Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Lutowy Speedtest.net - mobilnie P4, stacjonarnie Polkomtel

Lutowy Speedtest.net - mobilnie P4, stacjonarnie Polkomtel

WitekT 4 Marca 2015 16:44

11 3

W lutym najszybszym operatorem przy pomiarach z poziomu aplikacji mobilnej było P4, a ze stacjonarnej Polkomtel - wynika z danych firmy Ookla, właściciela serwisu Speedtest.net.






Dane z lutego - pomiar z aplikacji mobilnej:

Operator

Prędkość do użytkownika

Zmiana miesiąc do miesiąca

Prędkość od użytkownika

Zmiana miesiąc do miesiąca

P4

16,29 Mb/s

+0,60 Mb/s

7,40 Mb/s

+0,22 Mb/s

Orange

13,95 Mb/s

+1,13 Mb/s

6,42 Mb/s

+0,26 Mb/s

Polkomtel

13,69 Mb/s

+0,04 Mb/s

4,98 Mb/s

+0,11 Mb/s

T-Mobile

11,07 Mb/s

+0,06 Mb/s

4,09 Mb/s

+0,15 Mb/s

Średnia wszystkich pomiarów

11,38 Mb/s

+0,11 Mb/s

4,69 Mb/s

+0,01 Mb/s


Dane z lutego - pomiar z poziomu przeglądarki internetowej:

Operator

Prędkość do użytkownika

Zmiana miesiąc do miesiąca

Prędkość od użytkownika

Zmiana miesiąc do miesiąca

Polkomtel

14,26 Mb/s

+0,13 Mb/s

7,84 Mb/s

+0,16 Mb/s

P4

13,62 Mb/s

+1,01 Mb/s

7,17 Mb/s

+0,62 Mb/s

Orange

12,90 Mb/s

+0,28 Mb/s

2,85 Mb/s

+0,00 Mb/s

T-Mobile

10,97 Mb/s

+0,37 Mb/s

4,73 Mb/s

+0,30 Mb/s

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:

Tagi: orange | p4 | polkomtel | speedtest | t-mobile

w sumie: 67
  • 2

    49. ~Miramaks  2015-03-05 08:01:36  host: 89-67-186-59.dynamic.chello.pl

    @WitekT - poszukałem i rozumiem, że chodzi o netindex.com ?
    Metodyki wyliczeń tam nie znalazłem, więc nadal nie wiem w jaki sposób dochodzą do tych danych. Pewnie po prostu uśredniają to co wychodzi z przeprowadzanych przez ludzi testów, co oznacza, że przydatność i porównywalność podawanych wyników jest słaba. Podejście globalne, masowe mogłoby to jeszcze jakoś usprawiedliwiać, ale wtedy traci się kontekst efektywności transferu dla poszczególnych użytkowników (dlatego tyle negatywnych komentarzy powyżej typu "a u mnie działa inaczej").
    Można eksplorować poszczególne obszary i porównywać je do siebie http://tlp.is/5lh
    Możliwe jest też porównanie operatorów mobilnych i stacjonarnych. Co prawda tytuł artykułu sugeruje takie porównanie, ale podane powyżej dane dotyczą tylko operatorów mobilnych, a różnice wynikają wyłącznie z użytego do testu narzędzia (appka lub przeglądarka).
    Szczerze wierzyłem, że Ookla dysponując tak olbrzymią bazą wyników wraz z lokalizacją terminala i czasem pomiaru jest w stanie dużo więcej i dokładniej powiedzieć o stanie sieci operatorskiej niż wszelkie jednorazowe testy wykonywane przez UKE. Jednak takie bezkontekstowe dane rzucane "na rybkę" są zwyczajnie niemiarodajne. Nie Wasza w tym wina. Zwyczajnie szkoda.

  • 1

    50. ~Prawda  2015-03-05 08:34:38  host: 89-67-203-30.dynamic.chello.pl

    Różowa d.pa taka biznesowa z wysokim SLA a tu taka wtopa, ostatnie miejsce.

  • 0

    51.  2015-03-05 09:40:15

    Miramaks: wydaje mi się, że ze względu na skalę tych pomiarów, wyniki są warte publikacji.

  • 0

    52. ~  2015-03-05 09:47:06  host: 77-254-169-201.adsl.inetia.pl

    Jest postem: wreszcie podzial na apke i web. Gdyby jeszcze dodac predkosc pobierania z FTPa ftp.task.gda.pl sytuacja bylaby mocno ciekawsza i wiarygodniejsza.

  • 0

    53. ~smiech  2015-03-05 09:57:27  host: acsl29.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Powiem wam prawdę sam mierzyłem prędkość i nie liczy się operator tylko miejsce gdzie się bada prędkość.
    W małej miejscowości w Pomorskim mam prędkość 3G ok 2,5 Mbit/s na sieci T-mobile i tyle samo na Orange (różnica do 0,2 Mbit/s czyli jak dla mnie żadna). Nie mogłem przetestować innych sieci bo nie mam ich kart sim ani LTE bo nie mam takiego sprzętu.

  • 0

    54. ~dav  2015-03-05 10:13:41  host: host-52-67.compi.net.pl

    Zastanawiam się czym się różny pomiar "mobilny" od "stacjonarnego" ? Chyba tylko rodzajem modemu...

  • -1

    55. ~boncio  2015-03-05 10:42:16  host: 454ob.scansafe.net

    Wyniki mocno uśrednione, ale generowane głównie przez młodych jarających się prędkościami lub sprawdzających max operatora, więc nie mówiace za wiele o realnych prędkościach w kraju. U mnie min 6 Mbit/s H+, a maks 45Mbit/s LTE. Test robię bardzo rzadko.
    Zgadzam się, że przydałby się chociaż podział na duże miasta (tu każdy ma dobrze) i poza (tu spore różnice).

  • 1

    56.  2015-03-05 11:46:28

    dav: nie rodzajem modemu, tylko sposobem pomiaru - apka (na mobile) vs przeglądarka (najczęściej PC).

  • 0

    57.  2015-03-05 11:50:22

    WitkuT - napisałem prośbę do Ciebie na meil'a.

  • 0

    58.  2015-03-05 12:10:45

    Miało być mail'a =-O

  • 2

    59. ~EloMelo320  2015-03-05 12:12:45  host: user-94-254-209-46.play-internet.pl

    @iperyt. Nie narzekaj. Niektorzy nie sledza codziennie telepolis wiec moze sie okazac ze gdyby tego typu news nie byl publikowany raz na miesiac tylko raz na pol roku to w ogole bym na niego nie trafil. Skoro nie jestes zainteresowany -nie czytasz i oszczedzasz czas, proste :)

  • -1

    60. ~test o niczym  2015-03-05 12:33:24  host: 212.160.172.87

    Witam
    Można mieć podłączony internet mobilny np do laptopa czy do nawet kompa stacjonarnego, więc tak na dobrą sprawę nie wiemy czy ten 2 test nie dotyczy internetu mobilnego - czyli test/pomiar o niczym

  • -3

    61.  2015-03-05 15:00:28

    @60 o tym pisałem wcześniej...dlatego ciekawsze byłyby wyniki sumaryczne - bez rozróżnienia jakiego narzędzia użyto (bo co to ma do rzeczy) - czy aby czasem nie zmieniłby się wtedy lider i głupio by to wyglądało (???)
    P.S. apką mobilną można mierzyć równie dobrze neostradę. Ale Witek wydaje się być głuchy na te sugestie.

  • 1

    62. ~lejek  2015-03-05 15:48:45  host: 212.160.172.87

    wyniki polkomtela pewnie takie wysokie bo Plus wszystkim lejki wali, jak tylko 100KB przekroszą....

  • 0

    63.  2015-03-05 15:57:45

    Matko, co za chore narzekania. Wyniki są warte uwagi choćby z jednego prostego względu - to są JEDYNE benchmarki jakości netu mobilnego w PL. Magda travel w krótkiej przerwie pomiędzy wakacjami odpali swoje - to będzie można porównać , zastanowić się które lepsze, bardziej miarodajne itp. A tak - mamy porównanie, może i obarczone jakimś błędem, niedoskonałe, ale JUŻ je MAMY. Ponadto, co za bezsens komentarzy 'to nieprawda, nie ma 12 mbit, bo u mnie w Pcimiu mam tylko 4' albo 'a u mnie jest 30' - nie dociera, że to wyniki ŚREDNIE ? Ja miałem wczoraj (akurat w idealnych warunkach) 47mbit od Play -to znaczy że 11 mbit średnio to brednie ? No zacznijcie myśleć. Jedni puszczali testy 50m od Nodeb LTE przy jakiejś drodze, i być może byli jedynym użytkownikiem netu akurat w tej chwili z tego masztu, inni - na wsi z zasięgiem 2g ledwo-ledwo, inni - w bardzo obciążonym miejscu w centrum miasta, i w dodatku z budynku. Można jednak przyjąć, że statystycznie wszyscy operatorzy mieli równe szanse, a przy tak dużej próbie wyników - użytkownicy mieli podobne warunki i rozkład np. geograficzny, krótko mówiąc - to daje dość dokładny obraz jakości netu mobile. I Witek proszę Cię publikuj to co miesiąc ! :)

  • -1

    64. ~  2015-03-05 16:17:05  host: host-81-190-1-153.gdynia.mm.pl

    a ja mam w Play 1 max 2 megabity - nie mam LTE ale

  • 1

    65.  2015-03-05 17:11:30

    jestem za dalszym publikowaniem testów speedtest.net oraz innych tego typu badań, ja wyciągam inne wnioski, mnie interesuje prawie tylko wysyłanie danych, również mnie interesuje o ile wzrośnie średnia pomiaru danego operatora.

  • 2

    66. ~MateuszK  2015-03-05 17:29:52  host: public-gprs515137.centertel.pl

    Jest serwis rfbenchmark.pl który pozwala przetestować prędkość internetu mobilnego i sprawdzić na mapie pomiary od innych użytkowników z naszej okolicy, O ile na początku było mało wyników to teraz jak dla Polski jest ich coraz więcej.

  • 0

    67. ~Miramaks  2015-03-06 16:57:59  host: public-gprs515028.centertel.pl

    Zapytam inaczej - czy interesujące byłoby podanie przez Google informacji o średniej prędkości samochodów w Polsce na podstawie danych z systemu ich map? I to bez podziału na obszary, miasta, trasy przelotowe i drogi wiejskie. Za to z odróżnieniem samochodów marki np. Ford (55,45 km/h +1,34% w stosunku do poprzedniego okresu) w porównaniu do pojazdów z silnikiem diesla (54,76 km/h -0,67%).

    Nawet jesli byłyby to jedyne takie statystyki, to sa kompletnie bezużyteczne. Co wiecej, mogą sprawiać fałszywe wrażenie wiarygodnych i miarodajnych bi tyle cyferek i dużo procentów.

    Trochę powagi nie zaszkodzi.

  • 1

    68.  2015-03-13 11:16:27

    @63
    To NIE SĄ JEDYNE benchmarki jakości netu mobilnego w PL. Tak jak wspomianł MateuszK rfbenchmark.pl posiada własną aplikację i użytkownicy testują neta mobilnego na całym świecie. W CAŁEJ Polsce jest zmierzony poziom sygnału (per technologia), a prawie cała Polska jest pokryta pomiarami prędkości neta. Dodatkowo wrzucają własne comiesięczne statystyki pomiarów internetu z podziałem na 3G i 4G, a nie wszystko w kupie. http://tlp.is/5ny

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-166-48-3.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Jak oceniasz nową ofertę Mix sieci Play?

Nowa oferta Mix sieci Play

 

Zobacz wynik | Opinie (6)

Archiwum Ankiet