DAJ CYNK

Milion nielojalnych Polaków?

LuiN

Wydarzenia

Prawie milion Polaków planuje w ciągu roku zmienić operatora telefonii komórkowej - wynika z raportu "Marka MVNO" firmy doradczej On Board PR i PBS DGA. Jednocześnie aż 80% nie zna żadnego z działających już operatorów wirtualnych.

Prawie milion Polaków planuje w ciągu roku zmienić operatora telefonii komórkowej - wynika z raportu "Marka MVNO" firmy doradczej On Board PR i PBS DGA. Jednocześnie aż 80% nie zna żadnego z działających już operatorów wirtualnych.

Wyniki badań PBS DGA przedstawione w raporcie "Marka MVNO" wskazują, że większość Polaków nadal nie wie o istnieniu wirtualnych operatorów telefonii komórkowej (MVNO), takich jak Mobilking, mBank mobile czy MyAvon. Jednocześnie prawie milion Polaków (5,8% osób w wieku powyżej 15 lat) deklaruje, że planuje zmienić operatora telefonicznego w ciągu roku.

Na pytanie o podobne plany kolejne kilkaset tysięcy Polaków (3,5%) deklaruje, że nie podjęła jeszcze decyzji w tej sprawie. Największej migracji można spodziewać się wśród najmłodszych (16,2% planujących zmianę w grupie 15-17 l.).

Raport przedstawia też szczegółowe wyniki badania znajomości poszczególnych marek operatorów wirtualnych. Najbardziej rozpoznawalną marką MVNO okazał się Mobilking. W badaniu wspomaganej rozpoznawalności uzyskał aż 30,6% wskazań. Pozostali gracze uplasowali się daleko w tyle.

Analogiczny wynik dla mBank mobile to 8,6%, dla MyAvon - 7,9%, a dla Carrefour Mova - 6,3%. Raport wskazuje jednak, że jednocześnie aż 80% dorosłych Polaków nie jest w stanie wymienić spontanicznie żadnej marki MVNO.

Nowym operatorom bardzo trudno będzie pozyskać klientów z uwagi na duże nasycenie rynku. Aż 77% dorosłych Polaków deklaruje, że posiada już służbowy lub prywatny telefon komórkowy. Ci, którzy go nie mają to w większości przypadków ludzie starsi i osoby deklarujące najmniejsze zarobki.

Zobacz: pełny raport "Marka MVNO".

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: PBS DGA