Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Litwa zostanie ukarana za uchybienia w funkcjonowaniu numeru 112

Litwa zostanie ukarana za uchybienia w funkcjonowaniu numeru 112

LuiN 15 Września 2008 21:14

0 0

Litwa nie jest w stanie wywiązać się z obowiązku przekazywania służbom ratunkowym informacji o lokalizacji osób składających zgłoszenia przy użyciu europejskiego numeru alarmowego 112 - podaje Gazeta Prawna.

Europejski numer alarmowy 112 wprowadzono w 1991 roku jako jednolity, wspólny dla wszystkich państw członkowskich, numer funkcjonujący obok krajowych numerów alarmowych, miał zwiększyć dostępność służb ratunkowych, zwłaszcza dla podróżnych.

Od 1998 roku przepisy UE wymagają, aby państwa członkowskie zapewniły bezpłatne połączenia z numerem 112 ze wszystkich sieci stacjonarnych i komórkowych. Od 2003 roku operatorzy telekomunikacyjni muszą podawać służbom ratowniczym informacje na temat miejsca, w którym znajduje się osoba dzwoniąca, tak by mogły szybko odnaleźć ofiary wypadku.




I właśnie z tym ostatnim rozporządzeniem nie poradziła sobie Litwa. Do usunięcia uchybienia władze państwa zostały wezwane w kwietniu 2006 roku. W odpowiedzi władze litewskie informowały, że nie wszyscy operatorzy sieci publicznych dysponowali odpowiednimi urządzeniami technicznymi i że władze nie doszły z nimi do porozumienia w sprawie pokrycia kosztów lokalizacji dzwoniącego.

Litwa gwarantowała podjęcie działań mających na celu wywiązanie się z nałożonego obowiązku. Na wprowadzenie zmian dostała dwa miesiące. Do dziś jednak kwestia lokalizowania osób składających zgłoszenia pod numerem 112 nie została rozwiązana.

W parlamencie Litwy złożony został projekt ustawy według, której koszty usług lokalizacyjnych pokrywałby rząd, jednak objaw dobrych chęci ze Litwy na owym projekcie właściwie się skończył.

Źródło tekstu: Gazeta Prawna, Euractiv, wł     

Dodaj do:
w sumie: 11
  • 0

    1.  2008-09-15 21:19:29

    Tytuł newsa jest dość przewrotny i sugeruje, że Litwa zostanie ukarana za to, że działa na niej poprawnie numer 112.

  • 0

    2. ~ukenamuniu  2008-09-15 22:47:20  host: 86-59-n1.aster.pl

    Na Litwie nie mają pudru? U nas dostęp przez www.

  • 0

    3.  2008-09-16 00:06:21

    Tomek_19 - już poprawiłem - chyba teraz sensowniej

  • 0

    4. ~  2008-09-16 00:19:06  host: 213.25.135.134

    A myślałem, że tylko Polska nie może z niczym zdążyć na czas, na szczęście się myliłem. Pozostaje tylko liczyć, że Polska zdąży przygotować się na Euro 2012.

  • 0

    5. ~mirekb  2008-09-16 07:54:47  host: hii126.internetdsl.tpnet.pl

    @4 nie porownujmy sie z najlepszymi,po2 nie mowmy hop jak nie przeskoczymy,po3 uwazam ze u nas w 2012 bedzie tragifarsa..autostrady,stadiony,umts,dvb-h..

  • 0

    6. ~Ant  2008-09-16 15:33:05  host: chello089077146121.chello.pl

    ostatnio miałem niestety okazję sprawdzić w działaniu numer 112. nie wiem jaka jest procedura za granicą ale to u nas mi się nie podobało. Najpierw kilkudziesięcio sekundowe czekanie i komunikat "wszyscy operatorzy są zajęci" potem jakiś dość mało zaangażowany pan zapytał o co chodzi. powiedziałem, że potrzebuję wezwać karetkę do osoby leżącej na ulicy, opisałem że osoba ta traci kontakt z otoczeniem itp. tu zaczął pytać mnie o szczegóły (pomijam fakt, że celem mojego telefonu nie miało być przekonywanie co do zasadności mojego wezwania tylko właśnie wezwanie karetki pogotowia). Gdy ukróciłem jego pytania dość stanowczym tonem, powiedział że przełączy mnie - !?. Zgłosiło się pogotowie ratunkowe i już zupełnie niesympatyczna pani zapytała ponownie o co chodzi (normalnie już byłem zagotowany) Nie wdając się w zbytnie dywagacje z opryskliwą panią musiałem wręcz domagać się przyjazdu karetki na co pani wreszcie przystała i zapytała o mój numer telefonu (powinna go już mieć przed sobą z systemu). Ogólnie szkoda gadać, oczywiście może to być przypadek odosobniony chociaż szczerze wątpię. jedynie co to załoga karetki okazała się w porządku, a ponadto przyjechali w niecałe 10 min.

  • 0

    7. ~ukenamuniu  2008-09-16 21:23:59  host: 86-59-n1.aster.pl

    Ant: no i w czym problem? Wywołania na 112 z sieci komórkowych są kierowane na Policję. Policja ma możliwość przełączenia w systemie Centrex do Państwowej Straży Pożąrnej lub Pogotowia. Nie wiem, czy numer abonenta wywołującego jest przekazywany dalej, czy tylko siedzi na wyświetlaczu Policji. Ludzie niepotrzebnie obciążają 112 - przecież pozostały w użyciu 997, 998, 999. Ta opryskliwa pani jednak wysłała karetkę w 10 min, więc co się czepiasz i robisz aferę?

  • 0

    8. ~Ant  2008-09-16 22:12:08  host: chello089077146121.chello.pl

    ukenamuniu - no tak jak to opisujesz to faktycznie można by uznać, że wszystko zadziałało. Jednak ja będąc w centrum wydarzeń odbierałem to inaczej, zwłaszcza w sytuacji kiedy czas odgrywa ważną rolę, a to że karetka przyjechało to nie tyle, że łaskawa pani się zgodziła lecz dlatego, że musiałem bardzo nalegać i wręcz wymusić jej przyjazd zwracając jej uwagę, że ona jest od przyjmowania wezwań, a nie od decydowania czy ją przysłać. A mój przypadek ma tylko uzmysłowić, że nie będąc asertywnym nie wezwał bym tej karetki wcale - oczywiście tu już odbiegamy od kwestii nr 112. Ponadto jeszcze jedna uwaga, oczywiście są inne nr ratunkowe (stare) to pytam w takim razie po co taka zadyma z UE i ten pice z 112? Tylko po to by zadowolić gryzipiórków z Brukseli?

  • 0

    9. ~ukenauniu  2008-09-16 22:22:52  host: 86-59-n1.aster.pl

    Ant: nie mam pretensji do Ciebie, bo byłeś w stresie i inaczej to czułeś. Osoby przyjmujące wywołania alarmowe powinny przejść dokształt z psychologii

  • 0

    10. ~ukenamuniu  2008-09-16 22:34:29  host: 86-59-n1.aster.pl

    Ant: PS. nie lubię asertywnych, to jakaś moda. Jako szef uważałem to za cechę negatywną, chociaż teraz sporo kursy "asertywności" kosztują (pobierałem).

  • 0

    11. ~Ant  2008-09-17 18:56:21  host: chello089077146121.chello.pl

    nie odebrałem twojej opinii jako wyrażonej z pretensją :) ja też nie lubię może nie tyle asertywnych co samego słowa "asertywny" bo używanie go uznaję właśnie za przejaw mody, a ja nie maiłem akurat innego na podorędziu. Ponadto uważam, że to raczej cenna cecha charakteru, a umiejętnie wykorzystywana przynosi sporo pożytku. Zgadzam się, że osoby przyjmujące zgłoszenia i to nie tylko na 112 powinny być szkolone, a nie z przypadku - chyba to jest klucz do sukcesu nr 112. Pozdrawia.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-50-16-5-192.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy zmieniasz okresowo hasła?

Najpopularniejsze hasła w 2016 roku wg Keeper Security

 

Zobacz wynik | Opinie (0)

Archiwum Ankiet