Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Lenovo będzie walczyć o polski rynek smartfonów

Lenovo będzie walczyć o polski rynek smartfonów

LuiN 19 Grudnia 2014 08:12

4 0

Lenovo po przejęciu Motoroli od Google'a zamierza w przyszłym roku powalczyć o rynek smartfonów, również w Polsce. Celem jest osiągnięcie dwucyfrowego udziału w rynku.



Po akwizycji Motorola Mobile będziemy starali się walczyć na rynku smartfonów. Naszym celem na początku jest dwucyfrowy udział w rynku - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Andrzej Sowiński, dyrektor generalny Lenovo w Polsce.

W jego ocenie mimo nasycenia rynku jest na nim miejsce dla jeszcze jednego gracza. Z kolei Motorola to solidny brand, który u wielu osób budzi pozytywne skojarzenia sprzed lat. Chiński koncern 30 października sfinalizował przejęcie Motoroli od firmy Google za 2,91 mld dolarów. Internetowy gigant trzy lata wcześniej kupił Motorolę za 12,5 mld dolarów, jednak ta przynosiła straty, co zadecydowało o sprzedaży znacznie poniżej ceny nabycia. Długoterminowym celem Lenovo jest czołowe miejsce wśród producentów tabletów i smartfonów na świecie.

Mijający rok był niełatwym i wymagającym okresem dla branży IT. Mieliśmy kwartały, kiedy nie notowaliśmy wzrostów, a nawet zaliczaliśmy niewielkie spadki sprzedaży. Cały rok w naszej opinii zakończy się jednak niewielkim wzrostem. Na tak trudnym rynku Lenovo poradziło sobie bardzo dobrze, zwiększyliśmy udziały rynkowe z 20 do 30% - podkreśla Andrzej Sowiński.

Polski rynek cały czas pozostaje pod presją konsumentów, dla których istotnym czynnikiem pozostaje cena. Głównym zainteresowaniem cieszyły się więc urządzenia niskobudżetowe. Jednak na rynku można zaobserwować również intensywny rozwój nowych kategorii produktowych, jak komputery all-in-one z ekranem dotykowym i urządzenia konwertowalne - będące połączeniem laptopa i tabletu.

Polacy są zainteresowani nowoczesnymi technologiami i ten segment rynku bardzo dynamicznie rośnie. Spodziewam się, że to jest trend długoterminowy - mówi Sowiński. W 2015 r. w branży oczekuję jednocyfrowych wzrostów na rynku komputerów osobistych oraz nieco powyżej 10-proc. rozwoju rynku w przypadku tabletów.






Według szacunków ośrodka badawczego IDC w III kwartale tego roku w skali globalnej rynek tabletów urósł o 11,5 proc. rok do roku, a segment komputerów osobistych skurczył się o 1,7%. Sowiński zapowiada, że w segmencie komputerów osobistych Lenovo chce utrzymać silną pozycję, a dynamicznie rosnąć zamierza na rynku tabletów i smartfonów.

W kategorii produktów enterprise'owych dla biznesu w krótkim czasie Lenovo powinno co najmniej podwoić obroty. To dzięki przejęciu działu serwerów biznesowych x86 od firmy IBM - zaznacza dyrektor generalny Lenovo w Polsce.

Wartość transakcji z IBM wyniosła 2,3 mld dolarów. Akwizycja uczyniła z chińskiej firmy informatycznej trzeciego na świecie gracza na rynku serwerów x86.

Jako firma międzynarodowa zmierzamy do tego, aby w skali światowej osiągnąć 30-proc. udział w rynku komputerów osobistych. Również w segmencie smartfonów, tabletów i produktów enterprise Lenovo dąży do bycia największym dostawcą, czyli osiągnięcia pozycji lidera na świecie - podsumowuje Andrzej Sowiński.

Według IDC, w III kwartale 2014 r. firma Lenovo na świecie sprzedała 3 mln sztuk tabletów, co dało jej 4,8 proc. udziałów rynkowych. Komputery osobiste Lenovo wygenerowały 20 proc. udział w rynku (sprzedaż 15,70 mln sztuk).

Źródło tekstu: Newseria     

Dodaj do:

Tagi: andrzej sowiński | lenovo | motorola

w sumie: 7
  • 0

    1. ~K  2014-12-19 08:38:52  host: host31-42-29-169.tvkdiana.pl

    Pozdrawiam z Moto G. Czekamy na kolejne modele telefonów

  • 1

    2. ~noss  2014-12-19 08:47:38  host: 77-252-234-132.static.ip.netia.com.pl

    0,7 % - dwie cyfry i jest dwucyfrowy wynik

  • 0

    3. ~()()  2014-12-19 08:58:35  host: n16-07-02.opera-mini.net

    bardzo słabe wyniki!

  • 1

    4.  2014-12-19 09:00:40

    Dobre śmieszki z tym dwucyfrowym udziałem, no, _chyba_ że będą atrakcyjne modele Motoroli, bo Polak to konserwatywny nabywca... Trudniej jest mu sprzedać telefony enovo, bo markę co najwyżej z laptopów kojarzy, a Motorola jednak ma lepsza rozpoznawalnosć w telefonach. Na ich miejscu tanie modele firmowałbym Motorolą, a droższe/biznesowe Lenovo.

  • 0

    5. ~mack  2014-12-19 09:13:15  host: 85.219.240.195

    Nie ma to jak dobra sprzedaż... strat googla kilkanaście MLD $

  • 0

    6. ~  2014-12-19 10:57:40  host: 178.182.35.191.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Z chęcią bym kupił jakąś Motorolę, nawet i klasycznąb gdyby takowa się ukazała na rynku.

  • 1

    7. ~MK  2014-12-19 18:15:35  host: 77-254-213-83.adsl.inetia.pl

    ~Sig masz rację że Polak to konserwatywny nabywca, ale jego konserwatyzm się kończy tam gdzie się zaczyna cena. W Polsce swego czasu Wavy z badaOS się sprzedawały jak ciepłe bułeczki, nie dlatego że to samsung (wetdy wciąż był uważany jako badziewny producent) ale dlatego że były tanie. Tak samo może być z Motorolą/Lenovo jeżeli będą wypuszczać takie telefony jak Moto G pierwszej generacji, a nie Moto G 2014 które prawie niczym się nie różni a jest zauważalnie droższe.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-204-139-136.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.