Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Microsoft stracił prywatne dane użytkowników

Microsoft stracił prywatne dane użytkowników

LuiN 12 Października 2009 16:13

0 0

Microsoft stracił prywatne dane użytkowników smartfonów Sidekick. Dostępne w amerykańskim oddziale sieci T-Mobile urządzenia przechowywały swoje dane w tzw. "chmurze". Podczas rozbudowy sieci doszło do nieodwracalnej utraty danych - zawinił Microsoft.

Smartfony Sidekick spopularyzowane w USA to typowo internetowe urządzenia, które korzystają z rozwiązań zbliżonych funkcjonalnie do Microsoft Exchange, BlackBerry czy MobileMe. Dzięki synchronizacji z siecią kontakty, wpisy do kalendarza, a także pliki multimedialne przesyłane są na serwery oraz zwrotnie na telefony.




Podczas rozbudowy serwerowni (Storage Area Network) zapomniano o przygotowaniu stosownej kopii zapasowej, w wyniku czego doszło do utraty w/w danych. Przyzwyczajeni do aktualizowania oprogramowania użytkownicy szybko resetowali sprzęt, czyniąc jeszcze większe szkody - nie dość, że nie mieli już danych z powierzchni współdzielonej, to jeszcze usuwali te zapisane w smartfonach.

T-Mobile 10. października zawiesił sprzedaż sprzętu pod należącą do Microsoftu marką Sidekick. Trwają próby odzyskania choć części danych - jak jednak twierdzi sam Microsoft - szanse na to są znikome.

Źródło tekstu: hittop, wł     

Dodaj do:
w sumie: 10
  • 0

    1. ~  2009-10-12 16:20:06  host: e1-202-k1.elartnet.pl

    zaraz będą opinie że mikrosoft zawinił i jest beee a ja powiem tak : każdemu się moze zdarzyć. pewnie będą ich pozywać za to ładnie.

  • 0

    2. ~pierwszy  2009-10-12 16:20:31  host: public-gprs120647.centertel.pl

    jak widać wpadki zdarzają się każdemu

  • 0

    3. ~Longman  2009-10-12 16:44:26  host: adcp83.neoplus.adsl.tpnet.pl

    W Microsofcie jak widać pracują sami twardziele, a tacy jak wiadomo backupów nie robią. Bo i po co?

  • 0

    4.  2009-10-12 16:58:15

    TAKIE wpadki? Nie zdarzają się każdemu. Normalnie kopie zapasowe istnieją non-stop, a nie tworzone są "przy okazji" rozbudowy "serwerowni". Jeżeli mieliby regularne backupy, nie byłoby problemu. Aż trudno sobie wyobrazić, że taka usługa działała bez kopii zapasowych... Chyba że trzymali je dokładnie w tym samym miejscu, co dane podstawowe (kolejny "szkolny" błąd) i zaorali wszystko na raz.

  • 0

    5. ~despera  2009-10-12 17:13:16  host: v05-16.opera-mini.net

    macie swoja chmure.... jak by kopia lokalnie i na serwerku nie mogla byc + zapas co kilka dni na dysku typu hdd mobile, dvd.....

  • 0

    6. ~slavomiro  2009-10-12 17:49:27  host: 77-252-80-105.ip.netia.com.pl

    Skoro te smartfony przechowują dane tylko w tej całej "chmurze" to M$ musi brać pełną odpowiedzialność za szkody z tym związane, więc muszą płacić za wszystkie straty jakie ponieśli użytkownicy. To może być liczone w mld dolarów.

  • 0

    7.  2009-10-12 17:53:13

    slavomiro: pytanie jaki jest regulamin usługi. W takiej licencji np. na Windowsa można wyczytać, że oni za nic nie odpowiadają - ani za poprawne działanie, ani za znikanie danych. ;-)

  • 0

    8. ~fazarro  2009-10-12 18:25:57  host: ip-83-238-61-134.netia.com.pl

    mięli.....kto to redaguje?!

  • 0

    9.  2009-10-12 18:27:53

    fazarro: nasza skromna osobowo redakcja. Dla nas najważniejsza jest merytoryka, dlatego czasem zdarzają się drobne wpadki takie, jak ta. Naprawdę musisz się czepiać takich duperelek? Już poprawione.

  • 0

    10. ~  2009-10-12 20:24:12  host: hsj170.internetdsl.tpnet.pl

    zapisy licencyjne to jedno, a zgodność licencji z innymi obowiązującymi przepisami to 2. Myślę, że w USA nie będzie problemu z odszkodowaniem nawet jakby sobie pogrubioną czcionką rozmiaru 48 w licencji napisali, że będą kasować regularnie dane klientów i za to nie odpowiadają:)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-197-86.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Najlepszy dostępny na rynku smartfon to:

10 najlepszych smartfonów (październik 2017)

 

Zobacz wynik | Opinie (11)

Archiwum Ankiet