Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Lepszy nowy czy wierny?

Lepszy nowy czy wierny?

LuiN 11 Sierpnia 2008 09:30

0 0

Koniec lekceważenia już raz złowionych klientów? Operatorzy komórkowi zdali sobie wreszcie sprawę, że dopieszczanie tylko nowych klientów to strategia bez przyszłości - pisze Gazeta Wyborcza.

Kilka miesięcy temu podczas rozmowy z konsultantką na infolinii usłyszałam, że ma ona za zadanie werbować nowych klientów, a telefony od osób już złowionych możliwie długo ignorować - opowiada Magda Borowik, analityk telekomunikacyjny IDC Polska. Stosunek sprzedanych kart SIM do liczby mieszkańców w ubiegłym roku wynosił w Polsce 108,6%. Zdaniem UKE należy od tego odjąć blisko 17,7% kart, które zostały aktywowane, ale nie są używane. Operatorzy będą musieli dawać coraz więcej, zarówno aby złowić nowego klienta, jak i utrzymać starego.

Różnica w traktowaniu nowych i starych klientów będzie się zacierać, a oferta konieczna dla pozyskania klienta będzie musiała być coraz bogatsza - uważa Paweł Puchalski, analityk telekomunikacyjny DM BZ WBK.




Na duże bonusy przy przedłużeniu umowy od lat liczyć mogą klienci przynoszący operatorom wysoki stały dochód miesięczny (tzw. ARPU). W przypadku pozostałych, bywa, że oferta utrzymaniowa jest mniej korzystna niż podpisanie umowy jako nowy klient.

Rozwiązaniem może okazać się przeniesienie numeru do innej sieci i skorzystanie z promocji dla nowych klientów. Tu klientów odstraszają skomplikowane procedury i przesadnie długi czas realizacji przeniesienia numeru. Ostatecznie pozostają przeważnie u swoich dotychczasowych operatorów, z garścią zbędnych usług dodatkowych przyznanych na kilka miesięcy.

To jednak wkrótce się zmieni, twierdzi Gazeta Wyborcza, w czym wtórują jej przedstawiciele operatorów.

Źródło tekstu: Gazeta Wyborcza     

Dodaj do:
w sumie: 87
  • 0

    68.  2008-08-11 16:45:14

    ~pytajnik - ja jestem zadowolony ;-)

  • 0

    69. ~ziomek13  2008-08-11 17:32:04  host: acmv120.neoplus.adsl.tpnet.pl

    operatorzy gówno zrozumieli bo nadal era a zwlaszcza orange daja smieszne bo sieciowe gratisy

  • 0

    70. ~ziomek13  2008-08-11 17:32:48  host: acmv120.neoplus.adsl.tpnet.pl

    żydowska gazeta wyborcza ma jednak swoj punkt widzenia

  • 0

    71. ~  2008-08-11 17:44:37  host: f142-052.opera-mini.net

    a ja jestem zadowolony z mixplusa. nie oczekuje kolorów. wazne dla mnie sa te nielimitowane rozmowy i smsy z jednym numerem plusa i po 5 gr/min na numery plus i stacjonarne. plus pakiety danych. zdaje sobie sprawę z tego iz jak przedłuże umowe to jak za 30 sobie dojaduje to dostaje 10 zl dodatkowo lub telefon o tyle taniej. np na 36 doladowan po 30 zl rowna sie 360 zl taniej bede mial okolo telefon. czyli np w mm telefon samsung 590 za okolo 360 zl to w mixplusie dostaje przy 36 doladowaniach za 30 zl za 1 zl. wiec wszystko sie zgadza..

  • 0

    72. ~denis  2008-08-11 18:09:37  host: 195-205-75-50.mtk-tv.pl

    #70 a ty od papcia Rydzyka czy co?

  • 0

    73. ~pejsy  2008-08-11 18:29:27  host: staticline13501.toya.net.pl

    Kaczor Donald się zesrał a gazeta żydowska napisała na jedno wychodzi !!!

  • 0

    74. ~szalony  2008-08-11 19:32:31  host: apn-77-114-251-68.gprs.plus.pl

    Ja tam nie narzekam :) Przy przedłużaniu umowy w Plusie dostałem lepszą ofertę niż nowy , minuta do Plusa i Stacjonarnych po 10groszy do swójakow 5gr i obcych 25groszy :-) Może dlatego darowałem sobie ten umts i już mi on zwisa ;;)

  • 0

    75. ~loczek  2008-08-11 19:55:15  host: krap1.lom.netster.pl

    A ja czekam na ofertę urodzinową w Erze, bo narazie to oferują to, co mam teraz i drogie telefony, ale poczekam, a jak nie to może przejdę do playa.

  • 0

    76. ~jojo  2008-08-11 21:14:17  host: eer172.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wyskoczę pewnie jak Filip z konopi... Nie sądzicie, że lada chwila Plus zmieni na dobre kolory. Coś mi się wydaje, że nastąpi to szybciej niż myślę. Widzicie co dzieje się w salonach, albo ostanie zestawy MixPlusa, więcej czerwieni na stronie www.plus.pl? Nie zdziwiłbym się gdyby rebranding Plusa na Vodafone nastąpił prędzej niż Ery na T-Mobile.

  • 0

    77. ~jojo  2008-08-11 21:28:47  host: eer172.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Poza tym dodam, że ta ostatnia reklama serwisu "Muzodajnia" też taka jakby "inna" od całej serii poprzednich ze stajni Plusa - bardziej Vodafonowska. ;-)

  • 0

    78.  2008-08-11 21:46:20

    Dobrze, że jest znak zapytania w tytule newsa, bo inaczej jeszcze bym uwierzył, że coś się zmieniło na lepsze w wiadomej sprawie.

  • 0

    80.  2008-08-12 10:06:09

    #79: pewnie za mało płaciłeś i stałeś się non grata w plusie :-)

  • 0

    81. ~  2008-08-12 11:03:57  host: 82.160.248.28

    "ma ona za zadanie werbować nowych klientów, a telefony od osób już złowionych możliwie długo ignorować" - to jest prawdziwe motto BOK-ów.

  • 0

    82. ~mirekb  2008-08-12 13:42:06  host: hii228.internetdsl.tpnet.pl

    @76 kolor czerwony w mixplusie byl nawet z zeszłym roku,przez niecałe 2 miesiace,juz wtedy ,myslalem ze będzie sszybciej.konflikt w sprawie akcji vodafone wygasa w marcu2009,wtedy jest wysoce prawdopodobne zmiana brandu ruszy.Ciekawe sa tez wypowiedzi ludzi z MSP o spółkach skarbu panstwa "nad ktorymi będzie czuwał element polski ale brand moze byc zachodni"(dosłownie o to chodziło).Odnosze to do polkomtela bo nie wierze ze polityka kiedys z niego "wyjdzie".1rok po wejsciu vodafone będzie cieżko(marketingowcy z orange w wiekszosci sa dzis w polkomtelu-przypominam sobie co zaproponowało orange w 1 roku=porażka).do euro2012 będzie orange,vodafone,tmobile.byle oferta była sensowna

  • 0

    83. ~pytajnik  2008-08-12 14:45:46  host: fge218.internetdsl.tpnet.pl

    Niech bedzie nawet China-Mobile w Polsce:-) Ja tam czekam na nową taryfę w Tak-Taku

  • 0

    84. ~tho  2008-08-12 15:48:44  host: 193.120.116.179

    @62 - trzeba jeszcze rozrozniac place minimalna od sredniej ;) minimalna to jest ta, ktora dostanie kazdy pracujacy na pelnym etacie, natomiast srednia to ta, ktora jest wypadkowa zarobkow narodu, ktora zawyzaja wszyscy prezesi i inni tacy na wysokich stanowiskach co zarabiaja tysiace podczas, gdy wiekszosc szarych ludzi nie ma nawet polowy z tej sredniej.

  • 0

    85. ~eraman  2008-08-12 17:36:27  host: 212.160.148.178

    *********************************** Jeśli chcecie lepszej oferty utrzymaniowej to dzwoncie do BOA Ery i proście o połączenie z SEKCJĄ UTRZYMANIA KLIENTA. Jeśli konsultanci BOA nie będą chcieli Was połączyć to mówcie, że chcecie zrezygnować ;) Pozdrawiam ***************************************

  • 0

    86. ~venro  2008-08-13 11:23:11  host: hly154.internetdsl.tpnet.pl

    *85 - Potwierdzam. Mialem taka akcje w salonie Ery. Magiczne slowo "rezygnuje" otwiera nowe mozliwosci.

  • 0

    87. ~lesio  2008-08-15 13:17:04  host: auh241.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Do 85 i 86 - święta prawda . Jak wypowiadam słowo przechodzę do innej sieci to w sekcji utrzymania klienta nawet piórkiem w jajko Cie połaskoczą. W ciągu minuty znajdują się oferty np: Sony Ericsson k770i za 1,00 pln do abonamentu za 40,00 pln

  • 0

    88. ~mirekb  2008-08-18 12:27:58  host: hii228.internetdsl.tpnet.pl

    pamietam jak dokladnie 2 lata temu negocjowalem dla ojca kumpla oferte dla firm na 5 nr.billingi sprawdzalem dokladnie,jasny profil uzywania telefonow i jakie chca telefony.szef salonu jak mi polecil oferte to sie wystraszylem ze traktuje mnie jak debila a z ceny fonów mowi ze po50pln jedynie zejdzie.jmak zaczalem sie wykłocac zarzucil mi ze sie wyzywam na nim.opuscilem salon i poszedłem do innego.z blondyną sie jednak dało załatwic ludzkie warunki:ceny fonow z cennika ale po100min w orange/stacjo na 2lata,najgorsza nokie(sam tel)za 1pln i 5kubków z logo orange za inicjatywe;-)pierwszy wspomniany punkt orange zamknięto 3miesiace pozniej.otworzono nowy.nikt z tamtego punktu nie dostał przedluzenia umowy.ciekawe czemu

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-184-73-25-126.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.