Telekomunikacja Polska po raz drugi z rzędu została uznana za najbardziej wartościową polską markę w Rankingu Najcenniejszych
Polskich Marek MARQA 2005.
W ocenie specjalistów marka TP jest warta
ponad 3,2 mld złotych.
Marka jest uznawana za istotę współczesnej konkurencji. Dlatego zwycięstwo w rankingu najcenniejszych polskich marek jest dla TP najwyższym prestiżem, a jednocześnie
zobowiązaniem do stałego podnoszenia jakości i wiarygodności - uważa
Marek Hancke, Dyrektor Pionu Komunikacji Korporacyjnej TP.
TP jest jedną z najlepiej rozpoznawalnych marek w Polsce. Wśród firm telekomunikacyjnych jako pierwszą wymienia ją 57% Polaków. Spontaniczną znajomość marki TP deklaruje 97% badanych, a
wspomaganą 100%, wynika z badań SMG/KRC.
Ranking najcenniejszych polskich marek zorganizowała redakcja dziennika Rzeczpospolita oraz firma doradcza Ernst&Young we współpracy z ACNielsen. Przewodniczącym kapituły konkursu był prof. Jerzy Hausner.
Według twórców rankingu łączna wartość 180 najcenniejszych polskich marek wynosi obecnie 26,1 mld zł. Poza TP (3,2 mld zł) w
trójce najcenniejszych polskich marek znalazły się Orlen (1,9 mld zł) i Era (1,4 mld zł).
Źródło tekstu: Telekomunikacja Polska