Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości LG zna przyczyny "bootloopingu"?

LG zna przyczyny "bootloopingu"?

orson_dzi 20 Grudnia 2016 08:52

4 0

Bootlooping, to przypadłość, z którą zmagali się posiadacze różnych smartfonów LG, głównie flagowych. Firma twierdzi, że zna przyczyny powstawania problemu.

lg v20 lg g4

Zacznijmy od tego, czym jest bootloop. Tłumacząc wprost można użyć zwrotu pętli uruchamiania. Polega to na tym, że smartfon się uruchamia, na ekranie pokazuje się logo producenta, trwa ładowanie i... ekran gaśnie, pokazuje się logo producenta, trwa ładowanie i... tak bez końca. Na ten problem skarżyli się posiadacze m.in. LG G4, a ostatnio LG V20.




Zdaniem LG problem powstaje w momencie, kiedy poszczególne komponenty smartfonu tracą ze sobą połączenie. Tak było to tłumaczone w przypadku LG G4. Kiedy okazało się, że ten sam błąd pojawia się w LG V20 (ale już na mniejszą skalę), zdanie serwisów LG jest zgodne - problemem jest korzystanie przez użytkowników z tanich kabli USB typu C i to one powodują bootloopy.

Problem został podchwycony przez użytkowników Reddita i XDA-Developers. Można tam przeczytać, że aktualne standardy i sposoby sprawdzania produktów, które są stawiane producentom przewodów USB typu C (nawet w przypadku małych, chińskich firm) są na tyle dokładne i sztywne, że jest bardzo mało prawdopodobne, żeby to one powodowały bootloopy.

W obecnej sytuacji do końca nie wiadomo, czy LG V20 ma ten same problemy z utratą połączenia między komponentami co LG G4, czy faktycznie tani zamiennik kabla USB jest tutaj sprawcą całego zamieszania.

Źródło tekstu: GSMArena; wł     

Dodaj do:

Tagi: lg v20 | bootloop | lg

w sumie: 19
  • -1

    1. ~Scenic  2016-12-20 09:06:58  host: user-94-254-226-67.play-internet.pl

    Tak jasne.

    Jak sie podgrzała pamiec w g4 lub i procesor to wtedy na chwile to podziałało. Ogólnie g4 wszysztkie padają po czasie.

    Telefon nie nagrzewa i luty bga padaja niestety. Nie ma w tym nic wspólnego kabel.

    Ogólnie nie kupiłbym lg ponownie.

  • 0

    2. ~Scenic  2016-12-20 09:08:26  host: user-94-254-226-67.play-internet.pl

    wkradły sie chochliki
    podgrzała --- podgrzało
    nie --- się

  • 3

    3. ~  2016-12-20 09:12:36  host: public-gprs681979.centertel.pl

    Tak kabel do ładowania rozłącza połączenia między komponentami. Większej bzdury nie słyszałem.

  • 2

    4.  2016-12-20 09:16:07

    Dziwne tłumaczenie. Przyczyna, brak połączeń między komponentami w telefonie a winny zewnętrzny kabel. To co ten kabel robi, że wewnętrzne komponenty przestają się komunikować? Wpuszcza wirusa czy może kable lg maję specjalny chip informujący telefon że kabel to rodzina lg i go wpuszcza a reszta to wróg?

  • 0

    5.  2016-12-20 09:23:52

    @1 Posiadam G4 i po naprawie nic się z nią nie dzieje co prawda minęły dopiero 3 miesiące od naprawy ale tak serwis fachowy wymienili płytę w tydzień i dostałem oddzielną 2 letnią gwarancje na płytę główną a znam ludzi którzy maja już prawie rok po tej prawowitej naprawie i korzystają intensywnie to telefon wcześniej potrafił mieć bootloopa po pół roku teraz po roku nic nie ma i oby nic nie było natomiast ja pragnę zauważyć ze LG V20 świetnie się sprzedaje w USA wiec mogło to komuś przeszkadzać czyż nie? a zresztą jak było z Samsungiem?

  • 1

    6. ~5x  2016-12-20 09:24:23  host: 212.160.172.86

    Mam LG Nexus 5x na bootloopie, obecnie w serwisie, ale wiem już że wymienili mi płytę główną w ramach gwarancji. Google odniosło się oficjalnie do problemu bootloopów w 5x na swojej stronie, mówiąc że jest to wada hardwareowa, mimo że zaczęła występować po aktualizacji do Androida 7.0. Oczywiście napisali że występuję na niewielkiej liczbie urządzeń. Ale przynajmniej przyznali się. A LG stawia na winę użytkowników jak rozumiem. Ciekawi mnie również co ma kabel do utraty połączeń między komponentami.

  • 0

    7. ~Wiesiek  2016-12-20 09:33:12  host: 188.146.93.132.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Logcata i dmesga przez adb trzeba by sczytać.

  • 0

    8.  2016-12-20 09:37:50

    @6 LG oficjalnie się przyznało do błędu przynajmniej odnośnie g4 pod konic stycznia br. Mam świadomość ze nie każdemu wymiana poszła tak gładko jak mi bo z początku nie widzieli ze to ich wina i zwalali na użytkowników aż w końcu okazało się ze problem jest szerszy to zmiękła rura a propo pamiętajcie ze przez kabel może pójść jakieś zwarcie bo np. mamy chińską ładowarkę co może doprowadzić do przegrania styków (ale do końca nie wiadomo co oni robili z własnymi V20) nie chce żebyście postrzegali mnie jako jakiegoś fana ich produktów ale tu jest tez bardzo dużo racji ze kupując sprzęt za tyle forsy wymagamy wyższego standardu a zresztą każda marka ma jakąś przypadłość w dzisiejszym świecie jednorazówek to albo trafisz na sprzęt który przeżyje ciebie albo na szrot co po godzinie nie będzie działał i na to nie ma zasady to po prostu szczęście):

  • 0

    9. ~pko  2016-12-20 10:30:29  host: 89-65-70-36.dynamic.chello.pl

    a ja mam lg k10 niby telefon z przecietnymi podzespołami a jednak sie nie zacina mimo przeładowania aplikacjami to jeszcze nigdy nie miałem czegos takiego jak bootloop w tym modelu.

  • -1

    10. ~gość  2016-12-20 10:43:07  host: public-gprs181052.centertel.pl

    LG - lodówki głównie:-) W lodówkach nie mają takich zapętleń?:-))))

  • 1

    11.  2016-12-20 10:44:27

    @10. Mają! Przymrozi, lekko puszcza, znowu mrozi... dobija do określonego poziomu i spada. Może chcieli to przenieść na smartfony? ;)

  • 0

    12. ~  2016-12-20 10:45:25  host: 159-205-39-153.adsl.inetia.pl

    "są na tyle dokładne i sztywne, że jest bardzo mało prawdopodobne, żeby to one powodowały bootloopy." - tak, oczywiscie i g..e chinole oczywiscie przestrzegaja tych norm. Oczywiscie. Widze, ze niektorzy wciaz sa na poziomie wiary w krasnoludki.

  • 0

    13. ~boncio  2016-12-20 11:26:55  host: egress505.cws.sco.cisco.com

    "Zacznij od tego" -> "Zacznijmy od tego" chyba jednak.
    "które są stawiane producentów przewodów" -> "które są stawiane producentom przewodów" lub inaczej poprawnie.
    :)

  • 1

    14. ~2  2016-12-20 11:36:15  host: public-gprs395909.centertel.pl

    Znają,ale obwiniają Klientów.

  • 1

    15. ~  2016-12-20 11:52:25  host: public-gprs353708.centertel.pl

    Tak to jest jak się drożyzne kupuje i płaci za logo a nawet jej dobrze nie testują... Tak wyśmiewane chińskie telefony można nazwać hand made, ręczna robota z testami jak motorola. LG, szajsung to totalna partanina przy chińskich budżetowych telefonach, a serwis to kpina. ostatnio pisałem do cubota jakie było moje zdziwienie jak serwis maja w naszym kraju i nawet nie chcieli rachunku czy faktóry a telefon wymienili w 2 tygodnie na nowy!!! a taaki sreldzi czy szajsung? Panie pan zalał telefon!

  • 0

    16. ~  2016-12-20 11:53:08  host: public-gprs353708.centertel.pl

    faktury*

  • 0

    17. ~~~  2016-12-20 13:05:10  host: dfk165.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A co ma piernik do wiatraka. Haha

  • 0

    18. ~olo  2016-12-20 16:34:41  host: 89-74-198-79.dynamic.chello.pl

    Miałem to w g4 serwis wymienił płytę główną na którą dali 2 lata gwarancji. Czas naprawy tydzień.

  • 0

    19. ~PiŁa  2016-12-21 15:31:52  host: user-94-254-254-133.play-internet.pl

    A to tak LG tłumaczy swoje niedoróbki? Kupuje się sprzęt za kilka klocków aby jeszcze na dokładkę usłyszeć takie kretyństwo. Ale dobrze, przynajmniej wiadomo czego nie kupować.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-225-20-73.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.