Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Lepsze wyniki Vodafone dzięki przejęciu indyjskiego operatora

Lepsze wyniki Vodafone dzięki przejęciu indyjskiego operatora

sirmark 13 Listopada 2007 14:54

0 0

Vodafone Group podwyższył prognozę wyników po lepszych niż oczekiwano danych za pierwsze półrocze, kończące się 30 września. Przychody grupy zwiększyły się o 9% do 17 mld funtów, a zysk operacyjny wyniósł 5,2 mld funtów, w stosunku do 2,95 mld funtów straty rok wcześniej. Vodafone podwyższył prognozę przychodów w roku rozrachunkowym 2008 do 34,5-35,1 mld funtów. Zysk operacyjny osiągnąć ma poziom 9,5-9,9 mld funtów.

Dobre wyniki grupy osiągnięto m.in. dzięki ekspansji na rynku indyjskim, gdzie w maju firma przejęła operatora komórkowego Hutchison Essar. Profity przynosi także rozwój działalności Vodafone w Turcji. Zwiększyły się także o 48,8% do prawie 1 mld funtów przychody z usług transmisji danych, za co odpowiada głównie rynek Europejski. Najwyższe przychody Vodafone zanotował w Wielkiej Brytanii i Niemczech, ale najwyższy zysk operacyjny we Włoszech.




Cała grupa Vodafone posiadała 241,5 mln użytkowników, najwięcej w Indiach (35,66 mln), Niemczech (32,54 mln) i USA (28,66 mln). W Polsce czyli w Polkomtelu było ich 13,345 mln. Użytkowników mobilnego internetu było 20,5 mln. Zarejestrowano także 21,4 mln urządzeń 3G. W tym czasie klienci wydzwonili w sumie ponad 198 mln minut .

Największy wskaźnik churn (odejść klientów) na poziomie 35,5% zanotowano w Wielkiej Brytanii (15,3% dla abonamentów i 48,8% dla prepaidów).

Źródło tekstu: Vodafone, wł     

Dodaj do:
w sumie: 2
  • 0

    1.  2007-11-13 18:29:03

    Wow, niezły churn w Wielkiej Brytanii... Nic dziwnego, że mają tam bardzo dobre oferty skoro klienci chętnie zmieniają operatorów. Jeśli, któraś sieć wyłamała by się z konkurowania pewnie szybko straciła by miliony klientów, a na to sobie pozwolić nie może.

  • 0

    2. ~Jeremi Ch.  2007-11-13 18:37:28  host: 194.62.232.125

    "Niezly" - czyt. najnizszy wsrod operatorow w UK. Poza tym porownywanie churn rate pomiedzy krajami jest troche niemiarodajne, bo w duzej mierze zalezy od standardowej dlugosci kontraktu na danym rynku. W wypadku Polski to 2 lata, w wypadku VF w UK to 12/18 miesiecy...

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-136-26.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.