Mimo nieudanego połączenia z CenterNetem, Mediatel chce wdrożyć w życie niedoszłą koncepcję operatora hurtowego - pisze Parkiet.
O koncepcji non-branded operator, którą w życie chciał wprowadzić CenterNet z Mediatelem, szerzej pisaliśmy w tej wiadomości. Przejęcie CenterNetu przez Mediatel nie doszło jednak do skutku, o czym szerzej informowaliśmy w tej wiadomości.
Nowy projekt, który Mediatel zamierza już wprowadzać samodzielnie, może ujrzeć światło dzienne za kilka, kilkanaście miesięcy. Zasadza się on na działalności wirtualnego operatora sieci komórkowej (MVNO) i wykorzystaniu asymetrycznych stawek MTR.
Trwają rozmowy z operatorami komórkowymi w sprawie podpisania umowy, ale na innych zasadach niż dotychczas obowiązujące na rynku - mówi Albert Kuźmicz, prezes NFI Magna Polonia, funduszu kontrolującego Mediatel.
Dodaje, że podejście operatorów mobilnych zmieniło się na korzystniejsze dla ich potencjalnych partnerów. Duże sieci komórkowe są skłonne zrezygnować z zapisów o prawie pierwokupu bazy klientów MVNO czy dotyczących minimalnego poziomu inwestycji albo wysokich cen uruchomienia usługi.
Źródło tekstu: Parkiet