Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Mastercard - smartfon jako terminal płatniczy

Mastercard - smartfon jako terminal płatniczy

orson_dzi 30 Sierpnia 2017 11:34

3 1

mastercard platnosc telefonem

Mastercard poinformował o rozpoczęciu w Polsce pilotażu, w ramach którego smartfon będzie jedynym urządzeniem niezbędnym do przyjmowania płatności zbliżeniowych. Rozwiązanie to jest opracowywane z myślą o małych i średnich przedsiębiorcach, którzy do tej pory akceptowali płatności gotówką, i ma im umożliwić prowadzenie działalności w prostszy i bezpieczniejszy sposób.

Koszty związane z przyjmowaniem płatności kartą lub płatności mobilnych są wysokie dla małych przedsiębiorców. Jak wynika z badań Fundacji Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego, 36% przedsiębiorców zrezygnowało z przyjmowania tego typu płatności właśnie ze względu na koszty.




Program pilotażowy rozpocznie się jesienią tego roku i potrwa do lata 2018 roku. Do początkowej fazy zostanie zaproszonych 200 małych i średnich przedsiębiorców z całej Polski, a ostatecznie liczba uczestników pilota powinna wzrosnąć do 500. W fazie pilotażowej maksymalna wartość transakcji akceptowanej na urządzeniu mobilnym pełniącym funkcję terminala wyniesie 50 zł, stanowiącej limit płatności bez konieczności autoryzacji kodem PIN.

Aby sprawdzić działanie rozwiązania w warunkach rynkowych oraz poznać opinie przedsiębiorców i konsumentów na jego temat, Mastercard będzie współpracował z agentami rozliczeniowymi Elavon i Polskie ePłatności. W projekcie zostanie wykorzystana opatentowana technologia i ekosystem firmy Mobeewave, reprezentowanej w Polsce przez OT-Morpho, zainstalowana na urządzeniach Samsung Galaxy S7, która umożliwi realizację płatności poprzez zbliżenie karty płatniczej do telefonu. Kładąc nacisk na bezpieczeństwo, wykorzystuje ona możliwości nowoczesnych urządzeń mobilnych, w tym wbudowany tzw. element bezpieczny (ang. secure element) do szyfrowania i realizacji transakcji.

Ten projekt jest ważnym krokiem dla przedsiębiorców w Polsce w poszerzaniu możliwości akceptacji kart płatniczych, poprzez innowacje z udziałem urządzeń mobilnych. Oferuje to wygodę i łatwość korzystania zarówno dla sprzedawców, jak i konsumentów. Jako polska firma koncentrująca się na innowacyjnych rozwiązaniach płatniczych dla małych i średnich przedsiębiorstw cieszymy się, że jesteśmy partnerem tego pilotażu. W następnych latach będzie to miało wpływ na strategię udostępniania sprzedawcom możliwości akceptacji kart płatniczych, co jednocześnie wspiera działania rządu dążące do pełnej cyfryzacji kraju - dodaje Janusz Diemko, prezes Polskie ePłatności.

Źródło tekstu: Mastercard     

w sumie: 27
  • 0

    8. ~  2017-08-30 12:13:23  host: 37-128-33-100.adsl.inetia.pl

    Takiego wala.

  • 1

    9.  2017-08-30 12:14:01

    na antywebie już z godzine wisi news o awarii orange a tp się jak zwykle opierdziela: http://tlp.is/eos

  • -1

    10.  2017-08-30 12:35:27

    @9 I jaki widzisz sens pisania wiadomości o treści - uwaga, dwie godziny temu była godzinna awaria Orange?

  • 0

    11.  2017-08-30 12:42:11

    10.Było napisać 2h temu orange ma problem czy coś podobnego

  • 0

    12.  2017-08-30 12:43:55

    piotrzet - orange ma 1/4 klientów... Kogo to obchodzi, ze rano awaria krótka gdzieś była?

  • 0

    13. ~kor  2017-08-30 12:48:33  host: 77-88-177-9.internetia.net.pl

    Blik jest bardzo wygony w użytkowaniu

  • 0

    14.  2017-08-30 12:51:30

    @12 Bo można komuś dowalić, bo dlaczego by nie? @11 Można było. O awarii dowiedziałem się jakieś 20 minut po jej zakończeniu. Poza tym godzinna awaria to nie awaria.

  • 0

    15.  2017-08-30 12:58:36

    @14 A co, gdybyś był w innym mieście, w którym jesteś pierwszy raz i chciałbyś skorzystać np. z nawigacji, żeby dojechać na ważne spotkanie? Godzinna awaria to też awaria.

  • 0

    16. ~  2017-08-30 14:12:17  host: static-62-233-132-206.devs.futuro.pl

    @15 Nikt powazny nie uzywa tych smiesznych nawigacji online.

  • 1

    17.  2017-08-30 14:20:32

    @16 No tak, nikt nie używa Google maps, w ogóle po co to jest? Nikt też nie zamawia ubera.

  • 0

    18. ~  2017-08-30 14:42:37  host: static-62-233-132-206.devs.futuro.pl

    @17 Naucz sie czytac ze zrozumieniem: "nikt powazny". Powazny. *** moga uzywac Google Maps, jezdzic Uberem, jesc w MCDonaldzie i mieszkac w rodzicami. Mam na to wywalone.

  • 0

    19.  2017-08-30 15:14:00

    @18 No tak, bo z map Google korzystają tylko słoiki, reszta kupuje papierowe mapy w kiosku i z nimi jeździ. Jeśli ma ci to poprawić samopoczucie to mogę się z tobą teoretycznie zgodzić.
    Muszę napisać do kolegi, który prowadzi firmę, ma kilkanaście pracowników, że nie jest poważny, bo korzysta z Google maps.

  • 0

    20.  2017-08-30 15:18:51

    "Jak wynika z badań Fundacji Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego, 36% przedsiębiorców zrezygnowało z przyjmowania tego typu płatności właśnie ze względu na koszty." - bzdura, że niby ponad 1/3 sklepów zrezygnowała z terminali? Gdzie niby? Trend jest dokładnie odwrotny.

  • 0

    21. ~  2017-08-30 15:28:51  host: 87.236.254.10

    I taki dajmy na to "przedsiebiorca" przejdzie sie po miescie/zatloczonym autobusie/tramwaju i wszyscy beda u niego nieswiadomie robili zakupy na 49.99PLN.

  • 0

    22. ~Wyrwany Chwast7  2017-08-30 15:43:38  host: user-94-254-244-71.play-internet.pl

    @Jak nr @15 , 17, 19 pisze na temat, to gratuluję pomysłowości administracjo.

  • 0

    23.  2017-08-30 15:47:40

    15 iphoneski - jakbym był w innym mieście z telefonem Orange i w momencie awarii nie mógłbym skorzystać z nawigacji... No z pewnością wiedziałbym, ze jest awaria - bo coś nie działa, ale w żadnym wypadku z Telepolis nie mógłbym się dowiedzieć, że ona jest. Bo niby jak? Skoro ani internet ani telefon nie działa?

  • 0

    24. ~Wyrwany Chwast7  2017-08-30 15:48:58  host: user-94-254-244-71.play-internet.pl

    @orson. News o płatnościach o oni się sprzeczają z jakiej nawigacji korzystają, cz z GoogleMaps czy z papierkowej czy z innej mapy.

  • 0

    28.  2017-08-30 16:08:05

    @23 nie zrozumiałeś, chodziło mi raczej o stwierdzenie, że godzinna awaria nie jest awaria. Dlaczego godzinna awaria nie jest awarią? W ten sam sposób można by stwierdzić, że gdyby w jednej sieci była Tygodniowa awaria, a w drugiej miesięczna to przecież ta Tygodniowa nie jest awaria, bo miesięczna trwa dłużej i jest bardziej uciążliwa. Ale generalnie masz rację, gdyby nawet o tym napisali to i tak klienci Orange nic by na tym nie skorzystali.

  • 0

    29.  2017-08-30 16:35:29

    iphoneski - dziwne, ze nie wyczytałeś o dużych problemach Plusa na Dolnym Śląsku w zeszłym tygodniu... Takie fascynujące by to było...

  • 0

    30.  2017-08-30 16:50:40

    @29 No jakoś mi umknęło, o awarii Orange też bym nie wiedział, gdyby nie komentarze ludzi pod tym wpisem. Ale jak play jakoś 3 fygodnje temu miał awarię internetu, która nie dotknęła wszystkich i miała chyba 2 godziny to wpis był. Hmm...

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-152-232.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.