Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Listonosze Poczty Polskiej wyposażeni w tablety

Listonosze Poczty Polskiej wyposażeni w tablety

orson_dzi 3 Grudnia 2015 14:36

4 7

Poczta Polska wprowadza nowy kanał obsługi mobilnej dla swoich klientów. Wyposażenie listonoszy i kurierów w ponad 5 tysięcy tabletów i smartfonów, a także 1500 padów do potwierdzania odbioru przesyłki w placówkach pocztowych, to nowe możliwości na zdalne świadczenie usług pocztowych, ubezpieczeniowych lub finansowych.



W listopadzie ruszył w Poczcie Polskiej projekt Mobilny Listonosz w ramach, którego kurierzy i listonosze Poczty Polskiej wykorzystują urządzenia mobilne w obsłudze klienta. Ponad 5 tysięcy tabletów i smartfonów umożliwi w przyszłości nadawanie przesyłek u listonosza lub kuriera. To także przyjmowanie opłat za paczki pobraniowe: dla sklepów internetowych, nadających paczki pobraniowe, nowa funkcjonalność zwiększa szybkość, z jaką pieniądze za tzw. "pobraniówki" trafią na konto e-sklepu.

Poczta Polska przygotowała także w ramach nowego systemu kompleksowe rozwiązanie dla przesyłek poleconych zgodne z wymaganiami odnośnie doręczania pism sądowych, dotyczącymi Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru (EPO). Jest to system oparty na przeszło 3700 tabletach dla listonoszy i 1500 padach w placówkach pocztowych. Informacja o doręczeniu przesyłki zostanie wysłana elektronicznie do systemu nadawcy od razu po odebraniu przesyłki przez adresata i złożeniu przez niego podpisu bezpośrednio u listonosza na urządzeniu mobilnym (tablecie). Rozwiązanie to pozwoli skutecznie obsłużyć między innymi polski wymiar sprawiedliwości czy Izby komornicze. Poczta Polska od dawna świadczy usługę Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru.




Kilka tysięcy listonoszy i doręczycieli z tabletami i smartfonami dzięki wpięciu aplikacji w centralny system IT zarzadzania paczkami i listami od razu przekaże informację o doręczonej paczce. Taka wiadomość będzie on-line widoczna w systemie śledzenia Poczty Polskiej i w systemach nadawców przesyłek.

Nowe możliwości dostępne przy zastosowaniu tabletów i smartfonów otwierają przed Pocztą Polską świadczenie zupełnie nowych jakościowo usług i znacząco zwiększają konkurencyjność Poczty na krajowym rynku pocztowo-kurierskim.

Poczta Polska na bazie nowego systemu z tabletami i smartfonami chce rozwijać między innymi obsługę usług finansowych, w tym płatności za rachunki, wpłaty na rachunek bankowy, doładowania telefonów komórkowych, sprzedaż usług ubezpieczeniowych czy doręczanie przekazów pocztowych, ekspresów pieniężnych oraz innych usług pieniężno-bankowych.

Źródło tekstu: Poczta Polska     

Dodaj do:

Tagi: poczta polska

w sumie: 39
  • 0

    20. ~Leszek  2015-12-03 18:20:31  host: user-46-113-226-247.play-internet.pl

    Akurat inPost popchnął technologie dostarczania w Polsce na bardzo wysoki poziom. I mam wrażenie zmobiliozwał też TP. Jak widać konkurencja wszystki wyszła na dobre, a technologia idzie do przodu. Hura :)

  • 0

    21. ~Calm7  2015-12-03 18:20:32  host: doo149.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ciekawe czy nasze listonosze będą umieli się posługiwać tak skomplikowanymi urządzeniami jakim jest tablet.
    Wątpię!

  • 1

    22. ~Donka  2015-12-03 18:35:04  host: 188.146.129.242.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Do 8.
    Wygrało T-Mobile. Jest informacja w necie

  • 0

    23.  2015-12-03 19:02:48

    Ale to jakieś pancerne tablety dla listonoszy? Bo jak nie będą pancerne to czarno to widzę.

  • 0

    24. ~  2015-12-03 19:09:52  host: 188.146.5.133.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Szczerze - mniej problemów z prywatnymi przesyłkami mam, jak nadaję lub otrzymuję je InPostem, Paczkomatami (też InPost) lub firmami kurierskimi.
    Na poczcie to tylko kolejki, awizo zamiast listu/paczki, co kilka przesyłek nawet nie dostaję 1 awiza i dopiero dzięki powtórnemu wiem, że coś do mnie przyszło i oczywiście wysokie ceny.
    Poczta powinna popracować nad sprawnością doręczania przesyłek i obsługą w placówkach (kolejki, 15 minut szukania listu, itp) ale za to można skorzystać z usług Banku Pocztowego, kupić: ubezpieczenia, gazety, słodycze, mydło, dekodery, telefony (rozumiem doładowania), gry planszowe, znicze...

  • 0

    25. ~  2015-12-03 19:19:32  host: 188.146.5.133.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Ciekawe, czy PP dalej sprzedaje tusze do drukarek?
    Kiedyś znalazłem w skrzynce ulotkę informującą o tym.

  • 0

    26. ~  2015-12-03 20:31:58  host: 80.54.47.145

    Ale konkurencja tobi czarny pi-ar:D
    Korzystam z PP na bierzaco, wszystko szybko, polecony na moja prozbe wrzucaja do skrzynki jesli tylko sie miesci (wygodne przy zamawianiu pierdul z allegro) listonosz w przeciwienstwie do kuriera wie gdzie pracuje i odrazu paczki potrafi przywiesc do firmy. Wie tez ktoremu sasiadowi mozna w ciemno zostawic przesylki... a z tym avizo to nie przesadzajce, bo chlopaki ktorzy woza wieksze paczki maja platne od doreczonej, a nie zaavizowanej.
    A polecony priorytet w 95% na drugi dzien po nadaniu dochodzi

  • 0

    27. ~Tajk  2015-12-03 20:35:01  host: public-gprs517004.centertel.pl

    Czy kod kreskowy np z rachunku za prąd telefon itp odczyta urzadzenie i będę mógł zbliżeniowy zapłacić przypadkowo napotkanemu listonoszowi na środku chodnika?

  • 0

    28.  2015-12-03 20:46:51

    @8 przetarg trwa

  • 0

    29. ~  2015-12-03 22:20:57  host: 89-72-158-28.dynamic.chello.pl

    26: zapraszam do W-wy. Żadna paczka, podkreślam żadna [od 6 lat od czasu jak mieszkam w centrum], nie była dostarczona przez doręczyciela - to dzięki sprzedawcom wiem jaki mam numer przesyłki i lookam na stronę poczty i wiem, że wczoraj wysłali, a dziś podobno mnie nie było [pracuje w domu] i mam awizo. Z tym, że to papierowe awizo przyniesie mi może jutro listonosz, a najczęściej dopiero pojutrze jak ja już sam odbiorę przesyłkę następnego dnia po nadaniu. Poczcie dziękuję tylko za system informatyczny, bo tak mógłbym się dniami kłócić z Naczelniczką, że jest dla mnie przesyłka.

  • 0

    30. ~  2015-12-03 22:26:21  host: 188.146.5.133.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @26: Polecony do skrzynki? Myślałem, że nikt normalny z tego nie korzysta. Kiedyś zdarzy się, że Ci list zaginie i nie trafi do skrzynki, to odrzucą reklamację, bo stwierdzą, że pewnie ktoś Ci wyciągnął ze skrzynki, a poczta należycie dostarczyła...
    P.S. Piszemy: "prośbę", "przywieźć", "awizo".

  • 0

    31. ~piqs331  2015-12-04 00:42:48  host: 89-66-97-160.dynamic.chello.pl

    "...Poczcie Polskiej projekt Mobilny Listonosz w ramach, którego kurierzy..." - chyba trochę w innym miejscu powinien być ten przecinek?

  • 0

    32.  2015-12-04 01:57:01

    "Mobilny listonosz" to trochę jak "okrągłe koło" albo "mokra woda".Chyba że się czepiam i są też niemobilni.

  • 0

    33. ~  2015-12-04 12:30:02  host: 80.54.47.145

    @29 - widzisz,u mnie nie ma problemu (lubelszczyzna) ale naprawde ja nie mam co marudzic. Owszem,kiedys bylo nieciekawie, ale od kilku lat szczesliwie korzystam z ich usług.
    @30 takie ryzyko, niestety. Moze i jestem nienormalny jak twierdzisz,ale mi tak wygodnie. Poza tym jak zaginie u listonosza to bede o tym wiedzial, ze sledzenia przesylki.

  • 0

    34. ~  2015-12-04 12:32:21  host: 80.54.47.145

    Aha, z uslug jestem zadowolony, ale tabletow to ja u nich nie widze. Mialem okazje odbierac cos z inpostu i czekac az facet poradzi sobie z tabletem:D masakra. Nie mowiac juz o wiarygodnosci podpisu. Dobrze ze przynajmniej mial rysik, bo u kuriera to kiedys palcem pisalem...

  • 0

    35. ~TP Orange i PP  2015-12-04 13:11:24  host: 37-128-17-197.adsl.inetia.pl

    @20 - zmobilizował TP? chodzi Tobie o byłą Telekomunikacje Polską, a obecnie o Orange Polska? Tak, zmobilizował, ponieważ Orange odeszło od InPostu. Za dużo rachunków ginęło po drodze. Teraz nosi to PP oraz testowo niejaki Speedmail.

  • 0

    36. ~  2015-12-05 11:57:24  host: 188.146.11.56.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @33: Będziesz wiedział, o ile będziesz znał numer przesyłki. Ale i tak nic nie wskórasz, bo wyraziłeś zgodę na dostarczanie poleconych bez podpisu odbiorcy.

  • 0

    37. ~  2015-12-19 11:24:12  host: ccd157.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jeden kiepski listonosz może zepsuć reputację firmy w oczach około 5000 ludzi, czyli w swoim rejonie doręczeń. Nie znaczy to wcale, że cała Poczta źle działa, albo że wszyscy listonosze to złodzieje, lenie....

  • 0

    38. ~galanonim  2015-12-23 21:37:59  host: 87-207-79-112.dynamic.chello.pl

    rozwiązanie oparte na cywilnym tablecie HP (z IP bodajże 54) przy umowie na blisko 3 lata i dla takiego profilu użytkownika ? Widać, że poszli w ekonomiczne rozwiązanie. Rotacja sprzętu pomiędzy użytkownikiem a serwisem będzie po kilkunastu miesiącach na poziomie dwucyfrowych procentów. Powodzenia życzę ...

  • 0

    39.  2016-01-26 17:33:44

    Witam !
    Dziś miałem tą nieprzyjemność udać się w rejon ze słynnym TABLETEM marki HP.
    Nie należę do osób nie ogarniających nowinki technologiczne bo to jest jak dla mnie i innych osób w wieku 35 lat błahostka, problem jednak JEST!
    Otóż, dziś na próbę 30-dziestu listonoszy z naszej placówki miało za zadanie przejść chrzest bojowy w doręczaniu na razie na próbę tylko 10-sięciu listów poleconych, okazało się już na samym początku, że nie będzie to łatwe z kilku powodów.
    Po pierwsze system pocztowy ciągle kuleje i wiesza się co chwilę, po drugie TABLETY również mają problem techniczny i nie działaja jak należy, trzymają krótko baterię i nie współgrają jak należy w praktyce.
    Co chwilę "szukają sieci" bądź się wylogowują i trzeba na nowo zalogowywać się gdzie tracimy cenny czas.
    Po dzisiejszym dniu stwierdzenia sa następujące: biorąc w rejon 10 listów na próbę można się pobawić dla relaksu, ale rzeczywistość jest inna, bo poczta polska docelowo ma zamiar za pomocą tych badziewi doręczać wszystkie przesyłki gdzie średnio każdy listonosz ma ze sobą 100-200 listów poleconych przy czym czas doręczania tradycyjnego a "nowoczesnego" jest 1:4, czyli w czasie doręczenia jednego listu elektroniczną formą doręczymy 4 listy tradycyjną formą :-)
    Oprócz tego poczytałem troche w necie i dowiedziałem się że doręczanie tabletami to kropla w morzu potrzeb i założeń oraz planów POCZTY POLSKIEJ.
    W przyszłości a dokładnie w pierwszym kwartale listonosze mają za pomocą TABLETÓW dokonywać różnych usług bankowych i ubezpieczeniowych.
    Wszystko OK tylko za 1600 na rękę ?
    Po pierwsze nie jest to możliwe od strony technicznej bo czas się wydłuży o 4 razy dzięki SUPER TABLETOM a po drugie od dawna przydał by się STRAJK!
    Pracuję 12 lat mam trójke dzieci na utrzymaniu i za na prawdę 1600 co miesiąc nie jestem w stanie utrzymac rodziny!!!
    Gdybym nie dorabi

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-166-48-3.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy skorzystałbyś z opcji logowania na podstawie wzorca oka?

Comarch: będzie biometria w rozwiązaniach dla banków

 

Zobacz wynik | Opinie (1)

Archiwum Ankiet