Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Ludzie nie wiedzą z czego korzystają

Ludzie nie wiedzą z czego korzystają

WitekT 6 Października 2006 20:44

0 0

Inotel - dostawca usług telefonii internetowej - odkrył, że większość jego klientów nie wie, że korzystają z telefonii IP. Tymczasem już za dwa lata telefonia ta w połowie małych i średnich przedsiębiorstw zastąpić ma klasyczną telefonię.

To paradoks, ale największa grupa naszych klientów nie zdaje sobie sprawy z tego, że korzysta z VoIP. Najczęściej znajdują się oni w zasięgu działania współpracujących z nami dostawców Internetu i po prostu kupują od nich telefon. Potem podłączają tradycyjny aparat do gniazdka telefonicznego i zaczynają płacić wielokrotnie niższe rachunki. O tym, że to VoIP nie wiedzą i wcale ich to nie interesuje. Ważne jest to, że jakość rozmów jest taka sama, a rachunki dużo niższe niż u tradycyjnych operatorów - mówi Jakub Dwernicki, prezes zarządu Inotela.

Co ciekawe, także Amerykanie mają małe pojęcie o technologii VoIP. Co dziesiąty stwierdził, że jest to… gatunek wódki. Szerzej pisaliśmy o tym w tej wiadomości.




Obecnie w oparciu o platformę Inotel swoje usługi telekomunikacyjne oferuje ponad 80 dostawców Internetu i sieci telewizji kablowych, którzy sprzedają jego usługi pod własną marką i z własną polityką cenową.

Jak wynika z raportu Synergy Research Group, Polska jest jednym z przodujących państw w Europie pod względem dynamiki rozwoju telefonii IP. Według analityków do 2008 roku w Europie Środkowej 50% małych i średnich przedsiębiorstw korzystać będzie z technologii IP zamiast klasycznej telefonii.

Źródło tekstu: IDG     

Dodaj do:
w sumie: 7
  • 0

    1. ~  2006-10-07 03:00:03  host: duf194.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A niby skąd i po co mają wiedzieć, że używają VoIP? Ludzi interesuje, by przy najniższej możliwej cenie był maksymalny zasięg i dosyć dobra jakość. Jeżeli dostawca usług nie chwali się, z jakich korzysta rozwiązań, to i skąd klient ma wiedzieć? Poprostu sranie na tapczanie. Zwykły artykuł o wydźwięku marketingowym i nic więcej.

  • 0

    2. ~blom  2006-10-07 07:56:29  host: gate.krotoszyn.kaskada.net

    bzdeta jzu zrodlo idg czyli kup pan cegle..

  • 0

    3. ~Ja  2006-10-07 13:17:38  host: avz6.internetdsl.tpnet.pl

    Trzeba być debilem, żeby nie wiedzieć z czego się korzysta, przecierz napewno jest o tym mowa w umowie w jakim systemie świadczą usługi, napewno mają takie firmy strony internetowe i inrofmują o tym abonentów, więc jeśli ktoś nie wie z czego korzysta jest poprostu debilem bo tego inaczej nazwać nie można.

  • 0

    4. ~mc  2006-10-07 17:54:21  host: dyc209.neoplus.adsl.tpnet.pl

    popieram mojego przedmówcę w 200%, a w naszym pięknym kraju debili nie brakuje! Pozdrawiam wszystkich!

  • 0

    5. ~yy  2006-10-07 22:07:26  host: nat01.rtk.net.pl

    tak sie zastanawiam czy aby przypoadkiem operatorzy telefonii komórkowych nie korzystali z voip jeśli chodzi o rozmowy na telefonie stacjonarne w Polsce. To jest całkiem prawdopodobne - gdy rozmowy do danej sieci i na stacjonarne kosztują 20 czy 24 gr brutto za min. jednak idąc tym tropem to zupełnie nie rozumiem - dlaczego rozmowy międzynarodowe są tak drogie (np w erze TT w uwaga PROMOCJI do 30 września było coś takiego - rozmowa do i z krajów europy kosztowało 3zł za min - ale uwaga - tygodniowa aktywacja na "tanie" rozmowy międzynarodowe to "tylko"(!!!) 5zł (na tydzień!!) szok - i dojenie z klientów ile w lezie. szczególnie, że odkąd powstała telefonia internetowa - to w praktyce wiadomo - jakie powinny być stawki (= 9gr brutto za min na stacjonarne i do 1zł na rozmowy międzynarodowe na europejskie komórki) A każde połączenia na komórki w roamingu powyżej 2 zł to zwykłe ździerstwo(!!) - no ale cóż - T-mobile nadchodzi - szykuje się chyba powtórka z IDEA->ORANGE..:((

  • 0

    6. ~df  2006-10-08 11:08:40  host: azo230.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Trzeba być debilem, żeby nie wiedzieć że 'przecierz' pisze się przez 'ż'.

  • 0

    7. ~Ja  2006-10-08 12:49:45  host: avz6.internetdsl.tpnet.pl

    Do yy - raczej nie jest tak jak piszesz, że operatorzy komórkowi korzystają z VoIP bo Orange zrobił ograniczenie na każdy numer po 1200 minut z nielimitowanej usługi, dlatego, że w jakiś sposób operatorzy VoIP korzystając z tej właśnie nielimitowanej usługi połączenia z jednym numerem kręcili na tym swój biznes, w związku z czym sieć była przeciążona i ograniczenia zostały wprowadzone. Kto wie, może to działa też w odwrotną stronę ale wątpię.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-184-73-47-110.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.