DAJ CYNK

Maleją przychody z abonenta

WitekT

Wydarzenia

Wraz ze wzrostem liczby abonentów sieci komórkowych na całym świecie nie rosną proporcjonalnie przychody operatorów, a co za tym idzie – spada ARPU (ang. Avarage Revenue per User), czyli średni przychód z abonenta.

Wraz ze wzrostem liczby abonentów sieci komórkowych na całym świecie nie rosną proporcjonalnie przychody operatorów, a co za tym idzie – spada ARPU (ang. Avarage Revenue per User), czyli średni przychód z abonenta.

Według raportu GlobalComms serwisu Telegeography, tylko operatorzy w USA i Europie Zachodniej w II kwartale tego roku nie zanotowali znaczących spadków w porównaniu z II kwartałem zeszłego roku. Największy spadek zanotowano w krajach Europy Wschodniej (ponad 27%), rejonie Azji i Pacyfiku (18%) i Afryce (12%). Globalnie ARPU spadło aż o 13% w ciągu roku.

Przykłady z USA i Europy Zachodniej:
T-Mobile USA: $54 (2Q2005) / $42 (2Q2004)
U.S. Cellular: $44.50 / $47.80
T-Mobile Holandia: $44.50 / $44.70
Telenor Mobil: $47.50 / $51.60

Przykłady z innych części świata:
NTT DoCoMo: $60.40 (2Q2005) / $68.40 (2Q2004)
Vodafone Australia: $37.70 / $44.20
Unefon (Meksyk): $18.80 / $20.80

Kiedy ARPU zaczyna spadać w większości sieci komórkowych, pewni operatorzy sieci 3G notują ARPU znacznie większe niż ich lokalni rywale. Na przykład angielski Hutchison 3G chwali się przychodem z abonenta na poziomie 62 dolarów, kiedy średnia dla Europy Zachodniej wynosi 37,40 dolarów. Australijski Hutchison 3G ma ARPU na poziomie 61,80 dolarów, zaś średnia dla regionu wynosi 18,90 dolarów.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Telegeography