Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości MAiC: Nowe zasady reklamacji usług telekomunikacyjnych

MAiC: Nowe zasady reklamacji usług telekomunikacyjnych

LuiN 9 Czerwca 2014 09:57

9 3

8. czerwca weszło w życie rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji dotyczące zasad składania i rozpatrywania reklamacji usług telekomunikacyjnych. Co się zmieni?

Od 8. czerwca składając reklamację do dostawcy usługi telekomunikacyjnej sami możemy wybrać w jakiej formie ma nam zostać udzielona odpowiedź (na piśmie czy drogą elektroniczną). Dotychczas niezależnie od formy złożenia reklamacji (ustnie, pisemnie lub elektronicznie) usługodawca był zobowiązany do udzielenia odpowiedzi "na papierze".

Jeśli nie dokonamy wyboru, odpowiedź dotrze do nas tą drogą, którą złożyliśmy reklamację. Tym samym kontakt z usługodawcą będzie dopasowany do naszych preferencji, a nie narzucany przez regulacje prawne.




Zmiana służy usprawnieniu komunikacji między użytkownikami i dostawcami usług telekomunikacyjnych, ułatwiając wymianę informacji i dostosowując jej formę do tego, jaki sposób kontaktu jest dla nas najbardziej intuicyjny.

Korzystając z korespondencji e-mail lub elektronicznego biura obsługi abonenta w krótszym czasie uzyskamy odpowiedź na wniesioną reklamację (niż tradycyjną pocztą), a po odpowiedź o odrzuceniu reklamacji nie będziemy już musieli iść na pocztę. Co więcej, jeśli odpowiedź usługodawcy do nas nie dotarła, będziemy mogli zażądać ponownego wysłania odpowiedzi, jej kopii lub duplikatu.

Dzięki zmienionym przepisom skorzystają zarówno abonenci jak i przedsiębiorcy telekomunikacyjni, którzy będą mogli zaoszczędzić na obsłudze korespondencji papierowej i listach poleconych. Postępowanie reklamacyjne będzie też przebiegało sprawniej.

Źródło tekstu: MAiC     

Dodaj do:

Tagi: maic

w sumie: 22
  • 3

    3. ~ola  2014-06-09 10:23:52  host: user-164-127-107-201.play-internet.pl

    @wlo - rozmawiasz sam ze sobą? to się leczy...

  • 0

    4.  2014-06-09 10:29:44

    ~ola - na moim zadupiu nie ma specjalistów, a na leczenie w Stolycy mnie nie stać...

  • 0

    5.  2014-06-09 10:32:25

    Tak nawiasem... Też wszystkim autorom tych modnych dzisiaj blogów (blogerom), piszącym najczęściej do siebie i ze sobą rozmawiającym, też leczenie zalecasz?

  • 0

    6. ~  2014-06-09 10:32:37  host: public-gprs514710.centertel.pl

    8 czerwca wejdzie czy już weszło?

  • 0

    7.  2014-06-09 10:55:19

    @wlo może chodzi o 2015 rok? Nie określili się przecież co do daty:P

  • 0

    8.  2014-06-09 11:13:19

    Nie - 7 marca br. ogłoszono akt w Dz.U. z terminem wejścia w życie 3 m-cy. Więc nic dziwnego, że na niedzielę przypadło ;)

  • 1

    9.  2014-06-09 11:21:03

    Ehh te święta ruchome. Nawet Ci co wydają zakazy handlu w nie się gubią...

  • 1

    10.  2014-06-09 11:53:40

    9. - nie chodzi o ruchome święta. 3 miesiące to np. 89, 90 albo 92 dni, a to się przez 7 w żaden sposób nie dzieli (91 tylko w tym przedziale), więc może przypaść w dowolny dzień tygodnia termin. Ja nie pomyślałem przy pierwszym komentarzu, bo myślałem, ze standardowo 2-tygodniowy jest termin, więc w żaden sposób na niedzielę nie może przypaść, ale przypomniało mi się, ze już dobry miesiąc temu dostałem pismo w tej sprawie ;-)

  • -1

    11. ~rough  2014-06-09 11:57:14  host: 89-77-236-210.dynamic.chello.pl

    ciekawe czy ktoś jest w stanie wskazać jakąś zmianę prawa telekomunikacyjnego na korzyść konsumentów od kiedy rządzi partia bolszewicka (PO)

  • -2

    12.  2014-06-09 12:05:17

    @10 chodzi, chodzi. Jakby wiedzieli to innego dnia by ogłosili np. 10 marca.

  • -1

    13.  2014-06-09 12:16:49

    ~rough - jak bolszewickie społeczeństwo tak bolszewickie rządy... Sami tego chcieliśmy ;-)

    12 - nie w tym problem, bo to żadna różnica kiedy prawo wchodzi w życie - w niedzielę czy w Boże Ciało ;-) Ja zastanawiałem się nie w tym kontekście na jaki Ty go zmieniasz - nie rozumiejąc za bardzo co miałem do powiedzenia. Fakt, ze mnie wyjątkowo ciężko zrozumieć...

  • -2

    14. ~ZULUGULA  2014-06-09 12:20:25  host: public-gprs302399.centertel.pl

    @11 s....j dziadu :)

  • 0

    15.  2014-06-09 13:13:29

    @13 Dobrze już dobrze, tylko się nie tnij z tego powodu, że Cię nie rozumiem bo to i moja wina, jestem prostym człowiekiem i nie radzę sobie ze skomplikowanym tokiem myślenia:P

  • -3

    16.  2014-06-09 13:37:38

    @14 - odezwał się typowy bolszewik z PO

  • 1

    18. ~  2014-06-09 15:19:01  host: 46.204.135.18.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Fajnie że maic musiało wprowadzić prawo , wydać kase na proces by odkryć intuicyjną i logiczną oraz najdogodniejsza formę kontaktu zwrotnego. Fajnie być ministrem i wymyślać takie oczywiste rzeczy.

  • 0

    19. ~  2014-06-09 19:19:15  host: ip-78-30-102-46.free.aero2.net.pl

    Już zabieram się za złożenie reklamacji na pergaminie za pomocą gęsiego pióra i szkarłatnego atramentu. Zwinięty rulon przewiąże aksamitną wstążką i wyślę gołębiem pocztowym. Solorz będzie musiał odpowiedzieć w taki sam sposób.

  • 0

    20. ~  2014-06-09 19:31:02  host: i-46-149-23-63.compute.is-1.greenqloud.com

    nie mam internetu

  • 0

    21. ~dzidzia  2014-06-10 10:04:03  host: 178.181.80.235.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    WLO: w Twoim Lublinie nie ma lekarzy specjalistow? Slyszalem ze w Abramowicach jest duzy szpital. Ponoc bardzo przepelniony bo miasto choruje, ludzie na korytarzach leza. W telewizji nawet mowili.

  • 0

    22.  2014-06-10 13:13:57

    ~dzidzia - Lublin to w porównaniu z moim zadupiem metropolia ;-)

  • 0

    23. ~ReturnConsulting pl  2014-06-13 10:50:24  host: aip.ue.wroc.pl

    Bardzo dobra decyzja Ministerstwa. W końcu nasze Państwo zmierza ku prokonsumenckiej obsłudze klienta. Miejmy nadzieję, że doczekamy się nowelizacji ustawy o prawie handlowym.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-50-16-17-16.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.