Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Magna Polonia chce ponad 600 mln zł odszkodowania od czterech operatorów

Magna Polonia chce ponad 600 mln zł odszkodowania od czterech operatorów

WitekT 24 Września 2013 13:57

5 8

Magna Polonia, fundusz będący właścicielem spółki Info-TV-FM w momencie wygrania przez nią przetargu na częstotliwości do telewizji mobilnej, złożył wniosek w sądzie przeciwko czterem największym operatorom komórkowym. Domaga się w nim 617,8 mln zł odszkodowania.

Zobacz: Spółka czterech operatorów przegrała DVB-H!

Powyższe wnioski o zawezwanie do próby ugodowej (...) zmierzają do polubownego rozwiązania ewentualnego sporu sądowego dotyczącego wyegzekwowania od ww. spółek jako dłużników solidarnych wymagalnej wierzytelności Spółki w kwocie 617.777.000 zł należnej spółce w związku z popełnieniem przez ww. spółki deliktu w postaci praktyki ograniczającej konkurencję - napisano w komunikacie giełdowym.




Przypomnijmy, że UOKiK 2 lata temu nałożył na czterech operatorów w sumie 113 mln zł kar za zmowę antykonkurencyjną w kwestii współpracy z Info-TV-FM. Z hurtowej oferty mobilnej telewizji tej spółki nie skorzystał żaden z telekomów, a sam operator trafił w końcu do Cyfrowego Polsatu.

Zobacz: [Aktualizacja] 113 mln zł kary dla operatorów za blokowanie rozwoju technologii.

Źródło tekstu: Magna Polonia, wł     

w sumie: 34
  • 1

    17. ~Sorbetto  2013-09-24 16:08:59  host: 74.125.18.22

    operatorzy powinni teraz wystąpić z roszczeniem regresowym wobec swoich abonentów. ;-)

  • 0

    18. ~Calm7  2013-09-24 16:10:10  host: v28-08.opera-mini.net

    WiTek, a drugiego wyjścia nie chcą? Np. 600mln , albo wpuśćcie nas do sieci..? :-D * Ja mam swoje zdanie; pierw rozeznanie, wstępna umowa. I dopiero wtedy można mówić o ewentualnym odszkodowaniu.

  • 0

    19. ~gosciu  2013-09-24 16:44:28  host: host123-192-static.49-88-b.business.telecomitalia.it

    Nie ma to jak dobrze przygotowanyt news ktos z czyms do kogos ale nie wiadomo o co a jak ci drogi czytelniku malo to se poszukaj, telepolis brnie w strone onetu nawet linka nie ma a juz nie mowa o wprowadzeniu

  • 0

    20. ~  2013-09-24 16:49:22  host: ip-37-209-153-20.free.aero2.net.pl

    Ta telewizja to niewypał. Dużo lepsza jest internetowa i inwestycje w infrastrukturę i transmisję danych.

  • 4

    21.  2013-09-24 17:19:38

    @16 wierzyć mi się nie chcę, że w UOKiK nie widzieli, że operatorzy nie mają w tym żadnego interesu, by iść z nimi ma współpracę... Już jak INFO-TV-FM dostawało tę rezerwację, było wiadomo, że DVB-H jest technologią w odwrocie i zbyt niszową, by sensownie na tym zarobić (jak sobie przypomnę o jakiej skali opłat za samo przystąpienie pisali to wychodziło ok. 15zł za samo udostępnienie częstotliwości w przeliczeniu na 100 tys. abonentów), co z resztą sami przyznali sprzedają się Solorzowi i co przyznał też inny państwowy urząd - UKE - zmieniając im technologię na DVB-T, dzięki czemu tylnymi drzwiami CP ma prywatny multipleks naziemny pod mylącą nazwą "TV Mobilna" byle aby mydlić oczy UKE. Znaczy, że co? Można tak sobie w Polsce wygrywać przetargi, a potem wymuszać na potencjalnych odbiorcach, by brali od Ciebie niechciany towar? IMO UOKiK się niebardzo przyłożył.

  • 2

    22. ~  2013-09-24 17:19:53  host: 159-205-194-217.adsl.inetia.pl

    coś tu nie rozumiem. Jeśli wygrali częstotliwość na telewizję to dlaczego nie wybudują sobie własnej sieci i nie nadają, tylko zmuszają inne firmy aby brały to na siebie a oni tylko będą tylko dostarczać treść. Ja mając własną sieć też bym się na to nie zgodził. Przejechali się z tą niby telewizją, mają straty to teraz próbują wyciągnąć pieniądze.

  • 2

    23.  2013-09-24 17:21:21

    @16 jedyne co świadczyło o tym, że są zainteresowani (co nie znaczy, że by w ogóle DVB-H świadczyli) był fakt, że jednak w przetargu stanęli.

  • 2

    24.  2013-09-24 17:45:30

    16, a czy operatorzy nie odwołali się przypadkiem od tej kary, oraz czy KTÓRYKOLWIEK przyznał się do zmowy?

  • 3

    25.  2013-09-24 18:34:05

    Jak wygrali to mogli świadczyć usługi! Ktoś im bronił? Śmieszna spółeczka, śmieszna ta Magan - ówczesny właściciel. A propos tej kary za zmowę - po "ataku" antyterrorystów chyba nawet na biura prezesów... Co sądy na to?

  • 1

    26. ~t-mobile  2013-09-24 18:57:24  host: host-46-186-56-111.dynamic.mm.pl

    widzę tu jakiś "tunel" , tak się mówi w Czechosłowacji

  • -1

    27. ~  2013-09-24 19:01:12  host: host-46-186-56-111.dynamic.mm.pl

    strata stadionu narodowego w tym roku to 10 mln zł, stadion w Poznaniu zamknie się na stracie 17 mln zł .tak się trwoni nasze pieniądze. ale ministra mucha mówi że może w przyszłym roku będą okolice zera (może). wszędzie te afery, jak nie ze stadionami, to z TV mobilną i "tunelami", wszystko liczone w milionach złotych .... polska to dziki kraj ...

  • 1

    28. ~Yey  2013-09-24 19:10:09  host: 89-73-37-250.dynamic.chello.pl

    Przyznam, że kilka minut zastanawiałem się, jak fundusz mógł złożyć wniosek o odszkodowanie już "w momencie wygrania przetargu". Czy nie bardziej jednoznacznie brzmiało by zdanie: "Magna Polonia, fundusz który był właścicielem spółki Info-TV-FM w momencie wygrania przez nią przetargu na częstotliwości do telewizji mobilnej, złożył właśnie wniosek w sądzie przeciwko czterem największym operatorom komórkowym."

  • 2

    29. ~Bazoox  2013-09-24 20:58:50  host: 89-73-38-97.dynamic.chello.pl

    Moim zdaniem powinni pozwać do sądu wszystkich obywateli RP, za to, że nie chcieli ich poronienego DVB-H.

  • 2

    30. ~Mirek  2013-09-24 21:30:46  host: ip-78-30-93-113.free.aero2.net.pl

    Sam operator trafił w końcu do Cyfrowego Polsatu.I co teraz?Solorz chce kasę?

  • 1

    31. ~PlayBoy  2013-09-24 21:41:46  host: host-81-190-211-206.wroclaw.mm.pl

    I znowu ZSŻ chce się dorobić...

  • 2

    32. ~Sig  2013-09-24 21:51:11  host: 213-195-169-120.ip.netia.com.pl

    @30 i 31 Jeżeli dobrze doczytałem Solorz jest właścicielem tylko Info-TV-FM, które kupił od funduszu Magna Polonia, który to chce odszkodowania, a nie ma już częstotliwości bo je sprzedał...

  • 2

    33. ~FrG  2013-09-25 00:07:49  host: ip-93-154-148-244.free.aero2.net.pl

    Troszkę operatorom się nie dziwię... jakieś 9 miesięcy miałem "pod skrzydłem" dwa obiekty infoTV w centralnej Polsce (średnie miasta). Budowali to chyba cepami ludzie. W sumie 60 lokalizacji w 90 dni. Nie trzeba mówić ile pracy jest w postawieniu chociażby fundamentów pod kontener (tężenie betonu). Kontenery "uciekały" poziomem gołym okiem. Uchwyty fidera ze stali z ocynkiem galwanicznym (na czynnych kominach elektrociepłowni) bez choćby "gumek" chroniących przewód od przecięcia. To, że anteny wisiały powyżej wylotu komina to niewspomnę. System nadzoru wprowadzony od 5 miesiąca utrzymania (9 miesiąc działania). Generalnie osoba odpowiedzialna za nadawanie (kierownik/dyrektor) nawet nie wiedziała że mając dwa nadajniki przy wymianie choćby prostownika pierwszego nadajnika można bez straty sygnału nadawania przerzucić na drugi nadajnik. Kazał wyłączać stację (ale nadmienił że każda minuta bez sygnału to 400zł dla ich firmy straty!). Opiekunem stacji był student, który w weekend zabalował i mając awarię w sobotę odezwał się w poniedziałek twierdząc że w weekend on nie pracuje i ma wyj%@$ne co się dzieje z obiektem. Nikt nie potrafił stwierdzić czy np. podczas awaryjnego zasilania kolejność wirowania faz ma znaczenie, ani nawet jakiej mocy jednostka podająca zasilanie ma być wystawiona! Na informację do opiekuna o braku podpięcia instalacji przewodem PE za licznikiem padło w odwrocie: a czy to komuś potrzebne? Skonfrontujcie to sobie do roszczenia 600mln... a może byka walnęli chcą jednak 600zł ?! Pozdrawiam Generalnie uchybienia można mnożyć

  • 2

    34.  2013-09-25 00:31:01

    Teraz sobie przypominam że strategię spółki Info-TV-FM można było streścić w zdaniu "czy się stoi czy się leży...", czyli operatorzy mieli od spółki Info-TV-FM kupić jakąś kosmiczną liczbę subskrypcji niezależnie od tego ilu klientów zdecydowałoby się na DVB-H. A cena hurtowa pojedynczej subskrypcji była taka że ja nie zdecydowałbym się w detalu tyle płacić, nawet jakbym dostał w promocji kilka miesięcy za złotówkę :P.

  • 1

    35.  2013-09-25 09:55:56

    Przecież DVB-H było martwe w w chwili przetargu. Jak ktoś chce tv mobilną to kupuje dekoder obsługiwany przez urządzenie z Androidem (host usb) lub tablet z wbudowanym dekoderem. Właściwie to pozew powinni skierować wobec państwa, tyle że potem zamienili im na DVB-T więc rząd jest kryty.

  • 0

    36. ~TRC  2013-09-25 10:31:30  host: 91-231-53-130.holicon.pl

    Nazwa wiele mówi o aspiracjach tej spółki :D

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-220-219.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Najlepszy odporny na zachlapanie smartfon do 1200 zł to:

10 najlepszych smartfonów z odpornością na zachlapanie do 1200 zł (lipiec 2017)

 

Zobacz wynik | Opinie (2)

Archiwum Ankiet