DAJ CYNK

MAiC: Nowe zasady reklamacji usług telekomunikacyjnych

LuiN

Prawo, finanse, statystyki

8. czerwca weszło w życie rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji dotyczące zasad składania i rozpatrywania reklamacji usług telekomunikacyjnych. Co się zmieni?

8. czerwca weszło w życie rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji dotyczące zasad składania i rozpatrywania reklamacji usług telekomunikacyjnych. Co się zmieni?

Od 8. czerwca składając reklamację do dostawcy usługi telekomunikacyjnej sami możemy wybrać w jakiej formie ma nam zostać udzielona odpowiedź (na piśmie czy drogą elektroniczną). Dotychczas niezależnie od formy złożenia reklamacji (ustnie, pisemnie lub elektronicznie) usługodawca był zobowiązany do udzielenia odpowiedzi "na papierze".

Jeśli nie dokonamy wyboru, odpowiedź dotrze do nas tą drogą, którą złożyliśmy reklamację. Tym samym kontakt z usługodawcą będzie dopasowany do naszych preferencji, a nie narzucany przez regulacje prawne.

Zmiana służy usprawnieniu komunikacji między użytkownikami i dostawcami usług telekomunikacyjnych, ułatwiając wymianę informacji i dostosowując jej formę do tego, jaki sposób kontaktu jest dla nas najbardziej intuicyjny.

Korzystając z korespondencji e-mail lub elektronicznego biura obsługi abonenta w krótszym czasie uzyskamy odpowiedź na wniesioną reklamację (niż tradycyjną pocztą), a po odpowiedź o odrzuceniu reklamacji nie będziemy już musieli iść na pocztę. Co więcej, jeśli odpowiedź usługodawcy do nas nie dotarła, będziemy mogli zażądać ponownego wysłania odpowiedzi, jej kopii lub duplikatu.

Dzięki zmienionym przepisom skorzystają zarówno abonenci jak i przedsiębiorcy telekomunikacyjni, którzy będą mogli zaoszczędzić na obsłudze korespondencji papierowej i listach poleconych. Postępowanie reklamacyjne będzie też przebiegało sprawniej.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: MAiC

Tagi: maic