Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości MAiC konsultuje rozporządzenie dotyczące reklamacji

MAiC konsultuje rozporządzenie dotyczące reklamacji

WitekT 30 Czerwca 2013 17:59

3 0

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji rozpoczęło proces konsultacji społecznych nowelizacji rozporządzenia dotyczącego procesu reklamacji usług telekomunikacyjnych. W tym procesie może wziąć udział każdy.




Najważniejsze, postulowane zmiany to:
  • propozycja dopuszczenia możliwości wykorzystania również innych niż poczta elektroniczna środków komunikacji elektronicznej (np. wiadomości SMS, elektroniczne biura obsługi klienta),
  • doprecyzowanie sposobu i zasad wyrażania przez abonenta zgody na elektroniczną formę kontaktu,
  • doprecyzowanie wymogów formalnych, jakie musi spełniać korespondencja z abonentem (np. jednoznaczne ustalenie, że korespondencja w formie elektronicznej nie wymaga bezpiecznego, kwalifikowanego podpisu elektronicznego),
  • usunięcie obowiązku potwierdzania przyjęcia reklamacji,
  • uwzględnienie rozwiązań zapobiegających domniemanemu uznawaniu obiektywnie nierealnych roszczeń abonentów.

Swoje uwagi dotyczące zmian może wyrazić każdy dzięki serwisowi mamzdanie.org. Tam można znaleźć też aktualne dokumenty i odpowiedzi ministerstwa na napływające stanowiska.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:

Tagi: maic

w sumie: 13
  • 1

    1. ~abc  2013-06-30 18:30:12  host: 87-204-199-37.ip.netia.com.pl

    przed ostatni punkt glupota. Beda sie wypierac ze nic nie dostali

  • -1

    2. ~W4Ready  2013-06-30 18:31:22  host: 84-10-213-107.dynamic.chello.pl

    Powinni skończyć z wymuszaniem przez niektórych operatorów rejestracji kart pre-paid np. Play nie rozpatruje reklamacji z numerów niezarejestrowanych. A z tego, co pamiętam do reklamacji nie są potrzebne takie dane jak PESEL czy nr Dowodu Osobistego (wymagane przy rejestracji SIM), chyba tylko imię, nazwisko i adres.

  • 1

    3.  2013-06-30 18:33:46

    abc: a teraz się nie mogą wypierać? Tu chodzi o papierowe listy, które wysyłają po przyjęciu każdej reklamacji.

  • 0

    4. ~Michał  2013-06-30 19:57:25  host: 89-73-15-218.dynamic.chello.pl

    Mnie się też przedostatni punkt niezbyt podoba. O ile mogę zrozumieć papierowe listy, ochronę drzew i kolejne oszczędności o tyle potwierdzenia powinny pozostać i ewentualnie zostać zamienione na formę elektroniczną co jest tańsze i przede wszystkim szybsze.

  • 1

    5.  2013-06-30 20:28:25

    W4Ready - chyba, to logiczne, że nikt nie rozpatrzy reklamacji niezarejestrowanego numeru, bo jak udowodnisz, że jesteś w jego posiadaniu?! Proces rejestracji jest naturalny i z mojego punktu widzenia jak najbardziej sensowny, ze względów bezpieczeństwa, w tym ochrony danych osobowych, informacji o bilingach itp. Biorąc prepaida, pierwsze co zrobiłem to go zarejestrowałem - nie mam nic do ukrycia, a w razie jakiejkolwiek nieprzewidzianej sytuacji móc zadziałać np. poprzez kontakt z BOK.

  • 0

    6. ~W4Ready  2013-06-30 21:12:54  host: 84-10-213-107.dynamic.chello.pl

    @5: Popierwsze W OFnK i TakTak składałem reklamację bez rejestracji karty. Po drugie zmuszanie do wycieczki do salonu i podawania dodatkowych danych nie wymaganych prawem (Dz.U.04.226.2291), wygląda jak prosty sposób zmniejszania liczby zgłoszeń reklamacyjnych do rozpatrzenia...

  • 0

    8.  2013-06-30 21:46:01

    Bardzo możliwe, jednak wyobraź sobie, że po rozwodzie była żona składa reklamację na numer swojego eks, że niepoprawnie rozliczono połączenia w ostatnim półroczu. A to dlatego, że chce mieć dowody zdrady w sądzie :) Hehe. Przykład po bandzie, ale może to rodzić takie życiowe sytuacje :)

  • 0

    9.  2013-06-30 22:02:09

    BTW, powołujesz się na rozporządzenie określająca jedynie jak prawidłowo wypełnić reklamację, aby była ona rozpatrzona (zgodna z rozporządzeniem). Wtedy operator ma obowiązek rozpatrzenia jej. Wskazana regulacja nie określa danych wymaganych do rejestracji karty sim, a sama rejestracja jest dobrowolna. Dla mnie jako użytkownika, zapewnia mi bezpieczeństwo i minimalizuje możliwość wycieku poufnych danych dotyczących np. moich rozmów.

  • 0

    10.  2013-06-30 22:04:19

    @FRGZ: Wystarczy, ze dojdzie do potwierdzenia, ze dana osoba jest w posiadaniu numeru. Orange wymagalo w takiej sytuacji nru PUK, w Play mozna wyslac reklamacje z Play24 gdzie jest sie zweryfikowanym SMSem podczas rejestracji i to powinno wystarczyc, ale Playowi nie wystarczy. Mozna by wymusic potwierdzenie zlozenia reklamacji haslem wysylanym SMSem itd. itp. Byle byla pewnosc, ze numer jest w posiadaniu tego kto sklada reklamacje. A jego dane osobowe nie maja merytorycznie zadnego znaczenia.

  • 0

    11. ~PIR  2013-06-30 22:41:42  host: host-62-141-245-122.tomaszow.mm.pl

    Wystarczy potwierdzenie SMSem o przyjęciu reklamacji

  • -1

    12.  2013-07-01 13:26:06

    Fajnie by było gdyby wystarczuło... Biorąc pod uwagę "uczciwość" ludzi, w większości przypadków będzie problem - ja nie dostałem, proszę mi udowodnić, ze dostałem potwierdzenie/rozstrzygnięcie reklamacji esemesem czy e-mailem ;-) Pre-paid bez rejestracji, darmowe konta na dziwnych serwisach pocztowych - tak to sprzyja uczciwości konsumentów czy klientów ogólnie mówiąc ;-) Śmieszą mnie takie argumenty. Owszem - elektronicznie, ale nie anonimowo! Podpis elektroniczny? Nie problem korzystać, gorzej z ceną za utrzymanie dla większości ludzi. Osobiście nie widzę problemu w rejestrowaniu pre-paidów. To dla mnie żaden problem. Podaję dane firmie zarejestrowanej, będącej pod wzmożoną kontrolą (przynajmniej bardziej niż inne firmy, którym się dane ustostępnia - np. sklepu z materiałami budowlanymi, gdzie dane powinny być chronione - a są? Nie rozumiem ludzi argumentujących niechęć do rejestracji ochroną danych osobowych. Jest ona mniejsza w każdym innym przypadku (w przychodni lekarskiej np.) niż u operatorów. Mój syn maturę waśnie zdawał... W skrzynce , na jego imię, nazwisko i (mój tak naprawdę) adres dziesiątki ulotek z różnej maści "uczelni" miałem w ostatnim czasie... Skąd dane mieli? Mam wrażenie, że od pani Krysi czy innej Bożenki z sekretariatu szkoły za jakiś gadżet ;-)

  • 0

    13.  2013-07-01 16:24:31

    Zmiany to ułatwienia głównie dla operatorów, nie abonentów niestety.

  • 1

    14. ~tho  2013-07-01 20:13:58  host: host-81-190-42-14.szczecin.mm.pl

    szkoda, że nie pracują nad skróceniem czasu rozpatrywania reklamacji... 30 dni to lekko za długo...

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-233-235.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.