Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Media internetowe do sukcesu potrzebują aplikacji mobilnych

Media internetowe do sukcesu potrzebują aplikacji mobilnych

orson_dzi 9 Kwietnia 2015 09:03

1 2

Mimo wciąż dużej popularności telewizji to media internetowe w najbliższych latach będą wyznaczać trendy w branży reklamowej. Kluczem do sukcesu jest wieloplatformowe budowanie mediów, czyli tworzenie równolegle wielu wersji, między innymi na urządzenia mobilne. Ze względu na rosnącą popularność smartfonów ten segment reklamy będzie coraz ważniejszy. Jak dotąd największe pieniądze reklamodawcy zarabiają jednak na wersjach przeglądanych na komputerach.



Media internetowe mają ogromną przyszłość. Okażą się ważniejsze niż telewizja i będą jednym z najważniejszych driverów ekonomii Internetu jeszcze przez wiele lat - prognozuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Paweł Wujec, dyrektor segmentu Internet w Agora SA.
Pytanie o ich przyszłość, to tak jakby ktoś na początku XX wieku zapytał: "Czy samochód ma przyszłość? Przecież koń ma wiele zalet".

Media internetowe będą dopasowywać się do potrzeb odbiorców. Największe zapotrzebowanie jest na treści rozrywkowe, lifestyle'owe, informacje oraz bardziej specjalistyczne dziedziny, jak biznes.

Jest taka teza, że na światowym rynku będzie kilka globalnych platform mediowych: Facebook, Google, YouTube i nic innego. Ja w to jednak nie wierzę. Każda z tych platform tworzy wokół siebie ekosystemy, w których jest miejsce dla wielu różnych graczy, i lokalnych, i międzynarodowych - mówi ekspert.

Do korzystania z sieci nikogo dziś zachęcać nie trzeba. Wielu użytkowników od tego zaczyna i na tym kończy dzień.

Zwłaszcza dla ludzi młodych internet to naturalne medium pierwszego wyboru. Pojedyncze medium oczywiście musi przyciągać uwagę widza, użytkownika, czytelnika różnymi metodami. To jest walka o czytelnika - mówi Wujec.




Kluczem do sukcesu jest budowanie medium na wielu platformach, ponieważ dziś wielu użytkowników przenosi się na urządzenia mobilne. O rosnącym znaczeniu tego segmentu decyduje coraz większa popularność smartfonów.

Smartfonów już nikt dzisiaj nie używa tylko do dzwonienia - podkreśla Wujec. To malutki komputer, który jest spersonalizowany i który mamy zawsze ze sobą, co tworzy mnóstwo nowych możliwości. Tablety chwilowo nie mają najlepszej passy, choć wydawało się, że mogą zastąpić desktop.

Znaczenie segmentu mobile rośnie również dla reklamodawców, chociaż pozycja Internetu jest na razie niezagrożona.

O ile uwaga użytkownika skupia się na komórce, o tyle pieniądze reklamowe z kilkoma wyjątkami, takimi jak Facebook, jednak głównie zarabia się na komputerze - podsumowuje Paweł Wujec.

Zarabia i wydaje. Według domu mediowego Starlink wydatki na reklamę internetową w 2014 r. przekroczyły 1,6 mld zł. W ciągu roku wzrosły o 6,4% i stanowią już 22% ogółu wydatków reklamowych w Polsce. Najpopularniejsza jest reklama wideo, która w ubiegłym roku wzrosła o 21% Display wzrósł o 3%, ale w kanale mobilnym zanotował ponad 60% wzrost.

Źródło tekstu: newseria     

Dodaj do:

Tagi: paweł wujec

w sumie: 2
  • 1

    1. ~  2015-04-09 09:46:29  host: user-46-113-238-163.play-internet.pl

    Aplikacje mobilne bez kontroli uprawnień przez użytkownika - najlepszy sposób na wykradanie danych z telefonów...

  • 0

    2. ~  2015-04-09 17:53:33  host: user-94-254-199-20.play-internet.pl

    Co za bełkot!

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-159-189-139.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy korzystasz z publicznych hotspotów?

Inicjatywa publicznych hotspotów WiFi4EU zyskała poparcie

 

Zobacz wynik | Opinie (5)

Archiwum Ankiet