006-11-07 10:07:49  host: 213.172.174.130

    uszanujcie prace telemarketerow. to zazwyczaj mlodzi ludzie, ktorzy w ten sposob zarabiaja na zycie, jedzenie, studia. przeciez nie oni decyduja do kogo beda dzwonic. jak jestescie niezainteresowani to po prostu podziekujcie.

  • 0

    13. ~Jeż  2006-11-12 08:29:10  host: 217.116.110.186

    Co się stało z Panią Anną S. Czyżby nowy Prezes TP tak ją oczarował, aż zapomniała, że w listopadzie miały nastąpić obniżki połączeń między operatorami na które Tepsa nie wyraziła zgody. Jeżeli Pani czeka na pro klienckie decyzje nowego Prezesa to długo będzie Pani czekać. Widać to po ofercie świątecznej Orangutana. Daje się tym co mają kasę, a młodzieży, która korzysta z najniższych abonamentów,nie daje się nic, a wprost przeciwnie - nowy abonament jest mniej korzystny od starego.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-44-105.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.