Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości LG zamyka na tydzień ochotnika w szklanym pokoju

LG zamyka na tydzień ochotnika w szklanym pokoju

WitekT 9 Lipca 2010 18:54

0 0

LG rozpoczyna eksperyment społecznościowy o nazwie onLife, który rozgrywać się będzie w centrum Warszawy, na oczach wszystkich mieszkańców, przez 7 dni.

Wybrany w trakcie specjalnego procesu rekrutacji ochotnik - Patryk - na tydzień stanie się bohaterem wydarzenia i zamieszka w szklanym, całkowicie przezroczystym Kubiku LG, zaprojektowanym specjalnie na potrzeby eksperymentu. Szklany apartament LG stanął w samym centrum stolicy (przy wejściu do Złotych Tarasów od strony ulicy Emilii Plater), a przebywający w nim bohater będzie komunikować się ze światem zewnętrznym tylko i wyłącznie za pomocą telefonu komórkowego LG GT540 Swift przez portal społecznościowy Facebook (profil Patryk ‘onLife’ Tomżyński) oraz Fan Page onLife.

Bohater akcji będzie miał 7 dni na zbudowanie wokół siebie siatki kontaktów i społeczności, która pomoże mu wydostać się ze szklanego apartamentu w trakcie toczącej się gry o jego uwolnienie. W trakcie akcji główny bohater ma szansę stać się "duszą towarzystwa", gdyż tylko możliwość nawiązywania kontaktów, siatka znajomych i relacje, jakie zbuduje podczas czasu spędzonego w Kubiku LG pozwolą mu wrócić do świata realnego.

LG stworzyło onLife, ponieważ pragnie sprawdzić na ile każdy z nas znajdując się nawet na bezludnej wyspie - czego symbolem jest szklany Kubik, może prowadzić życie towarzyskie tylko przy pomocy telefonu LG z dostępem do portali społecznościowych? Na ile każdy z nas może aktywnie uczestniczyć w wydarzeniach, w których biorą udział nasi znajomi, nawet, jeśli fizycznie przebywamy w innym miejscu oraz czy w mobilnej przestrzeni interaktywnej będąc w jednym miejscu można mieć cały świat w zasięgu ręki? Oto jest pytanie na które pomoże odpowiedzieć eksperyment LG - napisał producent w komunikacie prasowym.




lg onlife lg onlife lg onlife lg onlife

Osoba uczestniczącą w eksperymencie przebywa w onLife - odpowiedniku wirtualnej rzeczywistości, która istnieje naprawdę. Tylko możliwość nawiązywania kontaktów, siatka jej znajomych i relacje, jakie zbuduje podczas czasu spędzonego w szklanym Kubiku LG pozwolą jej wrócić do świata realnego. Wszyscy obserwatorzy będą mogli na żywo sprawdzać, czy to co dzieje się np. na Facebooku jest w stanie zmieniać realną sytuację uczestnika akcji w onLife. Podczas trwania eksperymentu, główny bohater przy pomocy telefonu LG GT540 Swift przeprowadzi szereg gier oraz inicjatyw, dzięki którym zaktywizuje społeczność internetową zgromadzoną wokół siebie zarówno w realu jak i w sieci.

Równocześnie na specjalnie dedykowanym Fan Page "on Life" w portalu Facebook.pl będzie przeprowadzona gra typu ARG (ang. Augmented reality Game, czyli Gra Rzeczywistości Rozszerzonej), w której jedną z zasad będzie odnalezienie specjalnych kodów ukrytych w różnych częściach Warszawy. W ten sposób współpraca internautów połączona z działaniem w świecie rzeczywistym stanie się jedynym kluczem do wydostania Patryka z Kubika LG.

Jesteśmy świadkami zmian społecznych, jakie zachodzą dzięki coraz większemu udziałowi nowych technologii w naszym życiu codziennym. Wpływają one na rzeczywistość społeczną i zmuszają do zmiany myślenia i działania. W XXI wieku bycie samemu np. na bezludnej wyspie, czego symbolem jest Kubik LG, wcale nie oznacza samotności. Takie podejście do technologii jest wynikiem szerszych zmian społecznych, które chcę dokładnie obserwować i zbadać - mówi Tomasz Sobierajski - socjolog, który zdecydował się czuwać nad eksperymentem.

Źródło tekstu: LG     

Dodaj do:
w sumie: 41
  • 0

    27. ~alto  2010-07-10 00:29:18  host: v05-15.opera-mini.net

    a co będzie w przypadku jak w jego Lg Swift padnie bateria? albo jak nikomu nie uda się go uwolnić? haha

  • 0

    29. ~TERAZ TWOJE 5 MINUT  2010-07-10 03:21:42  host: 212-106-29-18.adsl.inetia.pl

    Jeśli wolno mi coś powiedzieć, to niech ktoś z buta albo łomem potraktuje jedną szybkę. Nie trza się NIGDZIE logować, swawolić i nabijać komuś kabsę. Wystarczy chęć pomocy człowiekowi, który pragnie się z tego g... wydostać. Pozdrawiam

  • 1

    30. ~zz  2010-07-10 08:37:53  host: 87-205-50-160.adsl.inetia.pl

    chyba zamiast onLife miało być no-Life...

  • 0

    31. ~  2010-07-10 09:11:23  host: t22-16.opera-mini.net

    @28, bo nk nie ma dedykowanej aplikacji do obsługi portalu a mobilna wersja jest tylko sledzika?

  • 0

    32.  2010-07-10 10:08:22

    Moim zdaniem fajny eksperyment. Na pewno będę śledził jego rozwój:)

  • 0

    33. ~zenq  2010-07-10 12:59:14  host: 77-253-105-238.adsl.inetia.pl

    mam nadzieje ze ma tam pozadna klimatyzajce ;D

  • 0

    34. ~  2010-07-10 18:45:10  host: 77-255-155-49.adsl.inetia.pl

    Co to za eksperyment na jednym człowieku. Toż to żaden eksperyment. Czy na zachowaniu się jednego człowieka ma być określone zachowanie całego społeczeństwa? Dla mnie to nie eksperyment lecz reklama firmy i telefonu. Nic więcej.

  • 0

    35. ~  2010-07-10 18:58:00  host: 77-255-155-49.adsl.inetia.pl

    @26 Nie wiem czy ten człowiek miał LG lecz ja osobiście miałem i był to jeden wielki niewypał. Nie wiem jak jest teraz lecz od tej pory nie chcę znać LG.

  • 0

    36. ~krakusik  2010-07-10 23:18:26  host: t22-10.opera-mini.net

    Ciekawe co bedzie jak wylacza prad?

  • 0

    38. ~r  2010-07-11 07:41:56  host: user-109-243-83-34.play-internet.pl

    #35: a ja uwielbiam LG i miałem oraz będę miał tylko telefony tej firmy. Po prostu nie wiesz co dobre

  • 1

    39. ~axel  2010-07-11 11:33:51  host: chello089072064228.chello.pl

    Jestem niemal pewien że chłopak stanie się sławny. Taki teraz mamy świat ;P

  • 1

    40.  2010-07-11 11:47:52

    Dać ten szklany "dom" do mnie na działkę i dać mu kartę Orange. Telefon zacznie mu skakać po stacjach oddalonych po kilka kilometró . Zakładam się, że po godzinie zacznie rąbać telefonem o ściany:)

  • 1

    41.  2010-07-11 11:55:02

    39 - Masz rację. Pewnie zobaczymy gościa w Tańcu z gwiazdami

  • 1

    42. ~  2010-07-11 15:00:07  host: chello089075042080.chello.pl

    To będzie zwykły Big brother :D mam nadzieje ze zaprosza mu tam kolezanke bo wiadomo w kazdym Big Brotherze musi sie dziać :D

  • 0

    43. ~x25  2010-07-11 17:54:50  host: nat0-waw.rtr.bait.pl

    Debilizm. Tyle na ten temat. LG jest u mnie skreślone do końca, za takie durnoty.

  • 0

    44.  2010-07-11 18:17:11

    Obczaiłam, fejsbukowe towarzystwo wzajemnej adoracji mnie nie kręci. Poza tym te wpisy to czysty marketing i naganianie klientów, aż w oczy razi. Dla mnie za bardzo kontrowersyjne i głupie, ale z znając życie podziała:P

  • 1

    45. ~Grzesiek  2010-07-12 11:22:10  host: c51-173.icpnet.pl

    Eksperyment w sumie ciekawy. Choć zrodzony w głowach marketingowców. Nie wiem skąd tak się oburzacie. Przecież reklama dźwignią handlu. Zdecydowanie wolę mieć wybór czy będę obserwował Patryka czy nie. To chyba lepsza możliwość niż nachalne reklamy w TV. Dodatkowo wszyscy lubią konkursy. A telefon piechotą nie chodzi. A Swift niejest najgorszy. Wiem, zawsze można wybrzydzać. Ale jak już wcześniej pisałem - nikt nie musi tam zaglądać, jeżeli nie chce. Patryk zapewne też dla sportu tego nie robi. A z drugiej strony to pewnie przyszłość reklamy. Wykorzystywanie społeczności do promocji własnej marki.

  • 0

    46. ~Syntetyczny  2010-07-14 11:03:05  host: 213-17-201-42.ip.netia.com.pl

    Bardzo fajna inicjatywa. Z tego co wiem ta "akcja marketingwa" niestety jest pod pewnym względem niewypałem z racji małego zainteresowania, ok "boom" był na początku ale potem kiedy opadły niestety opadło też zainteresowanie tym projectem.

  • 0

    47.  2010-07-14 19:28:56

    ale przecież ta akcja jest dobra! jak już tutaj ktoś wspomniał - wolę oglądać gościa w dizajnerskim pawilonie niż głośnomówiące reklamy przerywające film w tv - to to dopiero jest nachalne! hihi ;) a tu jest pomysł, szczególnie na konkurs - wymaga podjęcia jakiegokolwiek wysiłku i to nie tylko wyklikania numeru do wysłania sms, ale trzeba ruszyć głową, pojechać i znaleźć. aż sama się chyba też ruszę sprzed telewizora. smartfon jest smartfon, spoko taki wygrać :]

  • 0

    48. ~Grzesiek  2010-07-15 11:37:05  host: c51-173.icpnet.pl

    Syntetyczny@ Bo ja wiem czy takie małe zainteresowanie. Raczej normalne, taka pora roku, taka pogoda, to i ludzie z dużych miast uciekają. Z drugiej strony, na początku to chyba sporo osób wyrażało swoją opinię, a później to może i trochę mniejsze emocje, zastąpione jednak przez ciekawość - "co z tego wyniknie?" No i swoją drogą konkurs deszyfrator też robi klimat. Nawet jak się nie się nie chce grać, to warto poczytać wskazówki. http://www.facebook.com/home.php?#!/pages/onLife/133267550030082

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-23-20-147-6.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.