DAJ CYNK

Lubimy treści Premium

LuiN

Wydarzenia

Jak podano w raporcie Mobile Multimedia 2008, Polacy zamawiają rocznie nawet 9 - 10 mln obiektów multimedialnych poprzez mechanizm Premium SMS i Premium WAP. 39% odbiorców jest w wieku 20 - 30 lat.

Jak podano w raporcie Mobile Multimedia 2008, Polacy zamawiają rocznie nawet 9 - 10 mln obiektów multimedialnych poprzez mechanizm Premium SMS i Premium WAP. 39% odbiorców jest w wieku 20 - 30 lat.

Kolejne 21% do 15 - 20 latkowie, 30-40 latkowie stanowią 18% bazy użytkowników. Co zamawiamy? Dzwonki monofoniczne dawno już wyginęły, polifoniczne są w fazie schyłkowej i ich udział mocno spada. Dzwonki truetone (muzyka) oraz realsound (odgłosy) stanowią 35% udziału w rynku.

Coraz silniejszą pozycję zajmują gry Java i aplikacje mobilne, które stanowią razem 20% produktów. Mniejsze zainteresowanie plikami muzycznymi związane jest z popularyzacją darmowej ścieżki PC - komórka.

Trzech największych polskich dostawców treści multimedialnych na telefony komórkowe wydaje rocznie przeszło 100 mln zł na promocję (nie chodzi tutaj o operatorów komórkowych).

Polski rynek dystrybucji mobilnych multimediów zdominowany jest przez płatności Premium SMS - koszt pojedynczej wiadomości Premium oscyluje między 0,5 a 9 zł netto.

Nie jest to jednak wybór użytkowników, tylko brak innych efektywnych sposobów pobierania opłat. O wiele wygodniejsze płatności online blokują wciąż wysokie koszty transmisji pakietowej.

W Polsce największą ilość mobilnych treści pobierają użytkownicy sieci Plus, tuż za nią znalazło się Orange. Najpopularniejsza marka telefonów komórkowych wśród nabywców to Nokia, kolejne miejsca zajmują Sony Ericsson i Samsung.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Telecom Media