Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Meritum Bank Mobilny - mobilna aplikacja bankowa

Meritum Bank Mobilny - mobilna aplikacja bankowa

sirmark 29 Marca 2014 15:19

0 5

Meritum Bank udostępnił nowy serwis bankowości mobilnej. Bank zapewnia kompletny serwis transakcyjny oraz umożliwia założenie konta osobistego lub firmowego wyłącznie za pośrednictwem aplikacji. Dostępne są takie funkcje jak "Zapłać mi", "Fotoprzelewy" i "Geolokalizację transakcji".




Meritum chwali się, że jego Bank Mobilny to pierwsza aplikacja w Polsce umożliwiająca bankowanie w pełni mobilnie. Nie trzeba udawać się do oddziału banku, czy używać komputera, ale można korzystać ze wszystkich innych kanałów dostępu, czyli bankowości internetowej, oddziałów oraz infolinii.


meritum bank meritum bank meritum bank meritum bank


Aplikacja jest dostępna zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firm korzystających ze smartfonów z systemem operacyjnym Android (wersja 2.3 i wyższe) lub iOS (wersja 5 i wyższe). Są już do pobrania w Google Play oraz App Store.


Aplikacja oferuje pełną paletę transakcji, które mogą być zlecane za pomocą telefonu. Oprócz standardowych przelewów międzybankowych, podatkowych i do ZUS, oferuje kupno i sprzedaż walut - realizowane w ramach rachunków walutowych e-Kantor.


Klient indywidualny oraz przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą może założyć swój rachunek w pełni mobilnie, bez interakcji z pracownikiem Banku, bez jakiejkolwiek biurokracji i papierów. Cały proces to zaledwie 3 kroki, a czas zawarcia umowy elektronicznie to tylko 15 minut. Swoją tożsamość klient potwierdza e-przelewem wykonywanym z innego banku. W tym procesie Bank oferuje możliwość skorzystania z funkcjonalności, które niesie technologia OCR. Już w pierwszym kroku formularza klient zamiast wypełniać pola, może wykonać telefonem zdjęcie dowodu osobistego, z którego system samodzielnie odczyta dane i wypełni nimi formularz.


meritum bank meritum bank meritum bank


Aplikacja pozwala na pracę w trybie offline, tzn. w momentach braku dostępności do Internetu. Klient otrzymuje wówczas stosowne powiadomienie o braku dostępu do sieci, jednak aplikacja funkcjonuje dalej. Stan środków na kontach oraz historia operacji zawierają dane od czasu ostatniej synchronizacji online, a klient może swobodnie przeglądać swoje finanse, a nawet rozpocząć wypełnianie przelewu czekając na powrót połączenia z Internetem.


Aktywacja aplikacji możliwa jest na dowolnym urządzeniu mobilnym. Klient nie musi ograniczać się do pracy z aplikacją wyłącznie na jednym smartfonie, ale może zainstalować aplikację na kilku swoich urządzeniach jednocześnie. Aktywacja nie wymaga interakcji użytkownika w bankowości internetowej, wystarczy podać login i hasło do kanałów zdalnych, aby Bank automatycznie powiązał zarówno użytkownika, instancję aplikacji jak i urządzenie mobilne, na którym dokonano aktywacji.


Podczas aktywacji klient nadaje swój indywidualny numer PIN. Oprócz niego autoryzacje transakcji w aplikacji chronią jednorazowe kody SMS. Trzykrotne błędne logowanie do aplikacji powoduje jej blokadę na wszystkich urządzeniach mobilnych, na których została zainstalowana. Jej ponowne uruchomienie będzie wymagało kontaktu z Bankiem i weryfikacji danych klienta za pośrednictwem dodatkowych danych.


Meritum Bank Mobilny wykorzystuje do realizacji operacji finansowych możliwości, jakie dają smartfony. Przykładem może być funkcja wysyłki numeru konta przy pomocy sms-a lub wiadomości email czy tzw. "Fotoprzelew", w którym dane dotyczące płatności są odczytywane ze zdjęcia blankietu lub faktury. Dzięki funkcji geolokalizacji, transakcje wykonywane z aplikacji mogą być pokazywane na mapie. W niedalekiej przyszłości nastąpi także integracja z serwisem społecznościowym Foursquare oraz docelowo, płatnościami mobilnymi, dzięki czemu klienci Meritum będą otrzymywać ciekawe zniżki i oferty partnerów Banku.


Aplikacja Meritum Banku posiada także funkcję "Zapłać mi". Jeśli klient Meritum wyłoży pieniądze za swoich znajomych podczas np. wyjścia do kina lub restauracji, funkcja "Zapłać mi" pomoże mu się z nimi rozliczyć. Umożliwia ona podział rachunku na poszczególne osoby z grupy oraz wysyłkę wiadomości sms lub e-mail z informacją, jaką kwotę i na jaki rachunek należy zwrócić.


Rozwijając projekt bankowości mobilnej Meritum Bank zamierza udostępnić twórcom innych aplikacji jego API. Dzięki otwartemu API deweloperzy w porozumieniu z Bankiem będą mogli we własnej aplikacji udostępnić moduł bankowy lub po certyfikacji Banku udostępniać usługi i aplikacje dla innych klientów Banku.


Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Bank będzie dalej rozwijał aplikację. Klienci będą mogli korzystać z niej za pomocą komend głosowych, a już z końcem kwietnia realizować przelewy za pośrednictwem Facebooka oraz przelewać środki bez znajomości rachunku odbiorcy na numer telefonu komórkowego lub adres e-mail. Bank udostępni także powiadomienia PUSH, które będą służyć do prezentacji klientom ciekawych, limitowanych ofert oraz przesyłania informacji o zmianach na rachunkach (np. o wpływie środków na konto), a także komunikaty bezpieczeństwa (np. wypłacie z bankomatu lub logowaniu do kanałów zdanych). Klient będzie mógł sam zdefiniować, jakie informacje otrzyma tą drogą.


Zobacz: inne filmy z kategorii Oprogramowanie

Źródło tekstu: Meritum Bank     

Dodaj do:

Tagi: bank | bankowość | meritum bank

w sumie: 34
  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    19. ~Dupelek  2014-03-30 06:53:03  host: n15-06-02.opera-mini.net

    @18 Brawo!!!Nareszcie to jest to. Dwóch teraz będzie mniej!!!!...

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    25.  2014-03-30 11:06:51

    "jest nas dwóch", ale każdy ciągle czyta i komentuje. :-) Panowie - jeżeli nie umiecie merytorycznie porozmawiać bez wycieczek osobistych na starcie, to czego od nas oczekujecie? Każdego traktujemy tak, jak on traktuje nas. Jeżeli uważacie, że my jesteśmy jakimiś Waszymi sługami albo można nas dowolnie poniewierać, to się grubo pomyliliście. :-) Było pytanie o wskazanie apki z analogiczną funkcjonalnością, odpowiedź nie padła ani razu mimo dwukrotnej, KULTURALNEJ prośby SirmarKa. Jeżeli nie umiecie podać - OK, rozumiem, że teraz uprawiacie zwykły trolling. Sorry, ale każdy następny komentarz w tym stylu, który nie zawrze odpowiedzi, poleci z automatu do kosza.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    27. ~zz  2014-03-30 12:25:30  host: n14-08-03.opera-mini.net

    @13
    meritum rzeczywiście zamyka dzień po 19-tej. Owszem da się zrobić przelew ale idzie z datą przyszłą i czasem nawet kilkanaście minut. Kiedyś w południe czekałem prawie godzinę w roboczy dzień na przelew wewnętrzny.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    28.  2014-03-30 13:11:59

    Nie bardzo rozumem problem... jeśli ktoś nie chce korzystać, nawet z najlepszej dedykowanej aplikacji mobilnej, czy nie można z przeciętnego smartfona przez zwykłą przeglądarkę odwiedzić swoje konto w internecie?

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    29.  2014-03-30 13:13:48

    Jednak to jest tak jak z tymi mitycznymi nielimitowanymi - wszyscy oczekują, potrzebują itd.,. a tak naprawdę korzystają wyjątki ;-)

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    30. ~Pa,pa .....  2014-03-30 13:20:52  host: n16-02-02.opera-mini.net

    @28 Możesz kolego. W sieci której masz usługę internetową popros o BOK - po zalogowaniu się masz info o swoim koncie.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    31.  2014-03-30 13:47:01

    Meritum Bank Mobilny to po prostu kolejna bankowa aplikacja mobilna i tyle. Jak wiele przedtem, wchodząc na rynek oferuje coś czego jeszcze nie było. Tak było z Raiffeisenem, potem Alior Sync, mBankiem, ING, a nawet Citi - każda z tych aplikacji wnosiła na rynek coś nowego. Dziś czas na Meritum i ani nie ma się czym emocjonować, ani nie ma co hejtować.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    32. ~roar  2014-03-30 16:39:14  host: host-81-190-24-58.torun.mm.pl

    trochę odejdę od głównego tematu. ale porażką jest to, że IDEA BANK nie dość że nie ma żadnej swojej apki to nie mają nawet mobilnej strony www ( a ta zwykła nie jest responsywna ) to jest dopiero obciach!

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    33. ~Anna g  2014-03-30 18:31:06  host: google-proxy-66-249-81-159.google.com

    Przelew pomiędzy kontami meritum potrafi iść kilkanaście minut co jest żałosne,u konkurencji jest natychmiast będą koncie
    Braki są w mobilnej.Na przykład brak widget do sprawdzania konta jest nie do pomyślenia

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    34. ~Pa,pa ...  2014-03-30 18:38:31  host: n14-02-05.opera-mini.net

    @32 jeśli masz kłopoty z Idea Bankiem to masz:: imailing @idea bank.pl Od ręki w 10 min zalatwisz nawet 200.000zł.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    35.  2014-03-30 18:59:22

    roar - dziesiątki banków nie ma stron internetowych, w ogóle! Jeśli to problem, to przecież są właśnie dziesiątki innych banków gdzie można sobie otworzyć rachunek z bajerami i dopłatami po nie wiem ile co miesiąc za łaskę korzystania ;-)

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    36.  2014-03-30 19:01:20

    Anna g - hmmm... a o czym Ty w ogóle rozmawiasz? Bo jakby to co mówisz powszechne było, to bym pewnie coś wiedział - które (rozumiem, że wszystkie albo prawie wszystkie) mają to czego Ci brakuje tutaj akurat?

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    37. ~Pa,pa...  2014-03-30 19:14:05  host: n15-10-03.opera-mini.net

    @32 www.ideabank.pl Gwarancje BFG

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    38. ~welder  2014-03-30 19:47:32  host: 89-78-233-101.dynamic.chello.pl

    @13
    Wielokrotnie wykonywałem przelewy wewnętrzne po godzinie 19-tej realizowane w tym samym dniu, zarówno na swoim koncie jak i na dwóch innych w tym banku, do których jestem pełnomocnikiem.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    39. ~hmmmmm  2014-03-30 20:39:19  host: 89-67-182-112.dynamic.chello.pl

    38 - to zobacz dane przelewu, księgują się z datą kolejnego dnia. To znaczy, że jak z oszczędnościowego na główne przelejesz po 19, to nie wypłacisz ich z bankomatu do 24. Z tym księgowaniem po kilkanaście minut też prawda. Jak ktoś się do mBanku przyzwyczaił gdzie wszystko trwa 1s, to jest to wkurzające.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    40. ~  2014-03-31 00:02:42  host: 195.114.161.51

    @38:
    Jest dokładnie tak, jak napisał #39.
    Owszem, transakcja niby zostaje wykonana, ale ponieważ jest ona z datą następnego dnia, to nic z tymi pieniędzmi nie zrobisz, nie masz do nich żadnego dostępu!
    W dodatku ze względu na ślimacze tempo w jakim te operacje są wykonywane, dochodzi do takich sytuacji, że przy przelewie wewnętrznym pieniądze znikają z konta z którego wychodzi przelew i nie ma ich nigdzie! Ani na koncie docelowym, ani wśród przelewów oczekujących! Po prostu znikają bez śladu i ich nigdzie nie ma!
    Teraz już wiem, że po kilku lub kilkunastu minuta one się pojawiają, ale za pierwszym razem gdy zniknęła grubsza kwota, to była nerwówka!

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    41. ~Pa,pa ...  2014-03-31 01:37:57  host: n12-10-02.opera-mini.net

    @25 Bardzo dziękuję za potwierdzenie moich wcześniejszych wypowiedzi. Teraz już wiem, że miałem rację w 100% i dlatego zostałem usuniety. Życzę powodzenia w pracy !!!

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    42. ~  2014-03-31 06:07:04  host: n13-07-02.opera-mini.net

    Co to w ogóle za bank? Skąd on jest, z księżyca? Pierwszy raz słyszę o nim. Ale chyba sobie zainstaluję apkę tylko dlatego, by mieć świadomość że jest jedyną prawdziwie mobilną...

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    43. ~  2014-03-31 08:26:03  host: cpc2-kemp6-2-0-cust122.9-2.cable.virginm.net

    ciekawe - ja przelew wewnetrzny (rozumiem pomiędzy własnymi kontami) mam wykonany natychmiastowo - i nie widzę daty przyszłej ale aktualną

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    44. ~zaqu  2014-03-31 09:04:51  host: 91.150.147.242.internetia.net.pl

    @43, chodzi o przelewy wewnętrzne wykonywane po godz. 19-tej. Niestety to jest jedna z podstawowych wad tego banku.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-160-198-60.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.