DAJ CYNK

Media społecznościowe rozwijają ofertę dla reklamodawców

orson_dzi

Wydarzenia

Social media pozwalają przede wszystkim usprawnić komunikację z klientami i wykrywać wszelkie nieprawidłowości na linii firma-konsument.



Reklamodawcy mają coraz więcej narzędzi w mediach społecznościowych. Snapchat wprowadził we wrześniu nowy format, który bazuje na technologii rozszerzonej rzeczywistości. Nowy typ reklamy - kanwa - pojawił się także w Instagram Stories. Jest on wyświetlany w trybie pełnoekranowym na urządzeniach mobilnych. Chociaż firmy coraz częściej sięgają po serwisy społecznościowe w celach promocyjnych, nie powinny się skupiać tylko na tym aspekcie. Social media pozwalają przede wszystkim usprawnić komunikację z klientami i wykrywać wszelkie nieprawidłowości na linii firma-konsument.

Media społecznościowe we wrześniu skupiły się na rozwijaniu swojej oferty dla reklamodawców. Snapchat z okazji szóstych urodzin zaprezentował nowy format reklamowy. Bazuje on na technologii rozszerzonej rzeczywistości i działa na podobnej zasadzie co Pokemon Go. Użytkownik widzi na ekranie smartfona wygenerowany cyfrowo obiekt, który wygląda tak, jakby był umieszczony w przestrzeni. W ten sposób Snapchat pozwolił na umieszczanie w przestrzeni aplikacji obiektów związanych w jakiś sposób z marką. Wytwórnia Warner Bros. zdążyła już w ten sposób zareklamować najnowszy film - wskazuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Maciej Przybylski, młodszy redaktor PRoto.pl.

Instagram z kolei pochwalił się liczbą użytkowników. Jak podano, z aplikacji korzysta już 800 milionów osób. Serwis wprowadził nowy format reklamowy, kanwy, które znane są też z Facebooka. To pełnoekranowe materiały promocyjne. Na Instagramie wyświetlane są pomiędzy poszczególnymi stories obserwowanych przez nas kont. Każda kanwa pozwala markom na odsyłanie na swoje strony internetowe - tłumaczy Maciej Przybylski.

Według badań Sprout Social dla użytkowników najbardziej liczy się to, czy dana marka jest szczera (86%), przyjazna (83%) i pomocna (78%). Dla 83% Internautów markę można uznać za dobrą, jeśli odpowiada na pytania i używa treści wideo, włącza się w konwersacje. To, czy marki odpowiadają na pytania, istotne jest przede wszystkim dla pokolenia millenialsów (90%).

Marki nie powinny jednak zapominać o tym, że media społecznościowe to nie tylko okazja do reklamowania się. Niemal połowa ankietowanych przez firmę Sprout Social stwierdziła, że w przypadku kłopotów z usługą lub produktem, w pierwszej kolejności próbują się kontaktować z marką właśnie przez media społecznościowe - zauważa Przybylski.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: newseria