DAJ CYNK

Lenovo smartfonowym liderem w Polsce?

LuiN

Wydarzenia

Plan jest prosty: w trzy kwartały zdobyć ponad 10% udziałów w rynku, a za trzy lata - pozycję lidera - przekazał w rozmowie z Pulsem Biznesu Andrzej Sowiński, dyrektor generalny Lenovo Polska.

Plan jest prosty: w trzy kwartały zdobyć ponad 10% udziałów w rynku, a za trzy lata - pozycję lidera - przekazał w rozmowie z Pulsem Biznesu Andrzej Sowiński, dyrektor generalny Lenovo Polska.

Lenovo Polska liczy na uzyskanie 10% polskiego rynku smartfonów w zaledwie trzy kwartały, wykorzystując jako narzędzie posiadaną przez siebie markę Motorola. Niewykluczone, że oprócz świeżo zaprezentowanego nowego portfolio Motoroli (start sprzedaży we wrześniu), ruszy w końcu oficjalna dystrybucja telefonów Lenovo, popularnych w Azji.

Zobacz: Moto G, Moto X Play i Moto X Style zaprezentowane

Większość osób w Polsce kojarzy Lenovo głównie z komputerami, w którym to segmencie firma jest światowym liderem. Nie brakuje też na naszym rynku tabletów tej firmy - Lenovo jest trzecim największym na świecie producentem tego typu urządzeń po Apple'u i Samsungu.

W I kwartale tego roku Lenovo (wraz z marką Motorola) sprzedał 18,8 mln sztuk smartfonów, co dało mu trzecią lokatę w zestawieniu największych producentów i 5,4% światowego rynku. O ile w Polsce firma nie musi specjalnie obawiać się Apple'a (ten ma około 3% rynku), to do przeskoczenia w drodze do pozycji lidera będzie Samsung czy dobrze radzące sobie u nas smartfony Xperia i Lumia.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Puls Biznesu, wł