Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Microsoft przejmie dział urządzeń i usług Nokii

Microsoft przejmie dział urządzeń i usług Nokii

WitekT 3 Września 2013 07:56

16 4

elop ballmer Microsoft przejmie cały dział urządzeń i usług od Nokii. Zapłaci za to 3,79 mld euro, a dodatkowe 1,65 mld euro za 10-letni dostęp do portfolio patentów Finów. Transakcja ma zostać sfinalizowana na początku przyszłego roku, po uzyskaniu niezbędnych zgód.

Microsoft przejmie także 32 tys. pracowników firmy. Będzie mógł używać marki Nokia na produkowanych przez siebie telefonach. Co ciekawe - przejęto cały dział telefonów, więc także modele Asha. Nokia ma skupić się na usługach związanych z mapami (Here), infrastrukturze (Nokia Solutions & Networks) i zaawansowanych technologiach.




Zakup działu urządzeń Nokii przez Microsoft:

Bardzo pozytywnie wpłynie na jakość produktów Nokii
17.03%
Umiarkowanie poprawi jakość produktów Nokii
8.47%
Nic nie zmieni
17.03%
Pogorszy jakość produktów Nokii
20.62%
Znacząco pogorszy jakość produktów Nokii
31.37%
Nie mam zdania
5.48%

Wszystkich głosujących: 1004


Źródło tekstu: Nokia, wł     

Dodaj do:

Tagi: microsoft | nokia

w sumie: 76
  • 0

    65.  2013-09-03 12:53:49

    @63 Lumia i Asha zostały jako marki kupione od Nokii. Feature phone spod znaku Nokii (do nich MS ma licencję na 10 lat) swego czasu odnosiło się do bardziej zaawansowanych S40 takich właśnie jak obecne trzycyfrowe modele. Czy przypadkiem nie oznacza to też low-endów tego pewnie się nie dowiemy tak szybko.

  • 1

    66.  2013-09-03 12:55:34

    63. mototv3 - Microsoft bierze caluteńki dział telefonów komórkowych - od tych najprostszych po smartfony. Zamieszanie jest wokół tego, że Microsoft nie będzie mógł sygnować logiem Nokia smartfonów - pozostałe telefony już tak.

  • 1

    67. ~motov3  2013-09-03 13:07:17  host: rybka122.fucio.net

    @66. No to pozamiatane i juz po Nokii w takim razie - tzn tej prawdziwej. Ehh. Szkoda. Troche to wrecz niewiarygodne. Od lat 90-tych odpadly nam - Ericsson (no.2 w tamtych latach), wlasnie Nokia (no.1), Siemens, BenQ (po krótkiej przygodzie), Sagem, Phillips (mocny pod koniec lat 90tych), Beneffon, a od niedawna Motorola (produkcja na US) i Sony-Ericsson (niegdysiejszy lider). Ze staroci (dawnych producentow) trzyma sie jeszcze Alcatel, a w sumie reszta zdominowana przez produkty z Korei - ktore coraz silniej sa podgryzane przez Chinczykow (ZTE, Huawei). A czy nie lepiej bylo sie Nokii skupic na produkcji low, mid i high-endowych telefonow klasycznych ? W koncu dopiero bodajze w tym roku wystapila przewaga w sprzedazy smartfonow w stosunku do klasycznych (cos chyba 54 do 46% czy jakos tak). a przeciez takich uzytkownikow jest wciaz wielu, bo nie kazdy chce telefon dotykowy...... Co jest obecnie z klasycznych ? Samsung ma raptem 1 dobry model (S5610), LG tak samo (przestarzaly juz troche S310), Nokia ma taki low-end 206, mid-end 301 (ze skopanym softem) i nadzieje spore w 515. Czyli jak widac wybor niewielki. Szkoda :(

  • 1

    68. ~  2013-09-03 13:07:50  host: 77-255-23-143.adsl.inetia.pl

    Ślepy by nie zauważyl do czego zmierzała polityka Elopa... Że też akcjonariusze Nokii na to mu pozwolili. Taka cena za ten dział jest śmiesznie mała, o ile pamiętam na głupi Skype wydali więcejbodajże...

  • 0

    69. ~motov3  2013-09-03 13:09:20  host: rybka122.fucio.net

    Co do pozostalych producentow, to tez maja niewesolo. HTC zaczyna miec problemy z marginalna plynnoscia, BB szuka inwestora, SONY - jako koncern tonie w dlugach, wiec nie wiadomo ile uda im sie utrzymac produkcje smartfonow.

  • -1

    70.  2013-09-03 13:12:05

    @69 Skype zarabia miliardy USD, a Nokia jak na razie miliony traci to co jest wg Ciebie więcej warte? Chyba tylko Twój nieodwzajemniony sentyment do Nokii E52...

  • -1

    72.  2013-09-03 13:23:39

    @71 tak, mała pomyłka :)

  • 0

    73.  2013-09-03 13:48:29

    @67 Alcatel (przynajmniej ten konsumencki) to już też Chińczycy.

  • 1

    74. ~  2013-09-03 13:53:26  host: 212.160.172.70

    Jeżeli szkoda mi Nokii to chyba tylko z sentymentu dla telefonów z przełomu stulecia, 3310, 3510 itp. Co prezentowała sobą ostatnio Nokia? Przegapili całkowicie boom na smartfony, nie dając żadnej sensownej kontrpropozycji ze swojej strony. Przestarzały i zamulający Symbian to nie była dobra propozycja. Jednostkowy wybryk z MeeGo? Po co to i dla kogo to było? Taki sam sens jak Bada u Samsuga. OK, klasyki mieli cały czas dobre ale to już nie te czasy, że rynek można podbić solidną obudową i intuicyjnym menu. Niektórzy snują teorię, że Elop celowo podgryzł Nokię wtrącając ją w WP. Moim zdaniem, to był krok, który Nokię uratował dla rynku urządzeń mobilnych. I nie, nie powinni robić urządzeń z androidem. Ja sam, byłem największym fanem androida od czasu zakupienia Xperii X8 ale mam już kompletnie dość tego systemu. A co do producentów - kto teraz nie robi telefonów z androidem? Tysiąc pińset producentów, z których każdy ma dwa dziwińset modeli, pierdyliard wersji systemu i nakładek graficznych, przy czym po miesiącu używania i tak będzie zamulanie i zwiechy, niezależnie od tego, czy kupiło się SGS IV czy HTC Wildfire. Wobec tego burdelu, wyróżniająca się designem Lumia z wszędzie jednakowym i identycznie płynnym WP naprawdę wydają mi się dobrą drogą. Oczywiście - to samo można powiedzieć o Apple ale Lumię 920 można kupić za 1200zł, a podobnego Iphone za około 3000zł, więc głównie kwestia ceny i indywidualnych sympatii. Z drugiej strony mamy Microsoft, który dokładnie jak Nokia, przegapił ekspansję rynku mobilnego i obudził się z ręką w nocniku, próbując teraz nieco chaotycznie nadrabiać gdzie popadnie, żeby tylko zdążyć wykroić dla siebie kawałek tortu. Z tego pośpiechu powstają takie nieprzemyślane kawałki jak Surface czy Windows RT. Windows 8 jest dla mnie najlepszym OSem wydanym przez MS, szkoda, że wielu ludzi zobaczyło w nim jedynie brak startu i kafelki...

  • 1

    75. ~asdf  2013-09-03 13:56:58  host: public139973.xdsl.centertel.pl

    android ich zabił... i wysokie koszty własnego socjalu w skandynawii...

  • 0

    76. ~...  2013-09-03 14:58:54  host: 159-205-40-110.adsl.inetia.pl

    @thonka Rozumiem doskonale wyobraź sobie. Tak - Nokia produkuje jeszcze gumiatki i opony. Nokia, Mistrzu, to przede wszystkim telefony - z tego jest znana, to właśnie o to chodziło MSowi. I to też osiągnął. Chrzanienie "Nokia to nie tylko telefony, to jeszcze bla, bla, blllaaa" można do kosza wsadzić.

  • 0

    77. ~...  2013-09-03 15:00:46  host: 159-205-40-110.adsl.inetia.pl

    @LuiN Nie, Ty nie masz pojęcia o biznesie... Ty naprawdę nie rozumiesz co się wydarzyło dziejszego dnia.

  • 0

    78.  2013-09-03 15:39:53

    Jednemu pasuje Symbian Belle, innego rozwiązania BB, komuś iPhony, może są tacy którzy świadomie wiedzieli że kupują telefon z WP (bo u nas bardzo dużo ludzi kupuje Nokię...a nie konkretny system). Ale dlaczego tak tanio, dlaczego Elop pozwolił na kilka lat ciągłego spadku akcji ? Przecież w 2009, 2010 Mikromiękki musiałby zapłacić znacznie więcej, nie dostałby może nawet połowy tego co kupił za takie pieniądze. Skoro Nokia jako całość uznała, że chce sprzedać dział telefonów to powinna zrobić to wtedy, a nie po okresie beznadziejnej polityki. Pod Elopem były same spadki! Za czasów tego wariata Nokia wyłącznie traciła udziały, a zanim jakieś dziecko powie, że Lumie miały lepszy kwartał to przypominał, że Nokia od czasów nowego CEO tarci udziały w rynku smartphonów i klasycznych telefonów, ani razu nie było lepiej! Po takim czyś to wydaje się śmieszne, jak wrogie przejęcie, Elop szef Nokii, wcześniej pracował w Micro$hicie, teraz wraca, pod jego rządami firma tylko traci, a wybiera jako jedyny system produkt...byłego pracodawcy Elopa :D Żaden inny facet nie wybrałby WP albo jeżeli już to dwa sytemu. Jeżeli Nokia sama z siebie chciała już wtedy sprzedać dział telefonów to...jest to działanie na szkodę akcjonariuszy, wtedy akcje Nokii były warte 2-3 razy więcej. Co jest oprócz tego stratą ? Nokia jako dział MS, wszystko dostosowane pod widzi mi się tej firmy, a nie pod walkę o rynek, pod walkę z Samsungiem i chińczykami. Nokia w sprzedaży telefonów była liderem, a teraz jest tylko częścią innej firmy, całość podporządkowana firmie od takich rzeczy jak wciskanie na siłę WP, RT, jak Xbox gdzie po reakcjach i protestach społeczności zmienili zdanie...Nokia "odda" w łapska MS może oznaczać gorsze podejście do klienta, bo powiedzmy sobie szerze za ten i tak mały 4% wynik odpowiada nie MS, a głównie Nokia, która w telefonach przepłaciła to życiem. Biznes to bizne

  • 0

    79.  2013-09-03 15:47:38

    dlaczego nie było kolejnych telefonów Nokii z MeGoo, dlaczego nie było nawet jednego telefonu Nokii z Androidem - bo od dawna misją Elopa było załatwienie dla MS działów telefonów od Nokii. Wyobraźmy sobie, że Elop przychodzi później, że był jakiś projekt w laboratoriach telefonu Nokii z Andkiem...i że zostałby wypuszczony, a na dodatek sprzedałby się dobrze, 5, 8 czy ileś tam mln - oczywiście mówimy o czymś jak Nokia 808 z PV tylko, że z podzespołami jak do Andka i własną wersją Nokii, może z własną nakładką...Wtedy taka transakcja nie byłaby możliwa. Teraz wiemy, że Elop nie chciał MeeGo, Andka, że celem było to co widzimy dzisiaj. Wypuszczenie telefonów z WPorazką bardzo odcisnęło się na Nokii, na jej wycenie, ale jak ma się tylko jeden system i to w wersji beta ? Gdyby ktoś kierował się interesem firmy i udziałowców to wypuściłby telefony nie z WP, ale Androidem, a z WP to może, tak jak inni 1-2 modele...Wtedy można by ocenić co było opłacalne, a tak MS dzięki 2-3 letniemu niszczeniu firmy ma za darmochę patenty. Kawał historii, lepsze i gorsze chwile, ale w telefonach odcisnęli swoje piętno, a teraz o wszystkim decyduje MS, patrząc na podejście do RT, W8 i cenach jakie wali MS wcale nie widzę powodów do radości, wręcz przeciwnie.

  • 0

    80. ~  2013-09-03 15:54:42  host: 89-67-138-26.dynamic.chello.pl

    79. Nokia będzie mogła wypuścić smartfona po 2015 roku. Marka nie została sprzedana. Liczę na powrót mego.

  • 0

    82. ~thonka  2013-09-03 19:20:44  host: host-89-229-91-118.szczecin.mm.pl

    @76 nie rozumiem tylko twojej dzikiej satysfakcji z tego powodu. Nokia cały czas prężnie działa na polu programistycznym i teraz pewnie zacznie się specjalizować w infrastrukturze. Zauważ, że sama marka Nokia została u Finów. MS ma tylko licencję na produkowanie mniej zaawansowanych telefonów. Cała reszta jest w rękach firmy z Espoo. Jak dla mnie mają bardzo dobry moment, by wejść na rynek z androidem pod marką Nokia. Nie mają już nic do stracenia po tym jak wypromowali dwie submarki.

  • 0

    83. ~Memento Mori  2013-09-03 20:09:47  host: apn-5-60-145-150.dynamic.gprs.plus.pl

    Dziś się jest na szczycie, a za jakiś czas kupią Ciebie za ułamek wartości . Błędy w zarządzaniu się zemściły . Kto wie co czeka innych wielkich w przyszłości , łącznie z Jabłkiem , ich wizjoner odszedł .

  • 0

    84.  2013-09-04 00:07:41

    Ale byłoby ciekawie jakby w 2015 roku na prezesa został wybrany Ansi Vanjoki i.... zaprezentował pierwszą Nokię na Androidzie ;).

  • 1

    86. ~karluum  2013-09-04 09:51:47  host: 78.133.199.172

    Microsoft zrobił to co najlepiej potrafi - kupić firmę, gdy nie ma się swojej technologii. Wyciągnięto jednak wnioski z poprzednich przejęć i doprowadzono do poważnego spadku wartości firmy by nie zapłacić za nią zbyt dużo - czy panowie z MS praktykowali u naszych ministrów od prywatyzacji? Nokia przespała narodzenie się dotykowców - to fakt, ale w dzisiejszych czasach jednym, dwoma modelami można odmienić sytuację. Natomiast w Nokii pod rządami Elopa (dla mnie agenta wpływu Microsoftu) nie mogło być modelu przełomowego - a takim mogła być N9... 5 mld za patenty, fabryki, całe R'n'D to kwota śmieszna... Mam nadzieję, że po 2015 Nokia wróci ze smartfonem z MeeGo...

  • 0

    87. ~Adam M  2013-09-06 21:20:39  host: 89.174.236.152

    Poczytajcie sobie jak to naprawdę było z Nokią i Elopem. Jak doprowadził ją do ruiny by sprzedać za grosze Microsoftowi!!!: http://czytelnia.ubuntu.pl/index.php/2013/03/05/siedem-najwieksz ych-katastrof-w-historii-przemyslu-mobilnego/

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-184-73-47-110.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.