Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Lumie od teraz będą reperowane na Węgrzech

Lumie od teraz będą reperowane na Węgrzech

LuiN 18 Lutego 2016 21:10

4 8

Do końca marca wejdą zmiany w polityce serwisowej Microsoftu. Wszystkie naprawy gwarancyjne smartfonów Lumia dla całego europejskiego rynku będą realizowane w Europejskim Centrum Serwisowym iQor Węgry.



Dostarczanie urządzeń do napraw do Europejskiego Centrum Serwisowego będzie odbywało się za pośrednictwem tzw. Consolidation Hub. Tę rolę obejmą serwisy centralne dotychczas obsługujące Microsoft na polskim rynku - m.in. Regenersis (Warsaw) - czytamy w komunikacie Regenersis, który do tej pory odpowiedzialny był za cały proces naprawy.




Zmiany w polityce serwisowej Microsoftu wprowadzone mają być stopniowo, do końca marca tego roku (pierwsze urządzenia trafiły już do naprawy w węgierskim centrum). Regenersis od teraz będzie odpowiedzialny za odbiór urządzeń skierowanych do naprawy gwarancyjnej od operatorów, sklepów oraz klientów indywidualnych i przekazywanie ich do naprawy bezpośrednio do iQor Węgry. Nadal będzie można natomiast realizować w Regenersis naprawy pozagwarancyjne.

Autoryzację na wykonywanie napraw gwarancyjnych ma ciągle 8 punktów Microsoft Authorised Device Care rozmieszczonych w największych miastach Polski.

Źródło tekstu: Regenersis     

Dodaj do:

Tagi: regenersis | lumia | microsoft

w sumie: 43
  • 0

    24. ~  2016-02-19 10:35:18  host: 188.146.75.94.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @20: Polecam tę stronę: http://tlp.is/933

  • 0

    25.  2016-02-19 10:36:05

    22, 23 - ale czy napisałem, że nie dotyczy osób prywatnych? Odniosłem się do informacji w poście 19., że z rękojmi można skorzystać "jeżeli był to zakup "na osobę", a nie na firmę".

  • 0

    26. ~  2016-02-19 10:42:00  host: 188.146.75.94.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @23: Proszę bardzo:
    "Art. 560. [Uprawnienia kupującego]
    § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
    § 2. Jeżeli kupującym jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.
    § 3. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady.
    § 4. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna."

  • 0

    27.  2016-02-19 10:47:15

    @26, no i o tym właśnie napisałem. Rękojmia jest dla wszystkich, a nie tylko przy "zakupach na osobę, a nie na firmę". Różnica polega na tym, że firma nie może reklamować zakupu na zasadzie niezgodności towaru z umową - to przysługuje jedynie przy sprzedaży konsumenckiej.

  • 0

    28. ~  2016-02-19 10:47:26  host: 188.146.75.94.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @23: Polecam jeszcze:
    Art. 556 2. [Domniemanie istnienia wady fizycznej w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego przy sprzedaży konsumenckiej]
    Jeżeli kupującym jest konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego.

    Czyli przez pierwszy rok (w przypadku konsumenta) domniemywa się, że wada istniała w momencie zakupu. W drugim konsument musi już udowodnić sprzedawcy, że usterka jest wynikiem wady fabrycznej, ale w praktyce nie zawsze tak jest.

  • 0

    29. ~  2016-02-19 10:51:42  host: 188.146.75.94.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @27: Ja napisałem tylko, że rękojmia ma lepsze warunki dla osób prywatnych, niż dla firm, a nie, że firma nie może skorzystać z rękojmi.

    Niezgodność towaru z umową przestała istnieć po 25.12.2014 i dotyczy wyłącznie towaru zakupionego przed tym terminem (wejście w życie Ustawy o prawach konsumenta przywróciło m.in. rękojmię dla konsumentów i uchyliło obowiązujące wcześniej ustawy dot. sprzedaży konsumenckiej).

  • 0

    30.  2016-02-19 10:56:12

    @29, No to doprecyzowaliśmy sobie ładnie wszystko :-). Sam korzystam z rękojmi od lat - na dobrej woli producentów polegam rzadko. No chyba, że serwis jest naprawdę porządny - taki np. FixIt obsługujący m.in. Logitecha jest znacznie szybszym scenariuszem niż rękojmia. Co do sprzętu miałem pecha, natomiast szybkość reakcji, naprawy i darmowa wysyłka działają wzorcowo.

  • 1

    31. ~  2016-02-19 10:57:19  host: 188.146.75.94.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Jeżeli niejasno napisałem:
    Towar zakupiony przed 25.12.2014: Konsument mógł skorzystać z gwarancji (udzielanej dobrowolnie przez gwaranta: np. producent, importer, sprzedawca na dowolnych warunkach) albo z niezgodności towaru z umową (niewyłączalna odpowiedzialność sprzedawcy z wady towaru).
    Przedsiębiorca - gwarancja (warunki j.w.) albo z rękojmi wg zapisów Kodeksu Cywilnego (w tym przypadku możliwe wyłączenie odpowiedzialności sprzedawcy)

    Zakup po 25.12.2014: Klient Konsument/Przedsiębiorca: Gwarancja (j.w.) albo rękojmia (ta sama nazwa, ale różne warunki dla nabywcy-firmy i nabywcy-konsumenta).

  • 0

    32. ~  2016-02-19 11:11:34  host: 188.146.75.94.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @30: Racja - jeżeli warunki gwarancji przewidują więcej niż prawo (rękojmia), do tego realizacja napraw jest wzorowa, to grzechem byłoby z niej nie skorzystać.

    Natomiast miałem na myśli przypadki np. wielokrotnych napraw telefonów (warunki gwarancyjne najczęściej pozwalają serwisowi na dowolne czynności np. za każdym razem tylko aktualizować soft, zamiast szukać usterek), to lepiej oddać sprzedawcy na rękojmię (szczególnie jeżeli nie minął rok, ale i później można spróbować) i po jednej nieudanej naprawie, zażądać wymiany na nowy/zwrotu pieniędzy.
    Inna zaleta rękojmi nad "słabą" gwarancją: nieodrzucenie roszczeń przez sprzedawcę w ciągu 14 dni = decyzja pozytywna

  • 0

    33. ~  2016-02-19 11:15:32  host: 188.146.75.94.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @30: Co do Logitecha, to można wiele pozytywnych rzeczy o nich napisać np. w przypadku awarii klawiatur/myszy wysyłają nową, bez zabawy w naprawę, a inne urządzenia (np. głośniki) jak sam wspomniałeś naprawia całkiem dobry serwis FixIT.
    Wiele firm mogłoby z nich brać przykład.

  • 1

    34. ~Sebastian  2016-02-19 11:19:17  host: inptr-212-3.comarch.com

    Czyli najgorszy na rynku serwis gwarancyjny będzie teraz nie tylko jeszcze gorszy ale i potrwa dłużej. Tak trzymać. Kolejny gwóźdź do trumy dla Windows Phone.

  • 0

    35. ~  2016-02-19 11:23:37  host: 5.254.65.6

    Unia, zamiast prostowaniem bananów, zajęłaby się autoryzowanymi serwisami w Polsce, które kpią sobie z klientów.

  • 0

    36. ~znafca  2016-02-19 11:42:55  host: 185-10-26-111.static.ip.hexaoperator.pl

    Nie rozumiem waszego entuzjazmu. Naprawa wydłuży się do około miesiąca. Wiem to z doświadczenia innych firm gdzie serwisy są np: w Niemczech. Trzeba do tego dodać że WSZYSTKIE serwisy będą kierowane do jednego. Burdel będzie powiadam :)

  • 0

    37.  2016-02-19 12:48:41

    17@ ma to swój sens. Płacisz dużo za sprzęt dostajesz lepszy serwis. Dla mnie to logiczne.

  • 0

    38. ~yyy  2016-02-19 13:10:57  host: nsithb13.blokowe.pl

    I co z tego że powołasz się na niezgodność. I tak serwis zawsze wyda ekspertyze, ze naprawa jest tańsza niż wymiana i nic im nie zrobisz. Albo godzisz się na naprawę albo odsyłaja bez naprawy. I tyle jest warta ta niezgodność. Pracuje w branży to wiem. 100 na 100 zawsze się tak kończy. Wymiany są tylko gdy serwis nie ma części. Tylko i wyłącznie wtedy. A i to czasami próbują z miesiąc trzymać i wysyłają info :czekamy na części i tyle. Sprzedawca musi Cię poinformować w ciągu dwóch tygodni czy wymieni. No to informuje ze nie wymieni,bo serwis się nie zgadza i tyle. Śmieszni jesteście z tymi swoimi poradami imw stylu :możesz sobie zazwyczyc wymianę. No możesz. Tak samo jak możesz sobie zażyć złote góry.

  • 1

    39. ~  2016-02-19 13:40:19  host: 188.146.75.94.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @38: W przypadku ponownego wystąpienia wady (tej samej albo innej), jeżeli korzystasz z rękojmi (towar zakupiony po 25.12.2014), to sprzedawca musi się zgodzić na wymianę/zwrot gotówki, jeżeli tego zażądasz.
    Tylko za pierwszym razem może zaoferować naprawę.

    Wcześniej (niezgodność towaru z umową do 25.12.2014) tego nie było.

  • 0

    40. ~aa  2016-02-19 14:16:11  host: hkq33.internetdsl.tpnet.pl

    2 sprawy odnośnie rękojmi - to konsument musi udowodnić że wada istniała w momencie zakupu.
    Rękojmia jest tylko na pierwotnego nabywce czyli tylko gdy kupimy bezpośrednio od sklepu operatora. Jeśli odsprzedamy ten telefon przyszły właściciel ma tylko gwarancję, to samo dotyczy zakupów np. na allegro.
    Kolejna sprawa to sprzedawca nie ma obowiązku serwisować na warunkach określonych przez producenta. Równie dobrze np. jak padnie nam wyświetlacz to może go wymienić w pobliskim serwisie "U Mieczysława" gdyż inny sposób naprawy może generować nadmierne koszty.

  • 0

    41. ~  2016-02-19 14:31:33  host: 188.146.75.94.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @40: W ciągu 12 miesięcy przyjmuje się, że wada istniała w momencie zakupu (Art. 556-2 kc). Po roku ciężar udowodnienia spada na konsumenta, ale część sprzedawców uznaje zasadne reklamacje nawet tuż przed upływem 24 miesięcy (podobnie było wcześniej z "niezgodnością towaru z umową", ale tu "domniemanie niezgodności" było przez 6 miesięcy od daty zakupu).

  • 0

    42. ~@41  2016-02-19 15:11:36  host: hkq33.internetdsl.tpnet.pl

    Część uznaje część nie uznaje na jakiej podstawie konsument ma to wiedzieć ? A co jak dziś jest tak a za rok zmieni się polityka sprzedawcy?

  • 0

    43. ~  2016-02-19 16:03:34  host: 188.146.4.165.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @42: Ale przez pierwszy rok od daty zakupu uznaje się wadę niezależnie od polityki sprzedawcy. A w przypadku drugiej reklamacji możesz łatwo uzyskać wymianę/zwrot pieniędzy.

    A skoro gwarancja nie wyłącza uprawnień z tytułu rekojmi - możesz np. najpierw oddać na naprawę gwarancyjną, a jak naprawa okaże się nieskuteczna, to na rękojmię i najpóźniej za drugim razem dostać nowy telefon albo zwrot pieniędzy.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-50-16-17-16.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.